![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Foreløpig veldig tidlig på tankestadiet, men greit å ligge litt i forkant. Siden det trolig går mot bryllup til høsten så må jo bryllupsreisen legges til et passende sted. Dvs hvite strender, komfort, avslapning med muligheter for vannaktiviteter (over og under), god mat og drikke og et sted med god kvalitet på resorten står da som noen kriterier.
Siden jeg brukte nok på mitt amex ifjor (regnet med den kommer snart) har jeg en CT å bruke hvilket jeg burde klare å få brukt for å komme oss til USA med SAS på en behaglig måte (vi snakker litt om å besøke DC i noen dager også). Dermed blir kommer også Karibien opp som en alternativ opp, og bortsett fra en seilferie i British Virgin Island for 12 år siden så er det området ikke der jeg er mest kjent. Så hvis man har omtrent de kravene som nevnt over, samt at øya må være relativt uproblematisk å komme seg fra Washinghton (evt Chicago eller New York) rundt oktober/november; Hva er da de beste alternativene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Holbox nord for CUN. Paradis-ø, ingen biler på øen, ingen masse-turisme, gode dykkerforhold, skønne strande og fantastisk naturliv...
Founder /Editor: FinalCall travel Last edited by FlyHi; 10-01-2012 at 15:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Uten å kunne påberope meg så stor erfaring fra Karibien vil jeg likevel komme med dette som et alternativ dere kan sjekke ut: http://www.gansevoortturksandcaicos.com/
Jeg kjenner Gansevoort fra New York og Miami som gode hoteller og jeg har bodd ved samme strand på et annet resort. Grace Bay Beach blir ofte kåret til "Karibiens beste", senest i 2010 (http://www.worldtravelawards.com/awa...ing-beach-2010) (for hva denne kåringen er verdt...) Hva Gansevoort har av vannaktiviteter vet jeg ikke, men der vi bodde var det alle muligheter. Vi bodde på et familieresort som var glimrende voksne+barn, men honeymooners skal IKKE bo der ![]() Både JetBlue og AA flyr direkte JFK-PLS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
St. Lucia.... For et vakkert romantisk sted...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Beskrivelsen høres nesten ut som min forrige ferie. Kom for 2 dager siden tilbake fra Punta Cana, fløy dit via New York.
![]() http://www.clubmed.us/cm/resort-punt...CAC-ac-vh.html Har vært mange fine steder i karibien, men husk at en resort med mye tilbud ikke nødvendigvis er forenelig med at det skal være så romantisk. Har ikke besøkt Holbox, men har den ser ikke så sum ut selv om servicetilbudet antagelig er litt mindre der. Har bodd flere andre steder rundt CUN og vil anbefale Isla Mujeres som har lokalt liv, hvor utflukter er innen rekkevidde og det er morsom dykking på undervannsskulpturene i området. http://www.youtube.com/watch?v=aSN43XSEABM
Var på denne utenfor Colombia i høst og det var fint der, men ikke topp for dykking/snorkling. http://www.puntafaro.com/ Om dere virkelig skal ha noen naturskjønt og romantisk som dere vil huske så vil jeg anbefale Los Roques utenfor Venezuela, men der er det dårligere med servicetilbud og infrastruktur. Til gjengjeld får dere oppleve noe som enda ikke er oppdaget av masseturismen. Har aldri sett klarere vann enn dette og jeg så så mye ved snorkling at det ikke var noe savn å få dykket der. http://wikitravel.org/en/Los_Roques
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 10-01-2012 at 17:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Forresten, hva med å slå til med Bora Bora? Du får veldig gode tilbud nå da få reiser dit under krisen. Var der sist sommer og det er absolutt å anbefale.
http://picasaweb.google.com/robertaas/BoraBoraJuly2011
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Hva må man regne med å betale for fly fra Norge? Hva må man regne med hvis man har USA som utgangspunkt?
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Går man i retning er det Moorea eller min favoritt Rarotonga..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ikke noe galt med Bora Bora, bare litt langt unna og i feil retning. Poenget er at deler av turen skal finansieres ved hjelp av bonusbilletter til SAS (og da på business), og da er USA senhøstes lettere å finne plasser enn til Asia. Dessuten ser det ut til at vi trolig tar oss 2 uker, og ønsker minst mulig tid ombord i fly
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Risikoen med de mest tilgjengelige destinasjonene i Karibien er at dere oppdager at nabo Hansen var på familieferie på samme resort som dere dro på for bryllupreise. Det kan være et issue for enkelte damer...
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det er bare å finne en adult-only sted eller dyrt nok. Og uansett så bør det ikke være noe problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da kan du se om Sandals har noe som passer Hr og kommende Fru Someone: http://www.sandals.com/
Vi var på deres familie m/barn underbruk, Beaches (http://www.beaches.com/), på T&C for et par år siden og det var veldig bra. Det behovet dukker vel opp for dere om et par års tid ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Caymanøyene eller Jamaica! Sistnevnte er jo litt mer spennende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Tviler ikke! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men hvordan er egentlig Jamaica? Sikkert bare fordommer, men ser for meg det som litt mer slitent, mer kriminalitet og litt mer "getto"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() ![]() Er ikke nordlige karibien litt risky i november forresten, med tanke på orkaner? Alternativer kan kanskje være øyer lenger sør, som Isla Marguerita, Aruba, Bonaire eller Curacao? Sandals og Couples er vel to resortkjeder som spesialiserer seg på par og bryllupsreiser, hvis jeg husker riktig. Kjemisk fritt for bamseklubber, VG og brunost vil jeg tro. ![]() EDIT: jeg var litt sent ute med å poste svaret ser jeg... ![]()
Upcoming: TRD-OSL Last edited by LCH; 22-02-2012 at 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Turks and Caicos på en resort, eller Britiske jomfruøyer på seilbåt kan anbefales.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Når det gjelder fly er inntrykket mitt av Karibien at det - av historiske årsaker - er mye BA, AF, KL - og lite Star Alliance, i alle fall fra Europa. Derfor er det nok også lurt å reise fra USA, som du planlegger - vet det går en del fra østkysten, også DC (som jeg absolutt anbefaler dere å reise til - det er en by jeg virkelig falt for). SK via CPH til IAD, tre dager der, deretter videre til Karibien må jo være supert!
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Karibien | Mugnas | Reiseforum | 25 | 26-02-2019 01:42 |
Vinterbilde fra Karibien | Tertit54 | Bilder & foto | 12 | 24-01-2010 12:32 |
Romantisk stemning i sikkerhetskontrollen? | BSSW | Flyforum | 7 | 01-04-2008 22:08 |
Karibien | imm | Flyforum | 2 | 31-07-2006 15:30 |