Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 27-12-2011, 05:11   #1
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default God tredje dag jul !

God morgen!

Oppe frisk og rask etter en kort natt, Radisson OSL

Flott tur med SAS fra EVE i gaar, i dag blir det BA i biz hele veien til Chicago. Paa tide aa sjekke hva Other World tilbyr paa og fra OSL.

Langt fra imponert saa langt. Ved ankomst I gaar spaserte vi innom innsjekken og der vi forsoekte aa oppnaa to ting: OSL-LHR var blitt tilgjengelig i biz, (kun LHR-ORD var tilgjengelig ved booking) faa denne oppgradert og #2 sjekke inn. Det ble 0 av 2, selv om vi ikke hadde bagasje... For en clueless og uhoeflig gjeng. Endte med at jeg selv maattee ringe BA I USA som igjen paasto at dette kunne gjoeres paa flyplassen. Anyways, oppgradert ble man raskt via telefon og jeg gleder meg til aa teste nye Club World I dag!

En knapp tur innom frokosten paa hotellet straks

En fin dag onskes alle!
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2011, 06:11   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

God tur hjem igjen Tommy - her i Portland er vi alle på Piazza Italia - 6 forskjellige pasta retter, god vin og god stemning - fortsatt god jul

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=45.532739,-122.438053
Old 27-12-2011, 06:27   #3
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: God tredje dag jul !

God morgen fra Stavanger. På bussen på vei til jobb. Har et håp om en fortsatt fredelig uke på jobb! Så blir det forhåpentligvis en avslappende ettermiddag og kveld etterpå.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2011, 06:40   #4
ENGM 911
ScanFlyer Rusty

ENGM 911's Avatar

God morgen. Tidlig i seng, tidlig opp. Tom McNikon skal hentes 0800 så blir det strake veien mot OSL. Det blåser godt ute noe som kan tyde på at vi kan få noen heftige take-off og landingsbilder. Ellers blir det to kveldsvakter så langfri.
Old 27-12-2011, 07:12   #5
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

God morgen fra Forus!

Da var det tilbake på jobb, og dagen er allerede godt i gang, Var klar over at det ikke ble noen juleferie på meg i år siden ferien ble brukt opp på turen til SIN. Men akkurat nå, så angrer jeg litt på det ja.

Men anyway, man er på jobb, så er det bare å kjøre på.

Ha en fin en forumister!
Old 27-12-2011, 07:29   #6
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

God morgen, etter endt arbeidsdag venter middag med venner og å få ordnet de siste formalitetene innen Miamituren. Blei litt seint igår så det er bare godt at vi er færre i køen forran kaffemaskinen på jobb fortiden.

Ha en fin dag!

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2011, 07:56   #7
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

God morgen fra Nittedal.

Her setter man straks kursen mot OSL og noen timer på jobb. Må se om det er mulig å få litt kontroll på morgendagens flight.

I ettermiddag blir det bryllup. Min kjære mor gifter seg (endelig) med sin samboer igjennom mange år.

Ønsker alle en god romjulsdag.

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2011, 07:57   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra Tjøme. Høres ut som om det blåser litt ute. Har endel ærend i Tønsberg før kursen settes mot Sandefjord. Der blir det å besøke Farmor og Farfar, før det deretter er tid for den årlige juletorsken hos Mormor. Retur til Oslo i kveld. Ha en fin dag
Someone is online now   Reply With Quote
Old 27-12-2011, 08:16   #9
Chriscross
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Dy etvsted mellom Oslo og Bgo. Internett virker, Sky interiør bra, men litt usikker på hvor de 50% mer plass i hattehyllen ble av. Uansett blir interiøret rimelig ødelagt av Norwegians sorte skinnseter.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2011, 09:51   #10
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
God morgen fra Dy etvsted mellom Oslo og Bgo. Internett virker, Sky interiør bra, men litt usikker på hvor de 50% mer plass i hattehyllen ble av. Uansett blir interiøret rimelig ødelagt av Norwegians sorte skinnseter.
Folks håndbagasjemengde økte øyeblikkelig DY opplyste om kapasitetsøkningen i bagasjehyllene.

Forresten, er det ingen her som kan få tullingene hos Avinor til å la godstog kjøre igjennom Gardermoen? :@

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2011, 10:27   #11
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Herlig Finn-Erik. Det stedet er ett must dersom man er i Portland. Blir tur dit i mars. Haaper far fortsatt holder formen i mange tiaar fremover!

Etter aa latt halve Hurghada flighten (med taxfreeposer selvsagt) snike foran seg i passkoeen paa OSL, kom man seg endelig ombord BAs morraflight. 3 rader Club, 5 pax. Passelig fullt bak gardina. Landet halvtimen tidlig uten en eneste strafferunde.

Etter litt sikkerhetskontroll vissvass, har man plantet rumpa si komfortabelt ned i First kantina. Ikke i naerheten av Lufthansa F kantine, men her slipper jo kreti og pleti inn, saa det er jo forventet. Men en god lounge er det, dog er det kun kvaliteten paa alkoholen som er nevneverdig forskjellig fra etasjen over.

Bollinger Rose har de nok av, damen tasset bortover mot Elemis Spa, saa formen er stigende.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2011, 10:33   #12
flappflapp
ScanFlyer Blue

God tredje juledag fra beste Oslo nord, nærmere bestemt Storo. I dag er vi to mann i lokalet her, mot normalt nesten 20, så det er rimelig stille. Desto bedre tid til å få fordypet seg i diverse oppgaver som krever litt uavbrutt oppmerksomhet.

Nydelig dag i Oslo, men snøen er borte og ikke ser det ut til at den skal komme tilbake med det første heller. Slik sett var det flaks at årets jul skulle feires hos svigers, for på Lillehammer fikk jeg tre fine skiturer. Natt til andre juledag ulte Dagmar rundt hjørnene nede i byen og temperaturen var oppe i 6-7 grader, men på utrolig vis hadde snøen på fjellet holdt seg noenlunde tørr - og dermed var også føret brukbart i går.

Det fineste været var det imidlertid på julaften, vedlagte bilde er fra løypen ved Reinsvatnet, et stykke nord for Nordseter.

En riktig god romjul ønskes alle forumister!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	reinsvannet.jpg
Views:	221
Size:	182.9 KB
ID:	30985  
flappflapp is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2011, 10:40   #13
FlyboyKarsten
ScanFlyer Gold

FlyboyKarsten's Avatar

God morgen. Her er ikke fri nei, opp kl 06:00 kunne gjerne sovet litt lenger. Men men idag er den store byttedagen så har noe smått og bytte, ha ellers en strålende dag flyvenner.
Old 27-12-2011, 11:10   #14
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

God dag fra Ålesund lufthavn. Været stoppet båten til byen, så ble ferge og Alfa-transport til flyplassen. Tre dager på rad med kuling-storm-orkan er nok. Regner med en heftig tur med DY til Oslo, men går vel bra. Jobbing i ettermiddag og resten av romjula. He en stille romjul!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2011, 12:00   #15
LN-AØR
ScanFlyer Crusty

LN-AØR's Avatar

God formiddag fra Oslo. Straks settes kursen mot Kvitfjell. Skal bli herlig med fjell og skikjøring. Fortsatt god jul folkens.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2011, 12:07   #16
pgaa
ScanFlyer Molded

God tredje dag jul.
Kommet meg tilbake til Tigerstaden, etter julefeiring med resten av familien. Resten av uka går med til ferie og gjøre minst mulig - før det blir nyttårsfeiring i Stockholm i helga.

Ha en fortsatt god dag
Old 27-12-2011, 12:55   #17
zico77
Developer

zico77's Avatar

God dag frå Hurumlandet

Vinden har stilna, og sola er framme. I dag skal me ut av huset Videre fortsetter ferien Ha ein fin dag alle saman!

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.682060,10.513778

zico77 is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2011, 12:58   #18
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

God etter lunsj fra Krsand!

Her skinner solen i dag, og gradestokken viser +6, og det blåser ikke noe av betydning. Skulle nesten tro at våren var på vei! (Ja, det er jo lov å håpe....)

Har tatt meg en tur på kontoret etter at moder'n tok med seg jr i Dyreparken i dag. Men først var jeg inne hos US Scareways og fikk kjøpt meg 10k poeng til nå som det er halv pris på dem (dvs man får dobbelt) så da er de 110k poengene jeg trenger til sommerens (forhåpentlige) tur i F til de asiatiske breddegrader.

Ellers har jeg ikke bestemt meg helt for hva kvelden skal bringe.....

Fortsatt God Jul!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules