![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vi begynner på Sola..
Jeg kom dit en god time før take-off time men da jeg var stressa så fant jeg ikke helt fram med en gang. Kan vel si at jeg var stressa fordi først glemte jeg reisedokumentene i bilen, så når jeg hadde henta de å var nesten ved gate 21 så kom jeg på at jeg hadde glemt stativet, spurter tilbake til bilen og henter det for så å glemme å låse vogna.. Tilbake til bilen og på'n igjen. Vel framme ved gaten sto det et fint Norwegian fly å venta på meg nemlig LN-KKB (sto 19A på boardinglappen men da et kvinnemenneske som ikke hadde planer om å flytte seg gjorde jeg det siviliserte å tok et annet sete. ![]() Måtte jo ta knytteneve testen og den besto. (beklager mørkt bilde) ![]() Titta ut vinduet, det var ikke så tomt som jeg trodde her alikevel ![]() Måtte jo inkludere et bilde av innsiden av KKB og da vet dere :P ![]() På vei opp i luften prøvde jeg å ta et bilde av den nye spotterplassen på Sola, men bildet ble dessverre så som så.. ![]() Da vi var kommet opp i cruisinghøyde (på en 20 min. lang tur) så jeg noen øyer jeg ville ta bilde av, var vel rundt Haugesund en plass her gjerne ![]() ![]() Da vi var på vei ned til moder jord litt senere fant jeg dette som jeg syns var et fint motiv. ![]() "Her skal det bremses!" ![]() En gammel hangar som jeg vil utforske ved en senere anledning. ![]() Ikke så mye å si her annet enn at jeg syns tårnet var fryktelig lite ![]() Nesten helt inne ved gate nr ![]() Jeg fant fort plass oppe på parkerings hallen og syns det var greit å stå der. ![]() ![]() Noen som vet hvorfor KKI ser slik ut? ![]() Så prøver jeg meg på et par bilder med fart i :P ![]() ![]() Del 2 følger
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Del 2:
Det kom mange slike innom idag ![]() MD-82? Beste måten å beskrive take-off på denne var at hu klatra som "a homesick angel" ![]() Enda en! ![]() ![]() Svær hjulvisp :P ![]() Fikk også knipsa min første Cityhopper ![]() ![]() 2 av disse kom forbi i low-pass! ![]() ![]() Så av slutter vi med et enkelt bilde og hva er sjangsen for å få samme fly hjemover ![]() Det var altfor meg fra denne omgang. Takk for meg ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette er veldig bra.
![]() Likte godt MDen på sas cargoen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg tok over 300 bilder men måtte dessverre slette en god del av de
![]() Jeg skal opp igjen men vet ikke når å da kjører jeg heller selv da jeg ikke følte meg vel ombord i en flyvende aluboks etter 10 år med bakke kontakt.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fine bilder, men den gamle hangaren er hangaren til SAS teknisk
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvorfor var det noen seter som manglet i kabinen? Og dem MD'en som var på hangaren, var den ekte?
Ellers var det flotte bilder! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
KKI var jo egentlig faset ut, men kom tilbake igjen. Ble vel malt om i mellomtiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fine bilder! Hørte en voldsom motor lyd oppi skyene i dag når jeg spilte fotball. Så opp og jammen var det ikke en MD også! Sikkert en av de to du tok bilde av! Bråker MD80 mest av alle som er BGO kanskje? Ikke lagt merke til så mye støy før.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Theplanestpotter1: det setet som mangler er pga nødutgangen å jeg vet faktisk ikke om MD'n på hangaren er ekte (kult hvis den var)
Jeg fikk 2 nye selskap i basen (flybe og Iberworld) å endel nye fly, men det eneste selskapet jeg ikke fikk bilde av var Cimberair ![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
MD-en er nok bare et tomt skall, jeg antar at det er laget av glassfiber. Har vært der lenge, helt siden Janne-fargene var på det. Det er montert slik at det ser ut som et fly kommer ut av veggen, det er noen få meter lenger enn fotoet viser, men ikke så langt bak at det er vinger på det.
Mvh,
![]() |
#11 |
Free Luigi
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk Gandalf
Polaris: Jeg vet ikke hva som skjedde men jeg har ikke følt meg så dårlig siden jeg var fyllesjuk første gang.
![]() |
#13 | |
BA Concorde Sep 1998
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Noen som vet hva slags fly den 2 motors "Hercules'n" er?
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Joachim, det er en Transall C-160.
Concorde, jeg hadde i bakhodet at den hadde vært montert et annet sted før den dukket opp hersteds, og nå demrer det ja. Eller var det kanskje to av dem? Mvh,
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk Gandalf
De 2 C-160ene som hadde low pass var overaskende rolige Er det lov å stå her å spotte? ![]() Dere har fin natur i Bergen ![]() ![]()
Fly interessert Rogalending. Sony RX100 M1 Sony HX-90V Canon 7D + Canon 70-200 f/2.8 Last edited by Yankee; 23-07-2011 at 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
"Er det lov å stå her å spotte?"
Nei, det er innenfor gjerdet, men det går an å stå rett utenfor gjerdet omtrent der. Det gjerdet du ser på bilde to. Mestaplassen er også forholdsvis på samme nivå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk.. Jeg innser og at jeg må kjøpe rensekit til kamera..
![]() |
#19 | |
BA Concorde Sep 1998
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Var dette Fredag 22 juni.?
Avgang fra Stavanger kl 1715? |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
vanskelig å reise på dagstur til CPH til TRD | hifiman | Reiseforum | 3 | 07-05-2013 13:38 |
Dagstur til Bodø | mikro | Reiseforum | 3 | 18-08-2011 18:56 |
Dagstur til ENGM og tilbake | flysas94 | Bilder & foto | 0 | 11-07-2011 21:29 |
Dagstur til Røros | baselutvann | Reiseforum | 9 | 25-05-2010 18:23 |
Dagstur til Trondheim... | Thomas | TripReports | 1 | 02-08-2006 23:46 |