Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-06-2011, 10:32   #1
OEH
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
Norwegian DY og Russland?

Er lenge siden jeg leste her på forumet at DY sine ruter fra OSL til Moskva og St.Petersburg skulle nedlegges. Så jeg trodde de for lengst var lagt ned.
Men ser på radaren at DY flyr både til LED og DME.
Har de startet opp igjen, eller ble rutene aldri nedlagt likevel?
OEH is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2011, 11:43   #2
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,931
Default Re: DY og Russland?

LED ruten har jeg aldri hørt skulle nedlegges, DME ble derimot nedlagt for et par år siden (lite pax)
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2011, 13:56   #3
Vr
ScanFlyer Blue
 
Vr's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 362
Default

Korrupsjon snarere. Russerne tillot ikke at noen priset seg lavere enn lokale selskap
Vr is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2011, 14:01   #4
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,931
Default Re: DY og Russland?

Quote:
Originally Posted by Vr View Post
Korrupsjon snarere. Russerne tillot ikke at noen priset seg lavere enn lokale selskap
Norwegian hadde tillatelse til noen tilbudspriser en periode, det hjalp ikke!
Har forstått det slik at SAS må kansellere en del avganger OSL-SVO pga lite reisende. (Blir slik når 2 selskap skal dele på 60-70 pax)
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2011, 14:04   #5
Øivind
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
Default Re: DY og Russland?

Blir vel ikke lenge SAS fortsetter å fly til SVO.
Merkelig rute å starte i utgangspunktet.
Øivind is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2011, 14:15   #6
haavig
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
Default Re: DY og Russland?

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Norwegian hadde tillatelse til noen tilbudspriser en periode, det hjalp ikke!
Har forstått det slik at SAS må kansellere en del avganger OSL-SVO pga lite reisende. (Blir slik når 2 selskap skal dele på 60-70 pax)
Mener ikke bestride det du skriver, men vet vi at tallet er så lavt?`

Hvorfor startet da SAS opp denne ruten?
haavig is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2011, 14:37   #7
Boeing_fan
ScanFlyer Molded
 
Boeing_fan's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
Default Re: DY og Russland?

Norwegians rute til LED lever ennå, spørs hvor lenge det varer.

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Norwegian hadde tillatelse til noen tilbudspriser en periode, det hjalp ikke!
Har forstått det slik at SAS må kansellere en del avganger OSL-SVO pga lite reisende. (Blir slik når 2 selskap skal dele på 60-70 pax)
Hvor har du disse tallene fra? Det høres merkelig ut, særlig på tanke med at Aeroflot fra vintersesongen skal fly 2x dagelig flere ganger i uken...
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2011, 15:05   #8
Egenes
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
Default Re: DY og Russland?

Fløy til/fra LED med SAS, via CPH. Når vi skulle hjem igjen så var det noe snag med flyet (som var halvfullt), og vi ble da booket om på flyet til ARN. Fikk opplyst at flyet til ARN hadde 100 ledige plasser. Det resulterte i 80% fullt fly til ARN, samt fly med ca 30 PAX til CPH (som jo gikk rett etterpå, og de som fikk det flyet var hjemme 4 timer før meg^^).

Forøvrig var det en del PAX på ruten CPH-LED.
Egenes is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2011, 15:34   #9
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Re: DY og Russland?

Mye forskjellig opplevelser når det gjelder pax til/fra Russland. Har selv reist en del med SU mellom OSL og SVO, og det har stort sett vært bra belegg, også når det gjelder dresskledde foran i flyet.
amatør is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2011, 16:03   #10
thedude
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 100
Default Re: DY og Russland?

SK Oslo - Moskva har svært dårlig belegg, kilden får du ikke.
thedude is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2011, 16:35   #11
Polaris
Free Luigi
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,285
Default Re: DY og Russland?

Quote:
Originally Posted by thedude View Post
SK Oslo - Moskva har svært dårlig belegg, kilden får du ikke.
2+2=5 og jorda er egentlig flat - men beviset får du ikke.
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2011, 18:21   #12
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,931
Default Re: DY og Russland?

Jeg har jobbet på gardermoen i 4 år og er ikke blind
Hadde passasjerene strømmet til ruten hadde det vert kjempebra, men dessverre er ikke det realiteteten (ihvertfall enda!)
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2011, 21:04   #13
L-1011
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
Default Re: DY og Russland?

SKs Linjer ARN-LED/SVO har iaf hög kabinfaktor.
Det är många ryska turister som flyger till Stockholm och spenderar rejält med $$$ under sin vistelse där.
Ryska resenärer och ryska myndigeter är väl inte speciellt vana vid LCC bolag som DY, FR etc.

Last edited by L-1011; 03-06-2011 at 21:07.
L-1011 is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2011, 21:20   #14
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: DY og Russland?

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
(Blir slik når 2 selskap skal dele på 60-70 pax)
hm, da bør du telle en gang til
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 16:28   #15
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,630
Default Re: DY og Russland?

JEg skal proeve baade DY fra OSL til LED og SK fra SVO til OSL is sommer. Det ser ut til aa vaere ganske bra belegg paa SK, vet ikke hvrdan det er paa flyet til LED. DY har floyet til LED i mange aar naa, saa det maa vel gaa greit. De er ogsaa alene paa ruten til Tsarbyen. Jeg haaper SAS gir SVO litt tid, sommeren er vel beste sesong dit.
__________________
Upcoming flights:
JUN WAW-VIE OS E95, VIE-OSL OS 320, OSL-WAW 78M JUL BRU-ARN SK 32N
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2011, 09:52   #16
EspenRR
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2011
Location: Oslo
Posts: 189
Default Re: DY og Russland?

Mulig jeg husker feil, men var det ikke noe snakk om at DY skulle begynne å fly til Murmansk også i tillegg til Moskva og St. Petersburg?
EspenRR is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2011, 10:56   #17
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
Default Re: DY og Russland?

Quote:
Originally Posted by Vr View Post
Korrupsjon snarere. Russerne tillot ikke at noen priset seg lavere enn lokale selskap
Høres merkelig ut. Jeg fløy til Moskva med Austrian til ca. halvparten av den beste prisen fra Norwegian.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2011, 11:05   #18
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
Default Re: DY og Russland?

Quote:
Originally Posted by EspenRR View Post
Mulig jeg husker feil, men var det ikke noe snakk om at DY skulle begynne å fly til Murmansk også i tillegg til Moskva og St. Petersburg?
DY fikk rettigheter a fly mellom OSL og MMK i sitt tid.

Spörsmalet er jo bare om Shtokman-felt utbygging skaper nok traffik for slik en rute...
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2011, 11:12   #19
Edricson
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: EGPH
Posts: 448
Default Re: DY og Russland?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Høres merkelig ut. Jeg fløy til Moskva med Austrian til ca. halvparten av den beste prisen fra Norwegian.
Dette fordi alle som flyr til Russland må ha avtale med russiske myndigheter (som innebærer f eks code-share med en russisk operatør), og disse er veldig politisert. Russiske myndigheter hadde ingen incentiv til å tillate at DY skulle ha lave priser, kanskje fordi de ville opprettholde SUs monopol. MOW-VIE derimot har bra dekning (bare direkte der det SU, OS, UN, HG), og det gir ingen mening (og/eller er politisk dårlig) a ha veldig konkurransevridende vilkår.
__________________
<small>Recent:
EDI-LHR VS | BHD-EDI BE | BHD-EDI-BHD BE | BFS-LGW-BFS EZY
Upcoming:
Nada...
</small>
Edricson is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2011, 11:16   #20
Edricson
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: EGPH
Posts: 448
Default Re: DY og Russland?

Quote:
Originally Posted by BU662 View Post
Spörsmalet er jo bare om Shtokman-felt utbygging skaper nok traffik for slik en rute...
Tja.. det spørs om den store oljetrafikken må egentlig gå til/fra OSL?
Personlig skulle jeg ønske at WF kunne lykkes der. De prøvde seg vel på KKN-MMK for ca tre år siden, men det varte ikke lenge. Men kanskje kunne det gå med MMK-TOS i konkurranse med Nordavia (eller hva det nå vil hete etter oppkjøpet) og deres vanvittige priser. Det finnes vel større trafikkgrunnlag mtp lokaltrafikk, samt litt bedre tilgang til WF-SK-nettverket. Det vet jeg ikke.
__________________
<small>Recent:
EDI-LHR VS | BHD-EDI BE | BHD-EDI-BHD BE | BFS-LGW-BFS EZY
Upcoming:
Nada...
</small>
Edricson is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Flyulykke i Russland bgo-flyer Flyforum 41 16-02-2014 17:08
Russland og Aeroflot DCHalvorsen TripReports 9 23-08-2012 19:02
ATC i Russland Madman Register- og ATC-Forum 3 30-04-2010 02:18
Fra Russland putzmeister Samlerhjørnet 2 25-08-2008 12:46
SU-25 styrtet i Russland Trety Flyforum 0 28-06-2006 13:11


All times are GMT +2. The time now is 07:54.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.