![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vi skal til statene i høstferien og uken etter. Vi skal først til Atlanta, før vi etter en uke peker nesa sørover til Orlando og Miami. Vi har tittet litt på biletter og lurer på hvem som gir det beste produktet over dammen. Siden vi er fler på tur blir det bak gardinen.
-- Marius -- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Det beste er det som gir kortest reisetid og færrest mellomlandinger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Den ser jeg ikke, et bedre produkt kan godt kombineres med lengre reisetid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det finnes vel en stabel traader om dette i reiseforumet. Jeg ville kikket litt rundt.
Hva dere skal i Atlanta, stiller jeg meg litt undrende til. Det er ikke akkurat reisemaal #1, eller #100 for den del (bortsett fra aa besoeke Andreas som bor langt utenfor byen da :P) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bak gardinen er det stort sett same shit uansett selskap, jeg har ennå ikke prøvd noe som er verdt en omvei eller ekstra reisetid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Lufthansa, KLM, BA, SAS - same shit, different wrapping! Gode erfaringer med alle egentlig, så ville kanskje brukt søkekriterier som tid, ventetid på flyplasser og pris.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg er ikke enig med dem som sier alle er like bra, for det er faktisk ikke tilfelle. Først og fremst er det at man har skjermer i setet et viktig kriterium for meg. Andre viktige faktorer når jeg velger selskap på langdistanse er mat, service selvsagt pris og reisetid.
Noen selskaper og spesielle flytyper bør man unngå. Personlig liker jeg KLM, Avod i alle langdistansefly, alltid god mat og hyggelig service bak gardinen. Flott selskap! Swiss er også veldig bra (de flyr ikke til ATL). Ellers er vel LH en mulighet, forsåvidt et greit selskap bare man slipper 747, men like bra som KLM (og AF) er de ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Pris er vel det viktigste kriteriet, men prøv for all del å unngå flytyper som er single-aisle - det kan bli klaustrofobisk. Det blir litt som å sitte i en forlenget 737, det kan fort gå løs på generell trivsel når man skal sitte i det samme setet i en god del timer. Ellers er jo AVOD viktig.
Ifølge seatguru (som man ikke skal følge helt slavisk) så ser AA, BA, KL og OS sin 772 bra ut, BA og KL 744 ser bra ut, CO/UA som er twin-aisle (men ikke 744) ser bra ut, alt fra AY (som også har internett (ifølge seatguru)) er vel bra, alt fra FI (som er bra for de som blir lei av å sitte i det samme setet i såpass mange timer som man ellers gjør på transatlantiske flighter), alt fra LH er vel også greit med unntak av 744 som mange klager over, SK er vel greit hvis man foretrekker noe "trygt" mht kultur osv, alt fra LX er vel bra, US A333 og alt fra VS er vel bra. Last edited by Flying-news; 06-05-2011 at 21:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Fantastisk at "alt fra FI" likevel er bra..! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Man overlevde DC-8 og 707 også ...
![]() Det viktigste er 'personlig plass'. Å sitte midt i en 5-seter på en stappfull nattflight er det verste som finnes - uten sammenligning ... IFE? Iphone og en bok holder lenge .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Legal Eagle
|
![]() Quote:
Nei, jeg ville nok prioritert i denne rekkefølgen: pris, reiserute, flytype, flyselskap, IFE. Og reservert sete på forhånd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Unngå mellomlandinger i USA, heller to mellomlandinger i Europa enn én i USA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Vestover spiller det liten rolle, men greit å unngå LHR, FRA og CDG. Last edited by Dag Viking; 07-05-2011 at 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ingenting er som å lande på OSL om morgenen enn 05.45 i FRA, MUC, AMS, LHR etc...
![]() Flygærne som oss , kommende juni , måtte vente mange timer på EWR før MSY flighten med 737G videre. Men vi ringte CO og booket om til IAH med 772ER og deretter videre til MSY med 753.. Rekker også et par drinker i Presidents både på EWR og IAH... ![]() ![]() Ankomst MSY samtidig som opprinnelig booking med lang venteid på EWR... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Kan godt være det er dumt å si "alt fra FI" og flere andre ser bra ut, men for å holde innlegget kort, så ser det faktisk ganske greit ut (ifølge infoen på seatguru). Nevner igjen at man skal ta den siden der med en klype salt da. Last edited by Flying-news; 08-05-2011 at 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg har nevnt det før i en annen tråd, men vi har valgt en i pose og sekk løsning nå til sommeren hvor vi tar Swiss ned til Miami og hjemturen fra EWR med SAS. Da slipper vi mellomlandingen i US på vei til, og samtidig "våkner opp" på OSL på hjemturen. Da slipper man jo også disse "fryktelige" single aisle flyene (som forøvrig jeg liker
![]() Jeg forstår at Swiss også gir blant de bedre opplevelsene vestover bak gardinen og bestiller man i god tid så kan man jo velge seter litt taktisk. Dette ordnet vi ved å bestille manuelt på telefon via Widerøe og de ga oss meget god service. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
I stand corrected, men endrer ikke paa det faktum at de har utelukkende single aisles som det blir hevdet man maa styre unna ,men tydeligvis ikke hvis det staar FI utenpaa!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA tur august 2011 | _volcom_ | Reiseforum | 1 | 12-05-2011 21:30 |