Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 12-03-2011, 10:33   #1
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Money, money money - en forholdsvis spontan tur...

Vel, siden denne turen ble litt dyrere enn den egentlig kunne ha vært, passet denne klassikeren fra ABBA som tittel

Turen ble bestilt for en uke siden, littegrann spontant, og egentlig var det ganske billig å bestille så sent - selv om jeg da altså valgte å gå for de ikke helt billigste alternativene - kunne f.eks. spart 200 kroner på å ta et tidligere fly, og enda litt penger på en billigere klasse på returen.

Dagen i dag, begynte med å atå.. eh, at jeg skulle ha stått opp i 8-tide. Da jeg våknet, viste klokkeradionen 8:53, omtrent samtidig som bussen jeg hadde planer om å ta, forlot holdeplassen borti vegen. Flott. Jeg kom meg opp, fikk kledd på meg, og tok et "krisemøte" over et par karbonader. Neste buss gikk 09:50-ish, og ville gi meg en drøy time på OSL - litt mindre enn hva jeg selv følte komfortabelt. Med bilen kunne jeg være på OSL i løpet av et kvarter, men det å stå på FedEx etter ankomst OSL en sen kveld å skrape is, fristet heller ikke. Hva skulle Europark ha, mon tro? 290 per døgn i P10, som skulle ligge 50 meter fra terminalen? Etter litt, bestemte jeg meg for det alternativet, selv om både buss og parkering på FedEx var betydelig billigere. Nuvel, litt kan man vel unne seg når man skal på tur

Kom meg ned til OSL, og fulgte skiltene mot P10. Er vant til å kjøre til korttid på avgang, så her gjaldt det å hilde seg i rett fil. Fant fram, og kom meg inn, og fant en parkeringsplass, ikke så fryktelig langt fra utgangen, og fant vegen inn i terminalen.

Fikk så kommet meg inn, printet boardingkort, levert bagasje, og kjapt gjennom security hvor det ble litt piping og litt beføling av en svensk mann. Deretter var det å samle tingene sine, før jeg fant vegen hit jeg sitter nå.

Kjerra jeg skal være med ser også ut til å være i rute fra Heathrow, så vi satser på at man får snudd den, og at man kommer seg avgårde i tidde.

Snakkes plutselig
Martin is offline   Reply With Quote

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules