![]() |
|
![]() |
#1 |
Scanflyer Silver
|
![]()
Hei hola hopp! For det første, godt nytt år til alle sammen.
Jeg og 2 kompiser driver akkurat nå med å planlegge årets tur til USA. Reiseruten ser ut som å bli kun California og Las Vegas, muligens en tur innom Arizona. Som den mest bereiste og som har vært flest ganger i USA av oss 3, har jeg fått oppgaven med å planlegge turen. Avreise ser ut til å bli mandag 09.mai og retur blir mandag 23.mai. Billetter er ikke bestilt enda, men det ser ut som jeg går for British Airways da BA akkurat nå har salg. Reiseruten ser ut til å bli OSL-SFO // LAX - OSL. 14 853 norske riksdaler skal BA ha for alle 3, så det blir 4951,- per hode (ei veldig fin pris). Har planer om å ha leiebil iløpet av hele oppholdet. Planen er å være 3 dager i San Francisco før vi setter kursen til Sin City for 3-4 dager og avslutter ferien i LA-området. Det blir ganske mye kjøring, men dette er noe vi har tatt i betrakning. Nå har jeg vært i USA utallige ganger, men dette var i Østkysten. Og jeg var nå senest i California høsten 09, men dette var med familien. Denne gang blir det et rent guttetur. Så da lurer jeg på følgende; 1) Hvilken leiebilselskap bør vi leie ifra? Det blir meg og en kompis til, vi er over 25 år, så jeg regner med at det ikke blir noen tilleggsavgift for ung sjåfør? 2) I SF og Vegas blir det nok hotellbooking i forveien, men til SoCal har vi tenkt å bare ta oss inn på hotell på sparken. Er det dyrere å booke noen dager før eller bør jeg bestille lenge på forhånd for å en decent pris? Nå kommer jeg ikke på mer, men muligens senere. Hvordan høres dette ut? Tips og innspill takker jeg på forhånd.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Når det gjelder leiebil, så mener jeg ebookers.no var den som ga absolutt best oversikt og også best priser. Forbehold om at jeg har blitt tullerusk i hodet og fått forskjøvet virkelighetsoppfatning av å ha jobbet med reklamepartnerne våre de siste par dagene. Bestilling fra Norge og bestemte "no thanks" til alle tilleggsprodukter i skranken er jo som alltid et godt tips.
For siste liten-bestilling av hoteller har jeg god erfaring med Hotwire og Priceline. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
1) Det er ingen tillegg dersom man er over 25 i noen selskaper. Jeg bruker selv National og Hertz grunnet status, men dersom det ikke spiller noe rolle, ville jeg brukt priceline.com som har meget gode dealer paa leiebiler.
2) Prisene varierer kraftig, noen ganger loenner det seg aa vaere tidlig ute, noen ganger ikke. Jeg er i SoCal minst 3 ganger i maaneden og bor paa hotell i San Diego, LA og OC. I mai i fjor hadde jeg ikke noe problem med aa finne 4 stjerners hoteller alle stedene for rundt 100-130 dollar natten uten forskuddsbetaling, saa Mai ser greit ut for last minute bestilling. Priceline, lastminutetravel.com etc. kan vaere gode alternativer dersom du ikke bryr deg om hvor du havner. Jeg ville dog satset paa 4 stjerner som minimum ellers kan du havne paa mindre gode hoteller. Husk at parkering i SoCal koster penger paa de fleste hotellene. Dersom du er medlem i NAF, er AAA ett godt alternativ, der er det av og til store rabatter aa hente og prisene deres inkluderer ofte frokost og av og til parkering, saa Priceline er ikke alltid vinneren. I perioder hotellene har godt belegg er faktisk Priceline ofte ett daarlig alternativ. Dersom du oensker hotellanbefalinger i omraadet og tips, poster jeg gjerne det |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Blir disse dealene også gode etter at man legger på de forsikringene man trenger som nordmann?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Scanflyer Silver
|
![]()
Takker for svar.
Da er flybillettene booket, ble BA hele veien. Ringte Avis og Hertz ang leiebil og begge selskaper kunne forsikre meg at om jeg bestiller herfra er alle forsikringer inkludert der borte. Tommy, er bare å kjøre på tips, setter stor pris på det. Gjerne ved Orange County, da jeg har familie rundt området
Upcoming flights: Tja.. Last edited by akira; 04-01-2011 at 16:01. Reason: leif.. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
MD-tur i 2011 | CRJ900 | Register- og ATC-Forum | 0 | 14-10-2013 15:28 |
USA tur august 2011 | _volcom_ | Reiseforum | 1 | 12-05-2011 21:30 |