![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hentet fra Facebook:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Som noen av dere sikkert vil bemerke, er den foreloepig litt 'basic'. Bl.a. paa Fly-i-rute-siden
![]() Android-versjonen er pgsaa under utvikling, for dere som maatte lure. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Free Luigi
|
![]()
Ah, det er så fantastisk at mange av kommentarene som har kommet på Facebook angående appen er "ååååå når kommer den til Android aaaa????
![]() Artig, laster den ned bare for the fun of it, har neppe noe nevneverdig bruk for den framover ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg fant ikke noe sutring på facebook angående dette... Når android er mye mer utbredt enn iOS så er det vel naturlig at folk stiller spørsmål om når det kommer til førstnevnte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Her f.eks
http://www.electronista.com/articles...ar.blackberry/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
For det første er ikke det norske tall (Widerøe-appen er laget for det norske marked), for det andre står det i den samme artikkelen: "Apple's total iOS share is much higher as it includes the 3.27 million iPads sold in the same period as well as the iPod touch."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Uten aa gaa inn paa en diskusjon om hvem er stoerst saa er det min erfaring at testing tar lengre tid paa Android platformen, mens iOS har "enhetsflaate" er Android plattformen som SAS sin flaate. Begge plattformene er utmerket for oss utviklere, men testing tar noedvendigvis lengre tid naar det er en stoerre "flaate"
![]() |
#9 |
Free Luigi
|
![]()
Poenget var uansett bare at det blir litt som hannkatter som står og pisser oppetter hushjørnene, noen må bare velte av seg hvor prektig de er og nevne andre plattformer når en annen plattform får en gitt feature. Skjønner ikke hva som er vitsen med sånnt. "MmMMmmmnjaneikanskje jeg venter nå på Android jeg" - det gir ingen verdens ting. Sløs av elektroner og på lang vei barnslig pissing oppetter territoriumgrensene sine.
Uansett, for å komme med litt konstruktiv feedback så fant jeg ikke muligheten til å se hvilke flyindivider som er satt opp på de forskjellige avgangene. Og da er egentlig wideroe.no i safari like grei å bruke, versus en hel app... Avgangstider og slikt no får jeg lett på avinor.no i et bokmerke, flyindividene får du opp om du ikke velger mobilversjonen av wideroe.no. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Versjon 1.1 av iPhone Appen rulles ut om ikke så altfor lenge. Der kommer det flere fine saker;-)
Men før dette planlegger vi å få ut v1.0 av Android Appen. Framtiden ligger i håndholdte terminaler, slik at nå er vi godt i gang på dette feltet også! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
Nå jobber vi med V1.1 av Iphone Appen .. og av det som vil komme der er følgende :
Noen småfix av "småbugs" Forsinkelsesårsak Reg på fly Vi legger inn alle SAS destinasjonene , også på flyplasser hvor vi selv ikke flyr. Så blir dette en god tjeneste for hele konsernet også ;-) Det vil også bli støtte for geolokasjon, så telefonen vet hvor du er når du f.eks. sjekker fly i rute. Last edited by LN-MOW; 07-12-2010 at 22:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei og hå!
Tenkte jeg skulle laste ned appen til min iPad. Men den vil ikke starte. Svart skjerm i ca ett sekund og så forsvinner den bare.
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Bruk heller denne versjonen. Nå kommer det forøvrig en fix som løser det problemet du beskriver, men likevel vil jeg sterkt anbefale å bruke den mye mer innholdsrike webversjonen når du først har en såpass stor skjerm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ok, var ikke klar over at websiden er så bra på iPad. Blir nok å bruke den fremover
![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
|
![]()
... og alle spotterfunksjonene er paa plass!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
![]() |
#18 |
Free Luigi
|
![]()
Veit ikke om det er rette plassen å ta dette opp, men jeg har akkurat lastet ned oppdateringen av appen på iPhonen min. Nå skal det først sies at jeg enda bruker OS3.1.3, så om det har noe relevans for problemene tør jeg ikke si - men jeg opplever den nye appen som ganske treig.
Problemet er at knappene tilsynelatende har et smalt område med "berøringsfølsomhet"? Du må trykke RETT på teksten for at appen skal reagere. Så f.eks i åpningsvinduet hvor du har en "lang" hvit knapp med "Fly i rute" på venstresiden og et fly på høyresiden - så må du trykke rett oppå teksten "fly i rute" for at den skal reagere. Siden det er en heldekkende hvit linje, attpå til med et fly som nesten likner en pil i forlengelsen - så skulle man jo tro det var et fett hvor du trykker på selve linja. Men det er det altså ikke. Gjelder alle menyknappene. Synes det generelt sett er dårlig respons på knappene, den lille runde informasjonsknappen om årsak til forsinkelser er også noe vanskelig å få trykket på. Ellers er den tipp topp! Men jeg tar meg selv i å sitte og trykke opptil 4 gang før jeg innser at jeg trykker på feil plass. Er det meninga? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
|
![]()
Ny oppdatering er ute:
Bugfix: - Utvidet klikkbare felt på alle linker - Tilpasset scenario der det oppstår flere enn en forsinkelseskode på samme rute - Fjernet endel "flickering" i navigering mellom sider - Lagt til forklarende tekst når det ikke finnes avganger/ankomster Enhangements: - Lagt til mulighet for å velge om man vil bestille/booke via den ordinære websiden eller mobilportalen - Lagt til alle SAS destinasjoner i "fly i rute" |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() En ting synes jeg dog stadig er et irritationsmoment: Når man klikker på en flyankomst for at se mere Info om flyet, så reagerer app'en utroligt langsomt. Det tager naturligvis lidt tid at kalde serveren, men problemet er ikke så meget ventetiden, men det at man ingen indikation får på at klikket er "registreret". Det resulterer i at man ender med at klikke flere gange. En enkelt "hentet data" meddelelse ville nemt løse det problem...
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyradar - App for iPhone/iPad | Intramin | Register- og ATC-Forum | 102 | 07-02-2013 09:32 |
TRD lanserer iPhone app | Trdfly | Småprat | 0 | 30-09-2011 08:32 |
CPH med iPhone app | FlyHi | Register- og ATC-Forum | 0 | 22-07-2010 09:06 |