Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 23-11-2010, 22:23   #1
barca
ScanFlyer Silver

Default Føler meg lurt av Lufthansa!!

Hei!

For noen uker siden skulle jeg og en kompis reise t/r SVG-MRS (en billig tur), men vi måtte avlyse turen av ulike årsaker. JEg har hatt to samtaler med Lufthansa over telefon anngående å få skatter og avgifter tilbake igjen siden det ikke ble noen tur på oss. Den ene gangen sa de i LH sin bookingtelefon at dersom jeg kansellerte turen ville jeg få 283 kr tilbake igjen i skatter og avgifter mot at jeg betalte en gebyr på 270 kr. Da tenkte jeg at det ikke var vits i å kreve penger tilbake igjen. Så hadde jeg en til samtale med ei dame i bookingtelefonen til LH der hun sa at jeg ville få 500 kr i skatter og avgifter mot en gebyr på 270 kr. Dette spurte jeg den hyggelige damen om 3 ganger før jeg tok en avgjørelse. Da tenkte jeg at jeg kunne oppgi Diners kortnummeret mitt slik at jeg kunne få refundert noe.

Idag sjekket jeg Diners kontoen min. VET DERE HVA!!! Lufthansa har trukket meg -553 kr X 2 slik at jeg har blitt trukket 1106 kr i bare skatter og avgifter. Jeg fikk refundert 270 X 2 = 540 kr igjen. Da har jeg gått på en kjempesmell bare for å få refundert skatter og avgifter. Sluttoppgjøret viser noe annet enn hva jeg ble fortalt over telefonen av disse to bookingkonsulentene. Jeg kunne like så godt latt være å spør om refusjon. Til og med FR er bedre enn LH når det gjelder refusjon. I april i år skulle jeg reise til MRS fra Sandefjord, men da kom askeskyene og turen ble kansellert. Vi fikk hele beløpet (199 krX2) = 398 kr igjen uten noen omkostninger.

Det jeg lurte på er om vi har krav på å få refundert alle skatter og avgifter fra LH? Har LH lov til å kreve en gebyr for å refundere skatter og avgifter? Bør jeg klage saken inn til forbrukermyndighetene i Norge? Kan jeg be Diners om å sperre f.eks. deler av beløpet, la oss si 553 kr?

JEg trenger hjelp om hva jeg bør gjøre med denne saken. Dette irriterer meg veldig mye.
barca is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2010, 22:51   #2
barca
ScanFlyer Silver

Default Re: Føler meg lurt av Lufthansa!!

Problem solved. Ringte LH sin 24 timers telefon og de skulle rette opp feilen. De beklaget mye. En glipp fra deres side. JEg får 1100 tilbake igjen mot at jeg betaler 540 kr. Da var den saken løst.
barca is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2010, 07:23   #3
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Ja, har også registrert at Lufthansa har et veldig høyt gebyr for å refundere avgifter. Norwegian tar vel 50 kr. og SAS/Widerøe ikke noe gebyr?
Old 24-11-2010, 10:26   #4
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Om Lufthansa har trukket et annet beløp om hva som er avtalt så er det bare å klage på dette. Du kan også få Diners til å stoppe trekket.
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules