![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kansjke litt off topic, men er det ikke tryggere å sitte bakerst i et fly om den skulle krasje/styrte?
<mod-note> Splittet fra tråd om hvordan man lurer til seg EBG-seating </mod-note> Last edited by Martin; 12-09-2010 at 16:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vel, det er et tilbakevendende spørsmål - mh.t. hvor det
er "tryggest" å sitte. Har hørt mye rart om dette den tiden jeg selv jobbet i kabinen, og svaret er nei. Ingen steder er "tryggere" enn andre, det er såpass mange faktorer som spiller inn - dermed kan ingen påstå (enn hvor hardnakket de mener de har rett) at visse steder er mere "trygge" enn andre. Dog har man fått noe kunnskap som kabinansatt på de flytypene man har jobbet, slik at man vet om visse steder i flyet som kan være mere kritiske enn andre - ved dersom visse hypotetiske situasjoner/hendelser skulle inntreffe - men generellt er det ingen steder i kabinen som er "safe" slik sett.
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... Last edited by Blackhawk; 12-09-2010 at 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
(Retorisk spørsmål, trengs ikke svares på...) Når jeg velger seter så pleier jeg å gå etter hvor jeg har lyst til å sitte. Tanken på hvor det er tryggest å sitte går ikke en gang igjennom hodet... (Om setet jeg har lyst på er ledig, eller ikke, er en annen sak ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Men generelt er det vel bedre å sitte nær nødutgangen enn langt unna nødutgangen. Man kommer med større sannsynligvis tildigere ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Statistisk sett er det sikkert noen steder det er tryggere å sitte enn andre, men sjansene for en ulykke er uansett så mikrogskopiske at for meg så er det komfort som teller hvor jeg foretrekker å sitte
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ute på tur
|
![]()
Det er ikke trygt å sitte over vingen eller litt bakover på grunn av sjansen for at man får en turbin som sliter seg i stykker og deler går igjennom kabinen. Samme gjelder for prop-fly. Det er ikke trygt å sitte lengre bak på MD-80/90, DC-9, DC-10 og MD-10/11 av samme årsak, ei heller på Fokker 28/70/100.
Det er stort sett ikke trygt å sitte forran vinjen om man har et sammenstøt. Kort og godt, det er så farlig som man vil, sjansen for at noe skjer er mikroskopisk, sjansen for at at den formen for ulukke du ønsker å minimere risikoen for er enda mindre. Mao, plukk det setet som er behagelig og praktisk, så nyter man turen. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
VKG: Hvor er det godt på sitte på deres A321 ? | ENGM RAMP | Reiseforum | 4 | 15-09-2010 22:06 |
Måtte sitte bakerst for å «balansere» flyet - gikk av | sukram | Flyforum | 42 | 25-06-2009 12:06 |
Hvor skal stjernen sitte? | Blubird | Flyforum | 5 | 31-12-2007 19:12 |
Se hvor mye plass det er på flyet | Bizflyer | Flyforum | 20 | 29-03-2006 08:23 |
Siste fra Bushistan: pax må sitte i flyet i én time før avgang til USA... | CK | Flyforum | 18 | 15-11-2004 02:08 |