![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1935092.ece
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Gode nyheder. Dejligt at høre lidt positive udmeldinger fra SAS igen
![]()
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
OY-KBM kommer tillbaka ifrån HiFly nästa år iaf, så då blir det åter igen 7 A340. Hoppas på fler lh kärror med Asien ifrån ARN och Nordamerika+BKK ifrån OSL.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er snakk om long-haul
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
critical mind
|
![]()
Leasingmarked for A330 vil gi fine muligheter neste sommer da en del selskaper tar imot sine förste 787er.
Timing kan likevel ikke overraske. Siden hovedkonkurrenten snakker stadig om a oppstarte egne longhaul-flygninger, sa ma man forsvare sitt siste monopol. Klarer man dette ikke, blir det vanskelig for selskap i fremtida. En bred IC avdeling med en nettverk av attraktive destinasjoner og hyppige frekvenser er en garant for profit, se b.a. LH.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Hyggelige signaler dette - men la oss ikke begynne på en ny diskusjon om interkontinentale SAS-ruter fra Oslo! Det virker som om strategien til SAS har vært å øke antallet avganger på eksisterende ruter til daglige avganger. Spørsmålet er hva SAS gjør om de får inn f.eks. ytterligere to fly og de fleste av dagens ruter allerede går daglig basert på dagens syv A340-300 og fire A330-300.
Selv har jeg mest tro på at SAS vil øke kapasiteten til Asia - da det er disse rutene som går best - og da særlig til Kina. Jeg tror København-Shanghai er nær sagt bombesikker. Så er det et strategisk spørsmål om SAS tør å gjenåpne en Asia-rute fra Stockholm, eller om de heller endelig realiserer København-San Francisco eller to daglige avganger på København-New York. Last edited by FlightDeck; 12-07-2010 at 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Positivt med sådanne udmeldinger fra SAS og dejligt at man igen snakker om udvidelse af LH flåder udover de nuværende 11 individer (medregnet den A340 udlejet til HiFly).
Jeg forventer med denne udvidelse (såfremt det bliver en realitet) en konsolidering af de nuværende IC destinationer fra CPH, samt muligheden for en række nye destinationer. Mest oplagte er: CPH-PVG CPH-HKG CPH-SFO Eller et par (frække) outsidere: CPH-ICN CPH-JNB CPH-GRU
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ikke så mye nytt i forhold til den andre artikkelen, men det nevnes en strategi for hvordan flyflåten skal se ut i 2020.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg tror at SAS satser på å styrke LH huben i København. Får være enten/eller slik jeg ser det. EN sterk hub i CPH, eller 3 huber med LH.
Skal ARN satses på igjen til Asia, må man ha mulighet til connections, det hadde man ikke sist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da gikk jo også København/Stockholm-avgangene altfor tett, det bør gjerne være 10-12 timer mellom hver avgang, ikke ti minutter! Det var vel ellers bare tre ukentlige fra Stockholm til Beijing og tre ukentlige til Bangkok - og dét blir for lite.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
Om SAS utökar sin flotta med fler plan hoppas jag ARN-PEK är given. Kina är en tillräcklig stor viktig marknad att stödja dubbla avgångar till Peking från ARN/CPH. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
I tillegg var det vanskelig å komme seg fra ARN til andre deler av Skandinavia og Europa. Den gikk rett og slett for sent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
jeg håper ingen begynner å snakke SFO igjen - den er "jinxed"
Hver gang SAS har snakket om å introdusere CPH-SFO har det gått galt... ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
critical mind
|
![]()
Jeg har litt problemer a se at SFO er den store fremtids-marked.
Jeg ville har satset fullt pa Östen-ruter. CAN, PVG, HKG, SIN bare for a nevne noen. Dersom vi snakker om Asia, snakker vi om halvparten av verdens befolkning - og enda viktigere - den del av verden hvor det skjer i stadig ökende grad manufacturing av gods... Don't get me wrong, ingenting mot SFO, men med begrensede ressourcer ville min valg har vaert en av de fire asiatiske destinasjoner, ikke en destinasjon i Nordamerika. Her ville jeg har satset fullt pa Code-share og Joint Venture...
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hadde litt sansen for ruteforslaget til GRU fra CPH. Mye som skjer i olja der nede og skandinavisk (den er vel strengt tatt norsk) ekspertise trengs. Pluss hadde vært kjekt å få SAS til Sør-Amerika. Kanskje vel luftige tanker, men likte forslaget!
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette er virkelig bra nyheter, så de skal få tilbake A 340ene, det var litt dumt. Jeg synes personelig at de burde få in 777-200 eller 300, det er noen fantastiske fugler
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS vurderer outsource også litt større fly | RIBRO | Flyforum | 12 | 20-02-2015 22:31 |
SAS vurderer 55 nye fly | RH | Flyforum | 63 | 03-12-2010 00:12 |
BA vurderer flere USA-destinasjoner fra LCY | Øivind | Flyforum | 24 | 07-09-2010 09:28 |
Vurderer flere direktefly Nord-Norge - Europa | sirpjalle | Flyforum | 6 | 19-10-2007 15:06 |
Norwegian vurderer flere nye ruter | ENKB | Flyforum | 9 | 23-02-2007 15:51 |