![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Jeg hadde en litt selsom opplevelse da jeg skulle booke en innenriksflight i Brasil (GRU-GIG) hos TAMs nettside forleden:
Jeg fant ønsket flight og tastet inn betalingsinformasjon. Ble møtt med: "Transaction has not been authorized". Prøvde å betale med et par andre kort uten hell. Ringte reisebyrået til firmaet mitt, og de ordnet bookingen derfra med betaling via faktura. Stor var overraskelsen da jeg sjekket nettbanken dagen etter, og fant ut at TAM hadde belastet meg for flighten! Fikk ringt TAMs kontor i Stockholm, hvor en hyggelig person opplyste om at dette var et vanlig problem (!) og ba meg sende en screenshot av posteringen i nettbanken så de kunne ordne med refundering. Det har gått noen dager nå uten at noe har skjedd, men fikk en mail fra Stockholm hvor de opplyste om at de hadde videresendt saken til en annen avdeling, som håndterer slikt. Merkelig å lage et system som tar seg betalt for en flight kunden ikke får. Har noen vært borte i noe lignende? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Når man betaler så gjøres det en autorisasjon og reservasjon på kortet (reserveres penger) før beløpet trekkes. Det kan skje at "kommunikasjonskjeden" under bestilling brytes, og at flyselskapet får beskjed om "not authorized" selv om det er gjort en reservasjon på kortet ditt.
En slik reservasjon forsvinner normalt av seg selv ila. fem dager, men det kan også ta lenger tid. Høyst sannsynlig er det ikke flyselskapet som tuller det till, men et eller flere av selskapene som står for betalingsformidling. Har selv jobbet med systemer der vi har kansellert pengereservasjoner uten at betalers kortutsteder har fanget det opp automatisk. Blir problemer både for kunden og kundeservice da ingen av disse kan gjøre noe særlig med problemet og hele situasjonen ofte blir veldig uoversiktlig.
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Fikk en hyggelig e-post fra TAM hvor de forklarte problemet:
"Tam Airlines has recently changed the reservation system, regrettably we had experienced some failures on our website. One of the issues identified was that the Electronic Ticket number was not being generated by our website, for this reason your card had been charged but a ticket number was not issued and your reservation was automatically canceled." |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Du får bare huske å bruke wideroe.no neste gang for reiser med TAM. Da slipper du alle slike problemer....
Om du går inn via linken oppe til Høyre her på Forumet, vil det også tilfalle en liten slant hit for driften av dette eminente Forum ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |