Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-05-2010, 11:03   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

OBB 76 Singapore

I forbindelse med min Asiatur til sommerferien (som begynte med at LH solgte billig biz billetter) har jeg tenkt meg innom Singapore noen dageri juli. Spørsmålet er så hvor mange dager jeg bør ha der. Hva som anbefales å gjøre. Og generelle tips for hoteller og alt mulig annet

....og før noen kommer med kommentaren: "Det er alt for varmt der da...." så hadde jeg villet fryse, så hadde jeg valgt et annet sted
Old 12-05-2010, 11:56   #2
Molinari
ScanFlyer Silver

Molinari's Avatar

Default Re: Singapore

Anbefaler Night Safari. Morsom opplevelse. Ta taxi ut - ikke styr med busser og slikt.
Tiltal taxisjåføren med "Uncle" - så blir det god stemning i bilen, og kanskje en interessant samtale.
http://www.nightsafari.com.sg/
Molinari is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2010, 12:12   #3
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Singapore må vel være det minst spennende Asia har å tilby, ved siden av Dubai, og Hong Kong har vel alt det Singapore har - bare mye mer i tillegg. Så med tanke på alt Asia har å tilby ville jeg funnet på noe mer spennende ... f.eks. Japan, Laos, Vietnam, Kambodsja eller Kina. Se ellers denne for en sammenlikning av Singapore/Hong Kong: http://gohongkong.about.com/od/trave...ssingapore.htm
Old 12-05-2010, 12:30   #4
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck, fint at du bereist, men nå spurte gutten om hva han kunne gjøre i Singapore, ikke hvor mye bedre det er alle andre steder...

Tar selv i mot tips til "Eat, see & do" i Singapore!
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2010, 12:33   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Joda, men har bare tenkt meg et par netter i Singapore.

Men noen her som har noen anbefalinger for Kuala Lumper og Ho Chi Minh eller Hanoi?
Old 12-05-2010, 12:36   #6
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Det man gjør i Singapore er å spise og å shoppe. Spise mat på kvelden på riverside og shopping på orchard road (men det er relativt dyrere enn resten av asia) er typiske turistting som man kan gjøre, også et besøk i "Chinatown" er annet man kan gjøre. Man får alle delikatesser fra alle kanter av asia, (og resten av verden). Singapore er ikke stedet å dra for å oppleve nye ting og eksotiske naturlige severdigheter, men det er en bra plass å tilbringe med gode venner, og har alt som man trenger i en storby.
Old 12-05-2010, 12:37   #7
Utflyttet
Ute på tur

Skal du innom Singapore, så få med deg safarien, så med deg alle de små delene av byen som er interessant (Little India, etc, Bugis Junction), om du liker historie så har de et bra museum som dekker historien i strøket hvor Singapore ble til.

Ellers er det mye by og shopping som ellers i byer, en fuktig aften på Clarke Quay skader ingen, spotting på Changi har ingen tatt skade av.

Er du en gadget-freak så er Sim Lim Square noe for deg.

Og liker du god mat, så dra til noen av de bedre plassene i byens bakgater som serverer skikkelig sateh, chicken rice og chili crab.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2010, 12:41   #8
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Det man gjør i Singapore er å spise og å shoppe. Spise mat på kvelden på riverside og shopping på orchard road (men det er relativt dyrere enn resten av asia) er typiske turistting som man kan gjøre, også et besøk i "Chinatown" er annet man kan gjøre. Man får alle delikatesser fra alle kanter av asia, (og resten av verden). Singapore er ikke stedet å dra for å oppleve nye ting og eksotiske naturlige severdigheter, men det er en bra plass å tilbringe med gode venner, og har alt som man trenger i en storby.
Du høres ut som du har pløyd turist-løypen for mange ganger, Singapore har langt mer å by på.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2010, 13:24   #9
A346
ScanFlyer Silver

A346's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post

....og før noen kommer med kommentaren: "Det er alt for varmt der da...." så hadde jeg villet fryse, så hadde jeg valgt et annet sted
Når varmen er for jævlig i Singapore kan du gå fra kjøpesenter til kjøpesenter med forbindelse via underjordiske ganger, m.a.o. deilig og avkjølende air con.

En liten tur ut til Sentosa, fatslandsasias sørligste spiss er greit, og dersom du ønsker badeliv finnes det noen ålreite resorter på Bintan Island, ca én times båttur fra Singapore.

Tror jeg hadde klart meg med 2-3 netter i selve Singapore. Av mat bør du få med deg chillicrab på en av restaurantene langs elva, og du må selvfølgelig slukke tørsten med bøttevis av Tiger!
A346 is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2010, 13:40   #10
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Naa er jo mye nevnt allerede i denne traaden, men legger til ett par ting til

Singapore er ett hyggelig sted som virkelig boer besoekes. Som Hong Kong, er det ett sivilisert sted med vestlig inspirasjon og orden man ikke finner overalt i Asia. Scumbag fritt, ingen oppi trynet for aa tigge/selge til deg og godt pusterom er ett fint avbrekk fra mange andre omraader i Asia.

Naar det gjelder shopping, er ikke Singapore spesielt billig i forhold til mange andre steder i Asia, saerlig paa motefronten. Kan ta ett par eksempel: Var paa Banana Republic paa soendagen og det er 30-40% dyrere enn i USA. Det samme gjelder de aller fleste butikkene paa Orchard Road.

Som partyby har Singapore like mye aa by paa som f.eks. Hong Kong og Clarke Quay/ Boat Quay er begge bra omraader for gutta aa ramle paa fylla.

Masse god mat overalt, mye indiskinspirert, men stor variasjon

Taxi er billig i Singapore, 50% dyrere mellom midnatt og 0600, men fortsatt greit

Ville tilbragt like mye tid i Singapore som i Hong Kong: 2 dager holder.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2010, 13:41   #11
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blubird View Post
FlightDeck, fint at du bereist, men nå spurte gutten om hva han kunne gjøre i Singapore, ikke hvor mye bedre det er alle andre steder...
Joda, men jeg kan vel få påpeke at jeg synes det er mange likheter mellom Hong Kong og Singapore siden Someone faktisk skal besøke begge steder. Jeg har selv vært begge steder og prøver bare å bidra med erfaringer.
Old 12-05-2010, 13:43   #12
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by A346 View Post
En liten tur ut til Sentosa, fatslandsasias sørligste spiss er greit, og dersom du ønsker badeliv finnes det noen ålreite resorter på Bintan Island, ca én times båttur fra Singapore.
Bintan fraraades. Er der as we speak. Resortene ligger spredt midt i jungelen flere kilometer fra hverandre. Masse kryp og dyr. Paa golfrunden i morges (kun 4 hull pga sinnsyk varme) kom det en komono dragon rett bak oss, jaeveln var noen faa meter unna. Maur og diverse kryp 24/7 siden man har tvunget disse resortene rett inn i jungeln Rommene er billig, standarden bob bob, men mat og drikke er grisedyrt.

Viktig info for vaar venn som er toerst: En cola i baren koster 4.50 Sing, en Tiger 10 Sing. Doedt er det au ganske saa tidlig.

Last edited by Tommy777; 12-05-2010 at 13:45.
Old 12-05-2010, 13:45   #13
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Joda, men jeg kan vel få påpeke at jeg synes det er mange likheter mellom Hong Kong og Singapore siden Someone faktisk skal besøke begge steder. Jeg har selv vært begge steder og prøver bare å bidra med erfaringer.
Stedene har noen likheter, men er helt forskjellige og gir en veldig forskjellig opplevelse. Begge er mer enn verdt ett besoek.
Old 12-05-2010, 13:49   #14
SpotOn
ScanFlyer Silver

SpotOn's Avatar

Quote:
I forbindelse med min Asiatur til sommerferien (som begynte med at LH solgte billig biz billetter) har jeg tenkt meg innom Singapore noen dageri juli. Spørsmålet er så hvor mange dager jeg bør ha der. Hva som anbefales å gjøre.
Sjekk denne: Three days in Singapore fra Wikitravel. Jeg skrev denne ut og brukte den når jeg var i Singapore i romjulen. Gikk turene som beskrevet og føler selv jeg fikk med meg ganske mye på kort tid.
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2010, 14:01   #15
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Som den erfarne bar-gjest du nå engang er, kan du ikke ha vært i Singapore uten å ha besøk "The Long Bar" på Raffles hotel som er Singapore Sling sitt fødested!

Ellers legger jeg ved et lite bilde av Tommy sin golf-gjest: Komono Dragen

Som dere ser, et koselig lite krypdyr! Kanskje Tommy vil bytte ut bikkja si med ein slik ein??

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2010, 14:05   #16
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Stedene har noen likheter, men er helt forskjellige og gir en veldig forskjellig opplevelse. Begge er mer enn verdt ett besoek.
For så vidt enig i det - men jeg synes Hong Kong hadde mye av det samme som Singapore, pluss veldig mye mer! Du foreslår to dager i Hong Kong, men det synes jeg høres litt lite ut. Men for å være litt konstruktiv - her er noen tips jeg skrev om Hong Kong for en tid tilbake: http://forum.flyprat.no/showpost.php...8&postcount=53
Old 12-05-2010, 14:06   #17
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Som den erfarne bar-gjest du nå engang er, kan du ikke ha vært i Singapore uten å ha besøk "The Long Bar" på Raffles hotel som er Singapore Sling sitt fødested!
Har tenkt meg det, og fikk også samme anbefaling av de gamle som bodde der en natt i fjor sommer....dessverre er det litt utenfor mitt budsjett å overnatte der. Men hvilke hoteller anbefales?
Old 12-05-2010, 14:12   #18
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Har tenkt meg det, og fikk også samme anbefaling av de gamle som bodde der en natt i fjor sommer....dessverre er det litt utenfor mitt budsjett å overnatte der. Men hvilke hoteller anbefales?
Forhold til pris så syntes jeg Marina Mandarin er et kupp og et meget bra sted.

Herlig å se at svarene på ditt spørsmål stort sett går ut på å disse Singapore.
Her er det vel smak og behag som med alt annet. Jeg elsker byen og det er uten tvil det mest populære stedet å jobbe for våre expats.

Anbefaler faktisk også en tur til havnen hvis du har noen interresse for shipping, enorme dimensjoner.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 12-05-2010, 14:23   #19
ILS2
ScanFlyer Gold

Jeg har venner som returnerer til Singapore hvert eneste år på ferie, så noe må da denne byen kunne tilby
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2010, 14:26   #20
Molinari
ScanFlyer Silver

Molinari's Avatar

Quote:
Bodde på Swissotel sist gang jeg var der. Ligger rett over gaten for Raffles, og med t-banestasjon i kjelleren er det enkelt å komme seg rundt.
Vi oppgraderte til Business Floor og fikk et fantastisk hjørnerom med floor to roof windows :-)
Molinari is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules