![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Oppdag Helsinki!
Kun 10,- én vei Nå kan du reise til det sagnomsuste landet vi kanskje forbinder mest med sauna og snøbading. Helsinki kan by på mye mer enn det! Du vil finne et sydende kafeliv, shopping og en lang rekke spennende severdigheter! Flygningene til Helsinki starter tirsdag 29. april. Reise og salgsperiode t.o.m. 9 mai. Denne tikka inn på mail for ca en time siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Gravd fram noen tilbudspriser fra asken .. ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
|
![]()
Masse finsk fjernsynsteater på TV!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Kunne jo vært kult å fly Oslo-Helsinki t/r samme dag for kr. 20, tatt en kaffe på flyplassen og dratt rett hjem igjen
![]() Men da burde en nesten syklet fra Oslo og ut til OSL, for å holde kostnadene nede... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Har DY hatt tilsvarende lave prisstunt tidligere? Altså 10-kroners? Kan ikke huske det i farten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
, men husk på å bestille i riktig navn og sjekk inn , ellers så blir dere hengt ut i media
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det blir en billig tur
![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ikke all verdens å gjøre i HElsinki. Var der i januar og det eneste man kan se i Helsinki er en berømt katedral og et fort som ligger 20 min utenfor byen med båt. Like stygg by som Oslo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Frister så definitivt ikke med en dagstur til Helsinki med avgang kl. 06.40 og retur kl. 19.45, særlig ikke med Norwegian. Ser ikke sjarmen med å svime rundt i Helsinki på jakt etter noe spennende, samtidig som du egentlig er så stuptrøtt ![]() Jeg drar til Helsinki for å handle designvarer og besøke noen faste museer og spisesteder, ellers er ikke byen så veldig spennende. Quote:
![]() Last edited by FlightDeck; 24-04-2010 at 00:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Spotting
![]()
![]() |
#12 |
Flyklapper
|
![]()
Posetur ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Som nevnt, litt som å dra til Oslo, mao
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Vel , ikke rakk ned så mye på den byen da...
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvilken by skal man ikke rakke ned på, Oslo eller Helsinki? Jeg er enig i at disse på mange måter kan sammenlignes. Men Oslo har tross alt Vikingskipene og mitt inntrykk er at det er langt flere uteserveringer i Oslo. Det var noe jeg omtrent ikke fant i Helsinki da jeg var der om våren. Dessuten var hovedgaten trafikkert. Jeg må si at jeg reiste til Finland helt uten fordommer, men da jeg besøkte landet ble de fordommene jeg ikke hadde innfridd. Dog: Det skal legges til at ariktekturen er interessant (med litt russisk innflytelse og monumentale bygg, f.eks. Riksdagen) og finsk design er veldig bra da, bortsett fra de 70-talls glassene de bruker om bord i flyene på Biz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Men er man glad i en fest er Helsinki en bra party by. Men da kan man ikke dra på dagstur. Finske damer er også bra, så er ikke sikkert man trenger hotell....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Å "dra uten fordommer" er vel og bra, men man bør vel kanskje lese seg litt opp før man drar til et nytt sted, og vite på forhånd hva man skal se/oppleve. Drar man på måfå uten å vite noe om en by blir det jo litt vanskelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Helsinki har jeg besøkt flere ganger, både vinter og sommer og byen har noe for enhver smak. Byen har mange flotte monumentale bygg som bla. Uspenskji katedralen som du sikkert mener her, Domkyrkan med senatstorget ( flott arkitektur) og mye annet. God shopping for de som er intressert i det og utelivet blomstrer. Finnes plenty uteserveringer i sommerhalvåret rundt omkring, bla på Esplanaden. Nede ved havnen finnes både et stort marked og ikke minst basarhallen med masse delikatesser. På toppen har man den flotte skjærgården med mange utfluktsmuligheter og strender. Kanskje den vakreste hovedstad i Norden ![]() http://www.visithelsinki.fi/In_English/Visitor.iw3
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sjekke baggasje helt frem til endelig destinasjon med SAS/AA? | Brandal | Reiseforum | 10 | 23-06-2014 23:57 |
BGO uten Norwegian og nesten uten SAS. | N-3PB | Bilder & foto | 14 | 14-07-2012 12:15 |
Norwegian åpner ruter til Helsinki | MartinL | Flyforum | 44 | 19-07-2011 14:13 |
Redd for din baggasje? Reis via Helsinki. | MartinL | Flyforum | 0 | 03-11-2009 12:03 |
Kanontilbud til Bangkok og Hong Kong med AY! | HMWK | Reiseforum | 1 | 25-06-2009 23:17 |