![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Location: Klepp
Posts: 89
|
![]()
En kompis av meg hadde fått med seg at DY skulle stenge Stavanger - Praha fra Juni? Når jeg ser på DY sine sider ser det faktisk ut til å stemme, kun via Oslo etter 1 Juli.
![]() Har ikke sett noe i avisene eller her inn om dette, så jeg lurer veldig, trodde den ruta gikk ganske greit, har flydd den selv en del og da har det vært nesten fult fly... men kanskje de ikke tjener penger okkesom for det? Noen som vet?
__________________
Olav ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Ser slik ut, ja..
Det er ikke vanlig å gå til media når man stenger en rute. TRD-PRG ser ut til å fortsette, likeså fra BGO. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Stemmer det, men jeg trodde også at Paris skulle bort?
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]()
Hørte snakk om at de også innstiller Paris-ruta...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Ikke har de lagt ut TOS-LGW fra vinterprogammets start heller, selv om det er gjort fra de øvrige flyplassene som har forbindelse til LGW.
DY driver visst vårrengjøring i porteføljen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Ser dessverre ut til at det er over for "knallsuksessen" TOS-LGW.. DY klarte ikke aa sutre seg til at andre skulle markedsfoere ruten for dem, saa da legger man heller ned
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]()
Jeg skjønner ikke hvorfor ikke DY kan "samkjøre" BGO og SVG på noen ruter, slik både Baltic og Icelandair gjør.
Det må jo være mye rimeligere med en mellomlanding på SVG enn et eget fly herfra, samtidig som man får utnyttet ledig kapasitet fra/til BGO. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2009
Location: OSL
Posts: 226
|
![]()
Så vidt jeg vet står det hele på at programmet ikke er helt oppdatert ennå
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,165
|
![]()
Stod en artikkel i aftenbladet her forleden. Kan dessverre ikke scanne den da avisen allerede er sendt til de evige jaktmarker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Norwegian skal ha ros for å prøve ut ruter fra Rygge, Bergen, Stavanger og Trondheim til storbyer som Paris, Berlin, Warszawa og Krakow. Dessverre synes det å være vanskelig å tjene penger på slike ruter. Folk flyr først og fremst innenriks og til Syden. Jeg tror Norwegian vil slite med flere av de nye rutene fra Bergen, f.eks. Roma og Barcelona.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2007
Location: Warszawa
Posts: 591
|
![]() Quote:
Billetter er ganske dyre og vennen som jobber som flyvert sier at begge ruten fra WAW går bra (vet ikke om KRK, norsk kabinpersonal flyr der).
__________________
LOT oss fly! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
hmm.. eg synes at Norwegian burde bruke CDG flyplass istedenfor Orly flyplass.. for eg tror det kan trekker til flere passasjer, da passasjerne kan fly videre i andre steder i verden med Air France..... Orly har for dårlig tilbud ut til verden..
Praha-ruten, vel det va synd det forsvinner, men kan det skyldes at Norwegian mottar stadig nye større fly som gjør at større kapasitet blir mer vanskelig å fylle opp.. 189 seter er jo litt mye det..
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]()
Norwegian samarbeider ikke med andre selskaper, så dette er ikke et aktuelt argument for dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
Nei eg vet Norwegian samarbeider ikke.. men eg mente at passasjerne kunne selv ordner flybytte selv ved å kjøpe serparate billett...
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Det har du rett i! Likevel vil jeg tro at det er vanskeligere å drive en helårsrute fra Bergen til Roma, som først og fremst er storby, fremfor rutene til f.eks. Dubrovnik, Split, Alicante og Malaga. Her har Norwegian fylt flyene med svært god inntjening per sete fra dag én. Historien er en annen på lavfrekvensrutene til storbyer som Paris og Berlin, men ingenting er bedre enn om om Norwegian nå tjener penger på dem. Her er det lave billettpriser - og da jeg jobbet på Flesland var det i alle fall ikke spesielt god kabinfaktor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]()
I praksis er dette et minimalt marked.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
hvordan kan man vite det ???
eg har venner som har reist til cuba med Airfrance, og de måtte naturligvis via oslo for der går Airfrance.. ... og da må man enten ta SAS eller Norwegian for å komme til Oslo.. og en annet venn som skulle til Syria med CSA via Praha.. også han måtte til Oslo.. også igjen en annet på vei til Syria med turkish Airlines via Istanbul, og igjen også fra Oslo... ( alle bor i Stavanger) Og jeg selv dro til Russland via Frankfurt med Lufthansa og S7 Siberia. Eg tror gjerne det er mørketall at mange reiser med serparat selskaper .
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 957
|
![]()
Det spørs om ikke Praha er i ferd med å bli et ferdigreist mål for mange langweekendreisende nordmenn - omtrent alle jeg kjenner av venner og kolleger har vært i Praha en tur med Norwegian; sett den flotte byen, kjøpt krystall og drukket godt - men det er ikke et sted de returnerer til, for de har vært der.
Krakow har litt den samme statusen, men som det også nevnes lenger oppe i tråden, så lever nok Polen-rutene til Norwegian litt bedre grunnet den store polske arbeidsinnvandringen til Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
CSA: CPH-PRG//BUD-PRG-CPH (economy) | jefi99 | TripReports | 6 | 14-01-2012 23:31 |
SVG-AMS-PRG med KL/OK i Economy. | Twin Otter | TripReports | 23 | 02-07-2010 00:12 |
Innsjekking SK i PRG | blazius | Flyforum | 5 | 11-06-2008 12:49 |
Nødlanding for DY i PRG | Maltwhisky | Flyforum | 8 | 14-05-2008 19:55 |
PRG i morgen | svenk | Register- og ATC-Forum | 1 | 16-04-2008 11:01 |