![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Nytt Eurobonusår startet 1. oktober, og siden oktober pleier være en fin måned på Østkysten av USandA ble det bestilt en tur til Washington under SAS sitt høstsalg (4480 NOK). Jeg hadde egentlig tenkt å prøve BA og WT+ til 8400 kr, men siden SK har startet samarbeid med Optiontown om oppgradering som gir skikkelig med poeng skulle jeg gi SK en kjangse. SK hadde dessuten en drøss med poengkampanjer som medførte at booking klasse T-ikke føltes helt som ran. Ble dessuten oppgradert til Y+ 12 dager før avreise på utreisedelen. Returen gikk dessverre ikke gjennom hos Optontown, men fikk oppgradert med poeng. Kan vel egentlig ikke klage på Y+ t/r for ca 6100 kr når en bonusreise koster over 3000….
Natten før avreise ble tilbrakt på Clarion på Flesland. Dette er et fresht hotell med velværeavdeling på toppen (Badstue, boblebad, dampbad og tre Technogym maskiner). En annen ting jeg liker er at det er VH1 på TV’en. Frokosten er også bra her med noe bedre utvalg enn andre steder. Pettern har som vanlig vært sleip/smart og satt inn en kikkert på alle rommene som vender mot rullebanen. For det betaler du 250 kr ekstra pr natt. ![]() Utsjekk 05.20 for å rekke flyet til CPH 06.00. Det var en så å si full A321 som tok oss nedover. Y-klasse bak til rad 15. Benplassen i disse maskinene er iallfall ikke bedre enn hos Norwegian. Shame on you SK. Da boarding var completed foreslo en av flyvertene at jeg skulle flytte meg fra 23d til 21c der jeg kunne ta stolryggen bakover. Dette var vel de to eneste plassene med ledig midtsete i tillegg, så var ganske happy. Da dansken endelig hadde fått i gang motoren og vi hadde fått fjernet litt is på vingene lettet vi 40 min etter rutetid. Kæpt’n fløy inn det meste av forsinkelsen mens jeg sov ned til CPH. Gikk rett til loungen og fikk sjekket inn og utdelt boardingpass siden dette ikke gikk på internett av en eller annen grunn. Satte meg også på venteliste for oppgradering til C-klasse selv om det egentlig var overbooket. Gikk så for å jobbe i loungen fram til 11.00. Utvalget var stort sett det vanlig av mat og drikke. Rundt kl elleve registrerte jeg en sinnsyk kø i passkontrollen, men denne var borte da jeg gikk igjennom ca 11.50. De hadde måttet nedgradere folk fra C-klasse, så dette var en god dag for SAS. Jeg overlede uansett i mitt sete 14C (eller er det D, iallfall midtgang på 3-seteren). Det var gjort noen endringer siden sist jeg fløy Y+ hos SK. Det var ingen juice til departure drink lenger, bare 0,5 vannflask som en også fikk før. Skoposen med tannbørste var allerede plassert i stollommen når en kom. Når første drinkservering kom fikk vi ”restene” av champisen C-klasse hadde fått før avgang (Piper Heidsieck eller hvordan det nå skrives). I tillegg til kjøttbollene M-klasse fikk kunne vi velge en risotto som var helt ok. Det var ikke lenger varme rundstykker, men polarbrød pakket i plast til maten. Etter maten klarte jeg å sove litt. 1,45 t før ankomst fikk vi to snitter med rekesalat og noe kjøtt. Piper-champisen ble servert hele veien. Ved ankomst IAD stresset jeg som jeg pleier for å komme tidlig til imigration. Dette var helt unødvendig siden de på IAD har noen rare doninger som fungerer som de bussene en har på fjernparkering andre steder, bare at på IAD virker det som om alle må kjøre i disse for å komme til imigration. Mao ikke noe poeng i å stresse ut av flyet. Det var noe kø (men så ut som om det kunne vært mye verre) da vi kom til imigration, brukte ca 30 min gjennom. Det ble flybuss (ca 25 min) til 10 dollar og t-bane (20 min) inn til byen. Jeg kjøpte et ukeskort for ca 27 dollar som jeg brukte hele helgen i byen. Måtte betale litt ekstra da jeg kom til byen (0,65 dollar). Jeg tuslet opp til Dupoint Circle og Embassy Row. Jeg skulle bo på The Fairfax at Embassy Row. Dette hotellet hører til Starwoods Luxury Collection. Travelzoo hadde sendt meg et tilbud til 134 dollar/natt alt inkludert for et Deluxerom (de har vel to dårligere romkategorier). Må si at jeg fikk god valuta for pengene selv om hotellet ikke imponerte meg. Det ble pusset opp i 2008 og hadde et greit trimrom du kunne bruke 24t i døgnet (greit når en er døgnvill). Rommet hadde en kingsize seng, stor flatskjerm, liten sofa og en god stol. Det var også klokkeradio med Iphone lader. Husker ikke navnet, men oppgradert toalettartikler var det også. Dessverre ikke frokostbuffe, men bare roomservice eller dritdyr a la carte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk for rapport - ikke alt for mye man hører fra Y+-turer hos SAS om dagen. Får håpe SAS IC henger med og tar seg opp igjen.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Hyggelig lesning dette. Får vi rapport for returen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
IAD-CPH-BGO
Tok t-bane og flybuss til flyplassen. Oppgraderingen hadde ikke godt gjennom hos optiontown. Fikk sjekket inn og lagt inn forespørsel om oppgradering mot poeng. Ble anbefalt å gå rett til gaten siden den allerede var bemannet for å se om oppgradering kunnen gjøres med en gang. Det er et godt stykke å gå på IAD, kom omsider frem til security der jeg viste Eurobonus gold. Fyren skjønte ikke riktig hva kortet var, men jeg fikk iallfall benyttet fast track. Gikk så gjennom en lang tunnel før jeg kom opp i terminalen. Gikk rett til gate der jeg fikk oppgradert til eco extra mot poeng, sete 16f. Fikk beskjed om at jeg kunne bruke Lufthansaloungen. Denne er helt nyt og har en senator og en business del . Business delen var slettes ikke dårlig med got utvalg av drikke og til og med litt mat. Det var også to fine dusjrom. Etter en dusj gikk jeg opp i Senatordelen. Der var det ikke noe problem å lage sin egen lille treretter. Godt utvalg av mat å drikke, men alkohol er ikke self servise. Gikk etter hvert til gaten og fant setet mitt, da de sa ”boarding completed” og 14H fortsatt var ledig spurte jeg om å få flytte dit. Beste sete i hele eco extra! Var noe kyllinggreier jeg rørte litt i til mat, men hadde spsit meg mett i lounge. Sov over frokosten. Landet i god tid før oppsatt tid. Kom meg gjennom security uten kø og passkontroll når politiet fant det for godt å komme. Rakk en dusj og forkost i loungen, før jeg fikk en laaaaang spasertur til MD´en som skulle ta oss til BGO. Tror jeg nesten må ha vært på innenlandsdelen. Rimelig fullt i både eco og eco extra. På plass på kontoret i Bergen 10.00. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BGO-CPH-FRA-SFO-OGG-ORD-FRA-CPH-BGO | 737-405 | TripReports | 32 | 12-10-2015 18:37 |
BGO-OSL-BCN-OSL-BGO-OSL-BCN-OSL-BGO-CPH-GVA-CPH-BGO-CPH-GVA-CPH-BGO-SVG-CPH-EWR-YHZ | 737-405 | TripReports | 32 | 16-12-2014 01:13 |
BGO-OSL-MAN-CPH-BGO-TRD-AES-BGO-OSL-CPH-IAD-BWI-ATL-LAS-LAS-PHX-BWI-DCA-ORD-CPH-BGO | 737-405 | TripReports | 28 | 27-08-2014 04:15 |
Flyprat Mini-DO (OSL/BGO-CPH-MAD-CPH-BGO/OSL) | ILS2 | TripReports | 26 | 28-11-2012 10:11 |
Bgo-cph-iad-mco-mex-ewr-cph-bgo | Andrev | TripReports | 8 | 01-03-2008 23:25 |