Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-08-2009, 14:34   #1
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Default Swedish government chooses SAS for domestic trave

Swedish government chooses SAS for domestic travel

SAS has secured a contract to provide domestic travel for Swedish government employees. The results of the procurement process were announced today by the Swedish Armed Forces Logistics, SWAFLOG, and the contract applies to all government agencies, departments, institutes of higher education and universities. For SAS, the agreement is valued at SEK 250 M, with a potential for twice this amount.

SAS secured the contract with the government for all Swedish domestic routes operated by the carrier, from Kiruna in the north to Malmö in the south. The government's main parameter was a low price.

"This shows that SAS offers attractive prices that can be compared with competitors. The size of SAS is our strength. A company often only needs to have one contract with us to satisfy all of their travel requirements. And the more extensive the agreements, the lower the price," says Lars-Ove Filipson, VP Sales and Distribution at SAS in Sweden.

"SAS has the highest number of destinations and departures. Given that we are one of the most punctual airlines in Europe, much valuable time can be saved for government employees," says Peter Viinapuu, COO of SAS in Sweden.

The agreement is valid from October 1, 2009 to September 30, 2010, with the option of a one-year extension. The Swedish government is the single largest and most important customer for SAS in Sweden.
Government employees mostly travel on the routes between Stockholm and Luleå, Malmö and Ronneby.

For further information:
Lars-Ove Filipson, VP Sales and Distribution, Sweden, +46 (0) 709 97 35 78 Niclas Härenstam, Head of Press Relations, Sweden, +46 (0) 709 97 18 25

------------------------------------------------------------
This information was brought to you by Cision http://www.cisionwire.com
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2009, 14:59   #2
MD11
ScanFlyer Dusty

MD11's Avatar

Default Re: Swedish government chooses SAS for domestic trave

Synes støtt og stadig man hører om kontrakter for statsansatte både her og der....til det og det selskapet. Og jeg tror markedsføringsverdien for og ha "vunnet" en slik kontrakt er større enn selve verdien på selve kontrakten.

La forresten merke til denne uttalelsen, blir nesten for dumt synes jeg....jeg vil kalle det smisking.

Quote:
Given that we are one of the most punctual airlines in Europe, much valuable time can be saved for government employees," says Peter Viinapuu, COO of SAS in Sweden.
Malmø Aviation har også "vunnet" en kontrakt:

http://www.boarding.no/art.asp?id=37826

Last edited by MD11; 19-08-2009 at 15:03.
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2009, 15:24   #3
Desk pilot
ScanFlyer Crusty

Desk pilot's Avatar

La merke til mye slikt pompøs bullshit da jeg bodde i Kanada for ca. 10 år siden. Kanskje de kanadiske hyperbolene sprer seg på samme måte som Iberiasneglene

Gratulerer til SAS og Malmø Aviation med ny kontrakt!
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2009, 16:32   #4
LN-TIB
ScanFlyer Molded

Her har visstnok begge fått tildelt flyging på samme ruter i følge oppslagene. Da er vel hele poenget borte dersom de deler ut kontrakter til flere på flere strekninger?!
LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2009, 16:55   #5
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Quote:
Originally Posted by MD11 View Post
La forresten merke til denne uttalelsen, blir nesten for dumt synes jeg....jeg vil kalle det smisking.
Ja, tenkt så dumt å si noe positivt om eget selskap i en pressemelding! Hallo....jobber ikke du i DY og vet hvordan slike ting fungerer? Hvis ikke bør du gå på kurs hos sjefen din.

Last edited by TCAS; 19-08-2009 at 19:07. Reason: Skrivefeil
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2009, 19:00   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Jepp, det har han nok lært av smiskemesteren selv, kamerat. Sleske Kjos
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2009, 19:48   #7
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty

FBU 4EVER's Avatar

Quote:
....blir nesten for dumt synes jeg....jeg vil kalle det smisking.http://www.boarding.no/art.asp?id=37826
Ja, ja... i nødens stund spiser også fanden fluer!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules