![]() |
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
26 skadet i turbulens
Flyet måtte skifte kurs etter at det fikk problemer på vei til Texas. http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle3198944.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Og nok en gang anmodes det instendig om å bruke setebeltenenår man sitter i setet, og i hvert fall når setebeltelyset er på...
![]() Snart må vel flere gjøre som LH og endre det fra anbefalt til påbudt med setebruk i setet.
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() Skjønner forøvrig ikke hvorfor folk ikke bruker beltet. Begriper ikke hva som er problemet. Selv hender det jeg slakker det litt i rolig luft, og da er det jo ikke værre å ha på seg enn en bukse. Det burde stått noe i saken om hvorfor 26 ble skadet. Turbulens pleier man jo vite om, og anbefale folk å ta på beltet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg har alltid på meg beltet og kan ikke forstå hva som er problemet med å sitte med det på når du uansett har ræva plassert på et relativt begrenset område mellom to armlener.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Saken blir ikke så spennende, tror jeg, hvis man forteller at alle de skadde hadde tatt av seg setebeltene |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nok en påminnelse om at det er ganske lurt å bruke sikkerhetsbelte så lenge man sitter i setet sitt. I denne saken virker det som om turbulensen kom plutselig og helt uten forvarsel og det må ha vært en skremmende opplevelse.
![]() |
#7 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Det var en nordmann fra StatoilHydro på denne flighten og: http://www.dagbladet.no/2009/08/03/n...nriks/7496661/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Her også i Nettavisen.
http://www.nettavisen.no/nyheter/article2678538.ece Og jeg klarer ikke dy meg. Det går nedover med korrekturlesingen gitt, men denne var kanskje ikke så lett å se? Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Så feil greier jeg ikke engang skrive om noen stresser meg etter 10 halvlitere...
Men interessant å lese hva han norske karen sier, at alle på biz satt fastspennt og hadde det bra |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nemlig, og det er et viktig poeng. Har ennå ikke sett noen skrive om fenomenet - beholde setebeltene på. Turbulensen alene skader ingen, men her er agurknytt åpenbart viktige enn fakta, igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Han sa jo også at det ikke opplevdes spesielt dramatisk. Enten er vel dette ettersom han satt langt foran, og at det ikke merkes så voldsomt der, eller så var det vel fordi alle satt fastspent. Det ser jo unektelig verre ut når folk ligger strødd alle veier. Er vel uansett ingen tvil om at det har skjedd svært så plutselig, og at veldig mange satt uten belter på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Nå er det vel galley i rumpa på CO's 767 og turbulensen vil være mer merkbar jo lenger bak man sitter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
VIrker på bildene som om flyturen har vært tøff: http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=556126
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Newcomer
|
![]()
Hvor mange meter må et passersjefly "falle" før mennesker/løse gjenstander kastes opp i taket? Jeg tenker på et fly som støter på CAT f.eks i hastighet 850 km/h. Mener å ha lest 2-3 meter, men kan dette stemme??
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Syv flypassasjerer skadet etter kraftig turbulens | Hpkris | Småprat | 7 | 08-01-2012 22:50 |
SAS flyvertinne skadet under turbulens ved innflyging til LHR | Øivind | Flyforum | 11 | 12-03-2011 17:29 |
32 skadet i fly-turbulens | LN-TIB | Flyforum | 3 | 03-10-2008 21:53 |
14 skadet i Air Canada turbulens | MartinL | Flyforum | 5 | 13-01-2008 20:24 |
4 skadet i turbulens i NW maskin til Tokyo | MartinL | Flyforum | 2 | 22-03-2005 11:26 |