![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Heisann. Jeg er helt ny på forumet her, men har fulgt med en stund uten å logge meg inn. Mye aktivitet her ser jeg. Bra!!
Noen her som har erfaring med fotografering av contrails?? Jeg har kjøpt meg et teleskop til mitt Nikon D80 og gleder meg til klarere vær utover høsten. Har fått prøvd det litt, men ikke fått til noen klare bilder enda... Det er en del spennende fly som passerer over gardemoen området så jeg håper det kan bli noen bra bilder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Velkommen til forumet, Motard. Det er sikkert noen som kan gi deg gode svar på spørsmålet ditt som jeg har flyttet til "Bilder og foto"-forumet vårt
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk takk, ja jeg så du hadde flyttet det... Var litt usikker hvor jeg skulle poste serru.... Men nå har jeg lært! :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Spørsmål:
Fotograferer du bare contrails eller fotograferer du flyet også? Og når du sier "teleskop" betyr det at du har kjøpt en bra zoom eller er det faktisk et teleskop? (For alt jeg vet finnes også dette). For å gjøre seg klar til når flyene kommer kan du gå inn på www.flygradar.se. Der kan du følge med på stort sett alt av high-level-trafikk. Ellers har jeg nok ingen rene fotograferingstips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg følger med på flygradar. Jeg tar bilder av flyet ja, men gjærne med contrails bak da...
Jeg bruker et teleskop ja... Skywatcher heter det... Er på 1200 mm. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Contrails over ENGM | putzmeister | Bilder & foto | 6 | 13-01-2012 23:08 |