![]() |
|
![]() |
#1 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Interessant artikkel i danske Ekstrabladet!
Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hehe .. driftig fyr - men egentlig ikke særlig anenrledes enn at en off-duty lege ser til en syk passasjer.
Har selv vært med og hjulpet til ved uregelmessigheter når jeg har vært ute og reist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Har vel skjedd med andre også, hvertfall ifht. mangel på cabin-crew og crew som flyr passiv/skal hjem.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Utrolig kult, og jeg skulle gjerne gjort det samme selv! =)
Må innrømme at jeg mange ganger har fantasert om alt fra teknisk feil på fly, til piloter som svimer av - og at jeg redder situasjonen.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har NTB pyntet på historien i god "en fjær blir til fem høns"-tradisjon?
Nå skal kapteinen ha spurt på høytaleren om det var en flymekaniker ombord... (Noe jeg personlig har vanskelig for å tro...) http://www.dagbladet.no/2009/07/07/n...lskap/7087866/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Jeg er redd det er Dagbladet som ikke klarer å lese den opprinnelige saken fra BBC: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/s...st/8136193.stm
Ellers har jeg opplevd det samme en gang, hvor det var faren min som reddet dagen. Da var jeg en veldig stolt, liten gutt. ![]() K |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har en gammel episode å fortelle: Det ble sagt en gang at en B747 fra SAS var på vei fra New York til København og at en passasjer falt om ombord. Cabincrewet spurte over høyttaleren om det var en lege ombord. 180 stk rakte opp hånden. Det viste seg at det var leger fra Skandinavia som hadde vært på en legekongress i New York. Jeg tror det gikk bra med den syke passasjeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dornier
|
![]()
Ja, høres ut som passasjeren var i trygge hender!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() En kamerat av meg var for mange år siden i Sverige og fotograferte tog på en stasjon. Der stå det så et tog som akkurat som flyet til Thomas Cook ikke kom seg av gårde pga en teknisk feil. Min venn tilbud å ta en titt på det og forsvant under loket. Da han dukket opp igjen noen minuter senere kunne konduktøren blåse i fløyta og toget var på veg! ![]() Han fikk da takkebrev og et par togbilletter som takk for hjelpen. ![]() Artig med slike historier! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Så var det Rhodos sin tur med sommerkaos 2018 | krølle | Småprat | 5 | 30-07-2018 23:43 |
Tenåring lurte alle til å tro at han var flymagnat | salmon-air | Flyforum | 0 | 19-07-2009 14:29 |
Tro det eller ei.... | ENGM RAMP | Flyforum | 4 | 02-02-2007 23:52 |
Det var tider det var stass å reise! | C172 | Flyforum | 10 | 07-01-2007 08:23 |
Hvem var det som skulle kjøpe seg en Hawker 800SP igjen? | ENGM RAMP | Flyforum | 3 | 27-06-2006 17:30 |