![]() |
|
![]() |
#1 | |
Guest
|
![]() Quote:
Her er hele artikkelen |
|
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
3 stemte for, og 4 imot, det er med andre ord med minst mulig margin SAS vant saken, noe som kanskje tyder på at saken er vanskelig og utfallet ikke krystallklart. En anke er ikke utenkelig nei.
At Wikestad ønsker et punktun i saken overrasker meg heller ikke - for å si det sånn. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Om de ikke anker, så bør de få tilbakebetalt medlemskontigenten sin, for hva skal man da med en fagforening til?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Må bare håpe at de anker for de det gjelder sin skyld.
Ble mer interessert i fokuset som settes på (S)Wikestad i artikkelen... hvor mange er det i WF, SASBraathens som går med skylapper på seg og er medlemmer i LFF? hvordan kan man tillate en slik fagforeningsleder? Hørte forresten at under nedbemmaning i BU i 2002 ble han nektet å gå ombord på id bill. av bu ansatte i gate, flyene var stadig vekk fulle og hadde ikke plass til han... crew ville ikke ha han på klapp heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vil bare påminne igjen at majoriteten av LFF sine medlemmer i denne saken var da tilhørende SGS og betydningen av saken ville betydd at majoriteten av SGS sine ansatte ville mistet jobben siden ansieniteten hos BU var mye lengre enn de aller fleste som jobbet her.
Spørsmålet er da om det var riktig for Wikestad å støtte de BU ansatte som hovedsaklig tilhørte HK, eller SGS sine som tilhørte i hovedsak hans forening.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
i følge en juristkompis av meg som kjenner saken veldig godt bør de ikke anke. I følge ham (han har lest dommen - det har ikke jeg) har saken blitt for fokusert på bevisspørsmål (opptelling av bagasjetraller etc) og for lite på prinsippper og juss. Av den grunn mener han Høyesterett ikke vil prøve saken i det hele tatt. Husk at det er Høyesterett selv som bestemmer om de vil behandle en anke, og det er primært i saker der det er uenighet om jussen - når det er uenighet om bevisene er Høyesterett lite interessert. Regner imidlertid med at medlemmene vil kreve at fagforeningen anker - så blir det opp itl Høyestrett om de vil behandle saken i det hele tatt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Skal de anke må de vel også bevise at det har kommet frem nye sider i saken som retten nå må få ta standpunkt til...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Regner med at mye tid går med på å vurdere om det grunn til anke.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Kommer det ikke frem noe nytt - tar det kort tid for Høyesterett å avvise en eventuell anke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Spør av uvitenhet, men trodde det var Kjæremålsutvalget som avgjør om saken skal til Høyesterett. Kan Høyesterett avvise saker? Hørses ikke helt bra ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kjæremålsutvalget regnes som en egen domstol som er besatt av Høyesterettsdommere, men ikke de samme som vil behandle en eventuell anke. Kjæremålsutvalget skal bare slippe igjennom prinsipelt viktige saker som har betydning også utenfor saken det gjelder. Det er mulig å endre anførsler og bevisføring for Høyesterett men ikke så lett som for ting- og lagmannsrett. Denne saken kan være så prinsipielt viktig at saksomkostninger ikke ilegges den tapende part. Jeg skal prøve å få lest dommen snart, men jeg har så mye å lese før eksamen slik at jeg må se om jeg får tid og arbeidsrett er ikke pensum.
![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Finner ikke denne dommen jeg, siste avgjørelse fra Borgarting er fra 16/3, lovdata har tydeligvis tatt påskeferie!
![]()
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hva med fagforeningen?? De har sikkert dommen liggende et sted. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
http://www.domstol.no/borgarting/internet/showObject.asp?i=2488077
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Vil Norwegian bli større enn SAS | FlyboyKarsten | Flyforum | 10 | 18-09-2010 22:02 |
SAS vil fjerne Braathens-navnet | TG923 | Flyforum | 72 | 08-08-2006 11:13 |
A.P Møller vil trolig selge Martinair | CK | Flyforum | 3 | 02-01-2006 20:12 |
SAS Braathens vil ekspandere | X-BU | Flyforum | 0 | 08-11-2005 15:27 |
Anker Braathens-saken til høyesterett | DY | Flyforum | 1 | 18-04-2005 14:54 |