![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kom over dette bilde av en 737-300 tilhørende Swiftair, og det ser jaggu ut til at de flyr med gaffa tape over "øyenbrynene"?
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6524092 Er dette "normalt" å fly med over lengre tid da den har flydd sånn i ca 4 mnd etter hva jeg kan se på bildene og ikke minst lovlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er nok ikke gaffa-tape, men en slags sølvtape som er tynnere. Den faller ikke av helt uten videre og har etter hva jeg vet, samme slitestyrke som annen folie som brukes for å dekorere fly. Ulovlig er det nok ikke, og hvor lenge man kan fly rundt med det avhenger nok av diverse faktorer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har sett Norwegian maskiner med tilsvarende tape, og faktisk også en Coast Air ATR. Den hadde slik tape rudt det ene cockpitvinduet.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
If you can't fix it with gaffa tape, you haven't used enough...
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
eller aluminiumstape som det også kalles...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
Ingen av delene - dette er 'speed tape' - en spesialtape som ligner på duct tape, men som er laget spesielt for denne typen bruk. FAA og andre lands luftfartsmyndigheter aksepterer bruk av denne innen visse rammer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() På FBU brukte vi Checked Baggage-tape til mye småreparasjoner i bygget .. det ble sagt at hvis du fjernet all tapen, ville bygget rase sammen .. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Litt OT: Er det løst men skal sitte fast (eller lekker det): Bruk Gaffateip. Sitter det fast men skal være løst: Bruk WD-40.......ergo med Gaffa og WD-40 får man fikset det mest ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
Stor avsporing selvfølgelig. Hvorfor kalles det gaffatape i Norge? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg ble i alle fall introdusert til begrepet gaffatape av lydteknikere, så det gir mening. Men jeg ante ikke at det var to forskjellige ting, egentlig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har da sett denne "Gaffa-tapen" på både SK, BU, WF, DY og NB fly rundtomkring..
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Storytime..
En gang for noen år siden, jobbet jeg forran i kabinen og sto fremme da pax gikk ut av flyet. Vi hadde mange legg, og på hvert legg kommenterte pax en skrue som var løs på engine 2. Den sto visst opp under landing, jeg sa ifra til FD, de kikket på det men det var ingen fare. Så vi hoppet videre, og nye kommentarer fulgte. Jeg sa ifra en gang til, at jeg synes de skulle gjøre noe med dette siden det gjorde pax nervøse. Da kom en tekniker. Han satte seg overskrevs på motoren og klaska på litt sølvteip! Sånn! Nå sitter skruen! hehe.. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
ARN Swiftair MD83 for Thomas Cook | Glenn | Spotteralerts | 3 | 25-05-2014 20:11 |
Trade Air og Swiftair på OSL | B736 | Småprat | 7 | 09-02-2013 19:25 |
Gaffa teip en fin ting for fulle pax | Hpkris | Småprat | 19 | 06-01-2013 01:23 |
RYANAIR-Fikset flyet med tape | LN-RPL | Flyforum | 1 | 26-10-2011 14:27 |
Spania: Vuelling: Seter sperret av med tape! | ENGM RAMP | Flyforum | 8 | 16-06-2007 06:18 |