![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Her er kart jeg har liggende, fra tiden før man introduserte tv-skjermer som har konstant oppdatering om høyde, posisjon, fart etc. Jeg mener det skal være fra 1981 (kapteinen har bare skrevet july 09, dessverre). Utgangspunktet for reisen har vært Singapore, men siden det ikke er tegnet inn noen strek antar jeg at de ikke fløy der på den tiden, og at vi evt. fløy Malaysian på den første etappen. Streken fra Karachi til Bergen regner jeg med er supplert i ettertid.
se kart her: http://home.online.no/~k-stroe2/sasKartreduced.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Artig! Det har visst skjedd en utvikling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
AA hade detta så sent som 1999 när jag fög över dammen med AA81/80 från ARN-ORD. Min första resa som ensamåkande (inte UM).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har "maken" liggende. Mener å huske det er fra '75. SK945 31mar. LN-RKA (DC-10) Olav Viking fra CPH til Chicago. Capt M.Aschim. Purser M. Olin. EET 08:36. Morsomt minne om første langturen vår sønn var med på.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har også hatt slike kart fra flyvninger mellom København og Los Angeles...historie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Airborne
|
![]()
Kjekt å se! Men er det bare jeg som ser "747-8" på flytypevalg?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FlyKirurg
|
![]()
Er vel heller 747-B det står.
![]() Stilig kart. Jeg som er så ung og rask har aldri sett slike før. Hvordan fikk man tak i slike? Tviler vel sterkt på at skippern satt å signerte slike til samtlige passasjerer. Med mindre han tvang F/O eller F/E til å gjøre det da. ![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Han skrev vel et par stk. så ble de sendt rundt i kabinen.
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
regner med det gikk bakover i kabinen og endte opp i pantryet (hvis det er det man kaller det på et fly). Så hvis man var en av de som stadig rekte rundt bak der, for å få seg en drink eller smile til flyvertinnene, så hadde man nok en stor mulighet til å få kartet med seg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
A Flying Paramedic
|
![]()
Disse kartene var ferdig printet med flyruten på såvidt jeg husker. Og det var faktisk purseren ombord som fylte ut resten før de ble hengt opp flere steder i kabinen i en slags "glassramme" De fikk alle data av kapteinen før avgang. Synes dog flytiden København-Karachi var noget kort.. 4 timer og 20 minutter?? Men det er vel Bangkok -Karachi som er ment her
![]() DYA Last edited by LN-DYA; 18-02-2009 at 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
Stemmer det. Jeg mener jeg skrev det i første innlegget mitt, men kanskje det ikke kom helt tydelig frem. Jeg trodde også først at det var fra CPH, men stusset litt på timetallet, klokkeslettene og strekene. Så det er fra Bangkok-Karachi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boktips:Captain Aux | LN-MOW | Småprat | 3 | 17-08-2014 20:02 |
An Unexpected Briefing - Air New Zealands nye safety video | Robin882 | Småprat | 8 | 17-03-2013 14:40 |