![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
http://www.hangar.no/modules.php?name=News&file=article&sid=115
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
så denne saken på nrk.no i går, og det er vel mere et fromt håp enn en faktisk planlagt rute. Kan aldri tenke meg at det er noen stor business å fly TOS-LON (sorry, Isbamse & Co.). Det er vel ikke så mye tid man sparer på å fly direkte 8det er LAAAANGT) i forhold til å bytte fly i OSL??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Måtte uansett bli en leisure rute, kan aldri tenke meg at noen ville finne på å starte tilstrekkelig frekvenser for bizpax - og så mange bizpax er det vel ikke heller.
Tror det ville være mer bisniss i å starte en mørketidsrute til syden for solhungrige nordlændinga. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Tja....SAS har jo tidligere flydd ruta, så det kan jo ikke være FOR langt. Dessuten tror jeg at det kunne latt seg gjøre om en ikke satset på for store fly. 189 seter er nok litt for stort.
Tror man bør tenke nytt i flyselskapene. Ikke mange som trodde at flyruter som STN-HAU, TRF-STN(3xdgl), TRD-PRG, TRD-DBV, OSL-DBV, OSL-Rotterdam, OSL-BUD, OSL-ALF etc skulle være lønnsomt, men der tok man feil. Tror absolutt om en hadde planlagt dette gått nok så hadde det latt seg gjøre. Om ikke helårsrute så i alle fall om sommeren. Og man tjener da på reisetiden (ikke bare flytiden altås) når en slipper å fly via OSL, vil anta minst 1 time i hver retning. Nordlendinger er vant til å kjøre for å komme dit en skal....sikkert et ganske stort omland som vil dra til Tromsø for å bruke en slik rute. Selv hadde jeg trodd at man kanskje heller burde satset på EVE som reduserer flytiden, har 90% rabatt på avgifter på alle utenlandsflyvninger allerede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Vil ikke en flytid fra Tromsø til London være sånn ca 3,5 timer? Det er vel noe av det samme som en idag flyr fra Norge til Malaga etc. Så det er vel ikke SÅ langt....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har lagt merke til at det 2-3 ganger i uken er ca 50 hurtigrutepassasjerer som kommer fra/reiser til Heathrow og går på/kommer av i Tromsø og om flytrafikken kunne tilpasses disse dagene så hadde man allerede en kabinfaktor på 40% på en SAS 737-600.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ja se her.....nå tenker en nytt - bra! 40% belegg på en rute før en eneste nordlending har booket billett er vel ikke verst.
![]() Men da forsvinner jo 50 passasjerer på rutene mellom London-Oslo-Tromsø, men vil anta at engelskmenn vil foretrekke nonstop-fly fra London i stedenfor å måtte fly via OSL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg støtter gjerne en slik rute...
![]() Kanskje vi kan få tilbake DC9-21..(om den har rekkevidde nok)? jy |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Da SAS fløy denne ruten for noen år siden var det en nattrute. Da ble vel siste fly fra Oslo sendt avgårde til LHR , med retur slik at maskinen var klar til å gå sørover til Oslo på morgenen etter. Må jo være en glimrende flåteutnyttelse sammenlignet med å la flyet stå på bakken om natta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
LHR har jo ganske streng nattesteninging, men jeg mener å huske at maskinen landet i TOS rundt 3-4 for å så dra igjen en times tid senere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette vet DC-8-63 så han kan forhåpentligvis bekrefte det jeg sier, men vi har diskutert det tidligere og såvidt jeg husker var det en maskin som skulle overnatte på LHR som gikk til TOS og snudde der.
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er korrekt .. maskinen startet paa LHR.
De solgte faktisk en del billetter til engelskmenn som bare ville opp og se midnattssolen .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
jeg lukter DY her jeg.
De er vel de eneste som hadde turt!!!!!
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Dette var jo en nattflyvning og som etter hva jeg forstod kom i gang siden flyet likevel ikke ble brukt og man ønsket å se på kunderesponsen. Var mange engelskmenn som vandret rundt i byen midt på natta...over Tromsøbrua til Ishavskatedralen...mens trosmøværingan karra seg hjem etter en tur på byen.
Norwegian er en mulighet, men tror SAS ville ha enda bedre forutsetning da de benytter seg av Heathrow. Men det finnes jo flere..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Som bringer opp ett annet spørsmål.. er det egentlig flere ledige slots på LHR? om det så er noen ledige, så er vell ikke de mest atraktive sikkert... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Om det skulle være DY som flyr så ville det kanskje være en kveldsavgang fra TOS med nattavgang på returen for å være klar til 06.55 til OSL? Kanskje ikke mest attraktivt i forhold til å utnytte tiden i London.... jy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Det er selvsagt ikke umulig å få en avgang til Stansted til å gå bra for f.eks Norwegian, men jeg tror ikke jeg ville satset på å fly om natta. Et fly TOS-STN t/r er vel nesten en hel dags flyvning, om en ikke fikk kabalen til å gå litt bedre opp, men det har jo Norwegian lyst ut stillinger for så...... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian legger ned Tromsø - London | willl | Flyforum | 23 | 16-01-2011 12:26 |
Tromsø - London | Twin Otter | Flyforum | 3 | 11-09-2007 10:52 |
Norwegian skal fly Tromsø-London | EB | Flyforum | 26 | 06-09-2007 19:59 |
Direktefly Tromsø-London....! | tosfreight | Flyforum | 17 | 11-09-2006 21:31 |