![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Nå all drikke mot betaling - også alkoholfritt
![]() Kaffe/te USD 1 Soft-drinks USD 2 Øl/vin/sprit USD 7 Soft drinks are complimentary on transatlantic flights and all drinks are complimentary in Envoy and on US Airways Shuttle flights ....og på Shuttle har de ikke alkohol, bare så det er sagt. http://www.usairways.com/awa/content...c=hp_txt_00455
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
US Scareways vi er så happy for at kommer til OSL!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Ja vi er veldig happy med at US Airways kommer til OSL, selv om dette selvsagt ikke er særlig bra selvsagt, er det jo ikke noe verre enn det de to helt dominerende selskapene på OSL driver med.
Med andre ord; Beslutningen fra US om å starte på OSL gjør at jeg ser litt gjennom fingrene med slikt nå... ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Selvsagt ikke ideelt, men nå kommer nå engang US Airways hit så da får vi vel heller akseptere litt. Men når det er sagt så er det vel bare alkoholholdig drikke man må betale for på transatlantisk - og da spiller det om ikke annet liten rolle for meg, drikker veldig sjelden alkohol på fly uansett.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
"all drinks are complimentary in Envoy"
så generøst... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nå ble jeg litt usikker, men vi må vel betale for alkoholen på CO intercont også bak gardinen. Dog er OnePass meget påpasselige med å sende gode bunker med "CO Currency".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja, CO tar også betalt for alkohol. Jeg tror alle amerikanske selskaper gjør det, av de som flyr over dammen.
Av europeiske seskaper er det vel bare SAS som har tatt etter amerikanerne på dette punktet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tror ikke NWA tar seg betalt men snart blir det vel Delta standard!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
SAS gir deg vel noe alkohol til maten gratis - resten av turen må du betale.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
NWA tar for øyeblikke ingen ting nei, og det er ikke begrenset til 2 alkohol heller. Om man hadde orket tror jeg man kunne drukket ganske så mye ombord. For meg er 2 rødvin akkurat hva som skal til for å sove noen timer, så jeg slipper å se filmene ombord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Du verden... her dobbles mulighetene mot US direkte , så klager man over at man evnt må betale for et glass vin, som man tydligvis også må hos de fleste av konkuretene.
Last edited by sail4fun; 27-10-2008 at 09:30. Reason: typo's |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det noe galt i å klage dersom man er misfornøyd med noe da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Litt enig med P.A. Viking, har vel litt vondt for å se at man uansett også velger bort et selskap på grunn av manglende gratis alkoholservering... Det er mye annet jeg synes er viktigere enn nettopp det, og jeg er på ingen måte noen avholdsperson!
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg skjønner ikke hvorfor disse selskapene ikke bare legger 100 eller 200 kroner til billettprisen og heller tilbyr "gratis" alkohol.
Det hadde vel vært bedre for alle parter. Personlig hadde jeg iallefall valgt det selskapet som tilbød dette, dersom det stod om 2 selskaper der det ene tok betaling. Deilig å slippe å tenke på å ha nøyaktig beløp tilgjengelig (som de pleier å be om) eller sitte klar med kortet dersom man får lyst på en vin, øl eller drink. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nekter å tro at USair er noe dårligere enn SAS og DY. Det skal i hvertfall godt gjøres.
Edit: I tillegg skjønner jeg ikke at folk klager så fælt når det endelig kommer en ny rute til USA. Hvis man er misfornøyd med standaren får man heller reise envoy! ![]() Last edited by LN-AØR; 27-10-2008 at 09:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
... å gi Normenn open bar for NOK100 er det nok ikke noe flyselskap som vil
utsette hverken sine ørige kunder, eller ansatte for.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ikke det? Var det nevneverdig større problemer knyttet til alkoholkonsum ombord i fly tidligere når det var gratis drikke enn det man ser i dag? Jeg har ikke inntrykk av det (basert på mitt eget begrensede erfaringsgrunnlag).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så det er derfor SAS tar betalt for alt utover EN liten plastflaske med dårlig vin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
På'n igjen. Hvorfor er det så gærnt at en vil slippe å dra opp lommeboka for en liten flaske med cheap wine ?? Ev. En konjakk etter maten eller GT før maten. ?? Hva er innkjøpsprisen for henholdsvis store colabokser eller cheap Chile-vin..? Hva koster bokføringen ?
Det er ikke Ving-charter med DK til LPA man snakker om.. Håper NW kommer snart også.. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Over bekken etter vann? EU "Vil presse flyplasser til å selge billig vann" | Gunnar | Småprat | 2 | 28-12-2015 18:11 |
Er vann og kaffe gratis på SAS? (samt noe DY-innsjekk) (splittet) | Boeing_fan | Småprat | 80 | 28-07-2012 20:29 |
Gulf Air også i dag? | FlightDeck | Register- og ATC-Forum | 3 | 05-06-2010 17:21 |
Air India i trøbbel? Ikke råd til å betale lønninger! | Someone | Flyforum | 1 | 16-06-2009 10:20 |
Air France-KLM må betale $350 millioner i bot for prisfiksing! | LN-AØR | Flyforum | 0 | 26-06-2008 22:44 |