![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 451
|
![]()
Sterling er godt fornøyd med utviklingen på Oslo-København der selskapet har tatt opp kampen mot SAS. Mange i næringslivet ser Sterling som et alternativ og selskapet hevder å ha 30 prosent av markedet på den viktige flyruten.
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article408818.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,390
|
![]()
Det må være en spøk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,338
|
![]()
Hvorfor trenger de så mye påfyll fra Fred.? Er ikke denne ruten en gullrute og med såpass høy markedsandel såpass fort burde vel kassen fylles av andre enn en rik onkel i Norge?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
![]()
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
|
![]()
Sterling sier mye rart, her må de ha regneproblemer.
De sier også at de har 93 % av sine bookinger på internett samtidig som de har en av de største Call Center stabene av alle LCC’er? Lurer på hva alle de call center medarbeiderne egentlig driver med i arbeidstiden, de kan umulig selge billetter! http://www.sterlingticket.com/no/om_sterling_no/nyheder_no/pressemeddelelser_no.htm?PressID=13978 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superflyer
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
|
![]()
Men noe del av markedet må de ha tatt, eller...... ?? Er dette bare ferie-og fritid...
Sterling skal jo samfly med Norwegian på denne ruta i sommer , håper jo dette kan være med å løfte markedsandeler over på dem. Konkurranse er jo sunt. Kanskje kan Norwegian/Sterling klare å karre til seg en bit av forretningsmarkedet også. Det blir jo noen avganger da daglig. Personlig ser jeg gjerne at Norwegian/Sterling klarer å ta en bit av kaka . ![]() LN-FHU ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,338
|
![]()
Tror også Norwegian blir en tøffere utfordrer enn det Sterling har klart å være... Men København er jo stort sett en transitflyplass og da har ikke DY/NB like mye å by på...ennå!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
|
![]()
Her er utdrag av Norwegian sine ruter osl cph juni. (usikker på om lenkene vil virke, 15-16. juni 2005). Med dette programmet tror jeg nok at Norwegian sammen med Sterling kan ta 30% av markedet på denne ruten. Det man ser i lenke 2 er at nesten alle flighter betjenes av Norwegian.
http://ip.norwegian.no/ip/FareCalendarExecAction.aspx?PaxType1=ADT&PaxTy pe1_Infant=N&PaxType2=000&PaxType2_Infant= 000&PaxType3=000&PaxType3_Infant=000&P axType4=000&PaxType4_Infant=000&PaxType5=0 00&PaxType5_Infant=000&PaxType6=000&Pa xType6_Infant=000&PaxType7=000&PaxType7_In fant=000&PaxType8=000&PaxType8_Infant=000& amp;PaxType9=000&PaxType9_Infant=000&D_Cit y=OSL&A_City=CPH&D_Month=200506&D_Day= 01&D_Time=01&TripType=2&R_Month=200506 &R_Day=01&R_Time=01 http://ip.norwegian.no/ip/AvaSearchDateAction.aspx?TripType=2&D_City=OSL &A_City=CPH&D_Day=15&D_Month=200506&am p;R_Day=16&R_Month=200506&PaxType1=ADT& ;PaxType1_Infant=N&PaxType2=000&PaxType2_I nfant=000&PaxType3=000&PaxType3_Infant=000 &PaxType4=000&PaxType4_Infant=000&PaxT ype5=000&PaxType5_Infant=000&PaxType6=000& amp;PaxType6_Infant=000&PaxType7=000&PaxTy pe7_Infant=000&PaxType8=000&PaxType8_Infan t=000&PaxType9=000&PaxType9_Infant=000& ;dFare=347&rFare=584 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,338
|
![]()
Det blir vel Norweian som tar en større del og ikke Sterling... men jeg tror absolutt at dette er et fonuftig trekk av NB/DY...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
nå er det mulig jeg husker feil, men stemmer det ikke at når det nye programmet kommer, så har DY/NB bare én rundtur mer enn da NB fløy alene på OSL-CPH?? I og med at DY har mindre fly enn NB, går jo produksjonen deres på OSL-CPH NED i antall stoler, fra 1 890/dag til 1 858...??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Skjønner hva du tenker på, men et raskt søk på www.sterling.no viser at på tidtabellen deres så har de 4 avganger (+/-) på ukedagene alene, men øker til flere avganger når Norwegian overtar noen av avgangene. Tror ikek Sterling skal helt vekk på denne strekningen, men ha en eller to avganger selv også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
NB skal ha én daglig rundtur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
http://www.jp.dk/bors/artikel:aid=2816656/
NB endte 2004 med en kabinefaktor på 77%
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,338
|
![]()
Men fortsatt tror jeg dette er noe Norwegian har mest å tjene på... Faktisk den utenlandsruten jeg tror kan gi mest penger i kassen til DY.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL-CPH-POZ-MUC-OSL-CPH-VNO-CPH-OSL (2011) | SeatBelt | TripReports | 27 | 01-11-2011 20:46 |
CPH hevder de er mest punktlig i Europa | Madman | Flyforum | 66 | 24-09-2011 11:29 |
Markedet OSL-VIE | SQ321 | Flyforum | 15 | 26-02-2008 15:02 |
Sterling inn på OSL/CPH-BRU | CK | Flyforum | 26 | 04-05-2007 23:03 |
Norwegian/Sterling tidstabel OSL-CPH | PP | Flyforum | 3 | 24-11-2004 13:49 |