![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei.
Finnes det noen maks grense for hvor høy du kan være til arbeid i cockpit?. Har EASA satt noe regelverk?. Jeg rager 201 på strømpelesten. Synes selv at cockpiten på 737 ikke byr på noen problemer. Noe info rundt dette.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hei, og velkommen til forumet! :-)
Så vidt meg bekjent er det ingen maxhøyde når det gjelder kommersiell pilot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det står i Human Performance boken at designere legger til rette for de sentrale 90% av befolkningens gjennomsnittshøyder, med tanke på ergonomien i flight deck design. I England tilsvarer dette mennesker mellom 1,625m og 1,855m. Men det betyr ikke at alle tar hensyn til akkurat disse. Det hadde vært interessant å se hva Boeing og Airbus opererer med. Saken er den at selv om man kan få plass til å gjøre alt som skal gjøres i en cockpit, er det en design "øyehøyde" som man skal ha øynene ved etter justering av setet. Begrensningene ligger da i denne justeringen, men om hvilke høyder de individuelle flyprodusentene bruker vet jeg lite om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg er 192, og finner meg vel til rette i både 172, PA34, 737 og 777.
Små fly som 152 blir derimot veldig trange. I 172 måtte jeg vel ha setet mer eller mindre helt bak, så jeg vet ikke hvordan det fungerer når man er over 2 meter høy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg vet at enektle flyselskaper har krav angående høyde. Det står i såfall på requirement på sidene deres. BA og noen andre av de større selskapene vet jeg at har det. Men har fortsatt gode muligheter som pilot ville jeg tro
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Fra BA: "Height between 1.57m (5'2") and 1.91m (6'3"). Qualified pilots who are taller than 1.91m may submit an application but will be required to undergo a functionality check to confirm their ability to meet the requirements of the seating positions in the British Airways fleet of aircraft."
Så da vet du det ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |