![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,118
|
![]()
Continental Airlines er meget fornøyd med belegget på sin rute mellom Oslo og New York. De ønsker derfor å øke til to daglige avganger i sommersessongen.
www.aftenposten.no/reise/article2135136.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Wow! Cool, de skal da absolutt være velkommen med en 2. daglig avgang!
Go Go CO ![]() ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
HERLIG !!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superflyer
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
|
![]()
Hadde jo vært utrolig artig å fått 767 på OSL da.
Kanskje kanskje, jeg x-er fingrene. Vil de mest sannsynlig komme med -200 serien...?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]()
Dette er jo virkelig bra- to daglige til EWR om sommeren. Og så er det tydelig at det blir daglige avganger neste vinter.
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,607
|
![]()
Hvor mange har de i vinter? Jeg trodde de hadde daglige nå. Uansett, svært hyggelige nyheter. Bedre med to om dagen enn 767 synes jeg, flere valgmuligheter.
__________________
Upcoming flights: APR ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Personlig hadde jeg heller ønsket en tidligere avgange i tillegg den eksisterende, istedet for en som går i 15-16-tiden.
Med tanke på videreforbindelse er det da ikke særlig gunstig å lande på EWR i 19-tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Hadde det ikke vært en ide for SAS å gjeninnføre 907?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Nei fysj da. Vi betelar jo så lite for våre reiser og dessuten er det nesten ingen som gider å betale for business seter så dette er neppe noe for SAS.
For ikke å glemme at Continental i stor grad appelerer mest til amerikanske reisende da selskapet mildt sagt har så godt som en ikke eksisterende markedsføring for sin rute i Norge. Nei detta må gå galt ![]() Men fra spøk til alvor. Markedet må jo være enormt mellom disse byer når Continental nå (som et lavprofilert selskap i Norge) ønsker å øke til to daglige. Dette altså uten at de fleste faktisk vet at de flyr!?! Jeg begynner nesten å grine når jeg tenker på hva som kunne ha fløyet her om denne ruten var skikkelig godt innarbeidet PR messig i Norge....
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,988
|
![]()
Husk det er mye lettere for CO å fly til EWR enn Star og OneWorld selskaper pga CO har meget god feed inn til EWR imotsetning til de andre som har en elendig feed fra EWR.
Quote:
Med CO på OSL-EWR tror jeg markedet er større mellom til ORD/IAD skulle SK eller UA starte en ny rute fra OSL. Og når man leser Aftenposten artikkelen så står det ikke at en 2. avgang er bestemt, kun at den ønskes. Når det kommer til avgangstider så mener jeg det mest ideelle hadde vært en avgang så sent som mulig. Det er så mye bedre å ankomme NY sent på kvelden. Men problemet blir da selvsagt at man reduserer muligheten for videreforbindelser Last edited by Someone; 05-12-2007 at 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]()
Heller en 767-400 enn to 757.
Setter de inn en 764, skal jeg vurdere å bruke CO. Så lenge de flyr 757 er ikke CO aktuelt for mitt vedkommende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Glem SAS, IC, OSL, 907.. de har ikke peiling. Dette er de beste nyhetene som har truffet OSL siden oppstarten av CO39/38. Vi satt faktisk og snakket om det under turen til New York i forrige uke om behovet og nå virker det kanskje som CO også har innsett det.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Her ser man fordelen og fleksibiliteten med B757 på transatlantic, færre seter som er lettere og fylle pr. avgang og dermed kan man øke frekvensen på de ruter der det er behov.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]() Quote:
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,425
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,607
|
![]()
Kveldsavgang er perfekt. Når man ankommer slik at man kan sove til "riktig" tid når man kommer frem gjør det langt lettere å komme over jetlag.
__________________
Upcoming flights: APR ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
2x75 høres mye mer fornuftig ut enn 1xWB. Høyere yield, fleksibilitet osv. Kan man foreslå f.eks kl 9.00 og 15.00 fra OSL med ankomst kl 12 og kl 18.00? Dvs f.eks 18.00 og 22.30 fra EWR med ankomst 7.30 og 12 på osl. Noe senere enn kl 15 fra OSL tror jeg ikke på, siden den ville stå for lenge på OSL uten å fly inn penger i kassa.
Da slipper man det verste ettermiddagsrushet for transfer om man flyr bort tidlig, og det blir lett å sove østover på den sene avgangen |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Way to go CO.
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Husker hva SAS fortalte i 2003 da de kansellerte SK 907/908. "De nye flyene vaare er for store for OSL-EWR".
What a bunch of crap.. Vi vet jo alle at OSL er den mest loennsomme 757 destinasjonen CO har. Ikke rart de oensker aa oeke. Gratulerer, Houston. Dere kan drive flyselskap! |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Priser til New York sommeren 2012? | kimmam | Reiseforum | 4 | 23-02-2012 10:36 |
SN reduserer fra 3x til 2x daglig til sommeren | Someone | Flyforum | 2 | 15-11-2011 12:42 |
Iceland Express åpner rute til New York sommeren 2010 | Fokker 50 | Flyforum | 1 | 05-10-2009 23:14 |
Torp-Hahn 2 ganger daglig | jb1 | Flyforum | 2 | 11-05-2006 11:02 |
6 ganger daglig ????? | KLMfan | Flyforum | 3 | 17-03-2006 11:36 |