![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal ut å fly i morgen og tenkte å ta med meg min scanner, lurer på om noen har erfaring med dette gjennom sikkerhetskontrollen? Kan de sikkerhetsfolka frata meg denne? Det er jo lov å eie og lytte i Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Jeg har dratt med meg min i kamera-bag'en like mange ganger som jeg har reist til og fra Trondheim med fly. Aldri vært noe spørsmål som scanneren. Bare hvorfor de ser så mye glass (linseformet) på strålemaskina si
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvorfor skulle scanneren egentlig være sikkerhetsrisiko?
Om de spør, si du er journalist, og at det er en del av arbeidsutstyret ditt. Fungerer i alle fall utmerket når overivrige politipatruljer begynner å grave om hvorfor man er utstyrt med scanner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
N/A
|
![]()
Har aldri hatt problemer med å ha scanneren i håndbagasjen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Er vel bedre å ikke lyve og å si nøyaktig hvorfor man har den. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tenkte det samme SE-DEC. Overivrige politifolk eller sikkerhetsvakter kan sikkert begynne å spøre om hvem du i så fall jobber for osv. Og om du da får et spørsmål du ikke kan svare på så har du i hvert fall gitt de en meget god grunn til å være mistenkelig. De gangene jeg har vært i liknende situasjoner, (kjørt sakte rundt på industriområder, gått rundt med masse kamera utstyr osv...) så har det vært nok å forklaring at jeg er tgofreak på jakt etter bra bilder. Da har de ristet på hodet, tenkt sitt og dratt sin veg. :-)
Hilsen, Laurenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Om du er journalist så er jo den en grei sak å bruke som forklaring, men å anbefale at andre bruker samme forklaring om de ikke er journalister er vel ikke helt bra. Jeg antar at journalister fortsatt har en eller annen form for ID som kan bevise at de er nettopp journalist (iallefall om man er på jobb).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har en Maycom AR-108 scanner og har hatt med denne hundrevis av ganger gjennom sikkerhetskontrollen over hele Europa og i USA.
Aldri fått et eneste spørsmål om denne.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
Som du selv skriver, det ER LOV å eie og lytte, hvorfor skal de da ta den fra deg
![]() Politiet fortalte jo selv på Etterlyst som for tiden går på viasat4 at det er lov, de hadde også selv fått hjelp av folk med scannere som fulgte med på hva som skjer ute i Norges land. Tror nok du trygt kan ta den med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
On topic: Tok med min håndscanner gjennom kontrollen på Kjevik litt tidligere i dag. De viste mer interesse for batteripakken til laptopen og optikken til kameraet enn scanneren. Last edited by Trash2000; 13-11-2007 at 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Opptak fra flyradio? | 77W | Register- og ATC-Forum | 1 | 26-07-2012 22:55 |
Trenger tips til flyradio | ENGM 911 | Register- og ATC-Forum | 12 | 21-05-2011 16:50 |
Flyradio | Norwegian15 | Register- og ATC-Forum | 3 | 10-11-2009 17:24 |
Flyradio på nett? | Tændis | Flyforum | 3 | 24-06-2008 12:42 |
Flyradio selges | Karlson | Samlerhjørnet | 1 | 10-10-2007 22:43 |