![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
http://e24.no/boers-og-finans/article1976552.ece
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Men følgende er direkte feil :
Lørdag 8. desember blir det premiere for Norwegians rute mellom Tromsø-Langnes og London-Stansted, som også blir tidenes første flyrute mellom Nord-Norge og Storbritannia. Her har da SAS hatt en sommernatt-rute før !! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jepp...det er riktig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
"Derfor er ruten litt til gjennom et samarbeid mellom Norwegian, Hurtigruten, reiselivet i Nord-Norge og offentlige myndigheter, sier Skjeldam i pressemeldingen"
Hvor mye har "partnerne" betalt Norwegian for å starte denne ruten? Har "offentlige myndigheter" bidratt med cash for å støtte ruten?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Glimrende, da blir det London-tur på meg
![]() Ruten har nok fått litt støtte til oppstart, men dette kan vel ikke være overraskende? Det er da slik flere direkteruter til utlandet fra Norge har blitt realisert. Om støtten kommer fra staten direkte, gjennom Avinor i form av avgiftslettelser eller gjennom kommunalt tilskudd (kommunene får da store deler av sine inntekter gjennom overføringer fra staten) må vel sies å være uinteressant. Derimot at Åslaug Haga er med på pressekonferansen for å score et politisk poeng, synes jeg er mer spesielt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Var det gunstige avgangstider da, tirsdager og lørdager? Skulle tro at torsdager og søndager var bedre alternativer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
For all del gratulerer jeg Tromså med ruten, men tror også at suksessen i stor grad vil være avhengig av antallet engelske pax på ruten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som Høyremann er jeg i mot subsidiering, men vil bare opplyse dere om at det offentlige allerede bruker og har brukt en del penger på å holde fly i luften her til lands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Poenget mitt er for det første at mange flyruter de facto har blitt til gjennom statlige tilskudd. Det kan da umulig være overraskende for noen her. For det andre mener jeg at om pengene kommer direkte som tilskudd eller gjennom f.eks avgiftskutt fra Avinor er likegyldig, realiteten er det samme. Dog er jeg enig i at det kunne vært interessant å høre akkurat hvor mange skattekroner som har blitt gitt i støtte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Blir spennende å se tidtabellen. Må gå relativt tidlig fra TOS på lørdager hvis man skal rekke noe som helst der borte. Fredag/Mandag hadde nok vært bedre, men så var det det med tilgjengelig flymateriell da.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tirsdag Lørdag
Tromsø 16:05 06:50 London 18:25 09:10 London 18:55 08:25 Tromsø 23:15 12:45 fra norwegian.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Gratulerer med London rute TOS, det blir svært spennende og se hvordan denne utvikler seg. Kjempemorro at DY tør satse direkte til Europa fra Nord Norge. CK, nå må du slutte og angripe DY's nysatsninger! Offentlig samarbeid trenger ikke være annet enn f eks samannonsering med ja la oss si Tromsø kommune og dere reiselivsorganisasjon og kanskje en avgiftsrabatt på Tromsø Lufthavn Langnes.
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
At ulike aktører i Tromsø velger å støtte en London-rute har jeg ingen problemer med. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Først og fremst, Gratulerer til Tromsø, Norwegian og Nord-Norge :clap :clap
Syns dette er meget spennende, selv om rutetidene ikke er optimale! Men jeg vil tro at staute nordlenninger vet å kjenne sin besøkelsestid når noen tør satse der andre ikke vil/tør! Vet vi har diskutert dette i en annen tråd hvorvidt det er liv laga med direkteruter fra høye nord. Da begrunnet med lang flytid, oppbinding av en flymaskin en hel dag til kun en rute etc. Håper virkelig Norwegian kan få det til, for det er ingen andre som tør satse her i nord!! Ja med unntak av Widerøe da selvfølgelig, he he ![]() Egil
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Denne ruta har jeg dessverre ingen tro paa med disse tidene, men det er flott at de proever.
SAS hadde sommerruta i mange aar, grunnen til at den ruta ikke gikk var jo at de gikk midt paa natta |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
De er jo ikke optimale, men de er da ikke SÅ ille? Heldigvis ligger Tromsø lufthavn ikke langt fra sentrum, mens Stansted vel ikke er optimalt plassert i forhold til London, slik at reisetiden til/fra der det skjer er ganske lang.
Når på døgnet gikk SAS sine London-flyvninger og i hvilket tidsrom gikk de? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Er dette på bekostning av Trondheim ruta til London? Den er fra November nede i 3 ukentlige. Eller kanksje Kristiansand hvor Norwegian slutter å fly fra 27 oktober?
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Dager var natt til fredag og natt til mandag. Dvs at med ei langhelg i London fra TOS, så fikk man med seg hele fredagen og så og si hele søndagen. Søvn på reisedagene ble det verre med... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian legger om Tromsø-London til vinterrute | Someone | Flyforum | 2 | 06-10-2021 14:53 |
Regner med dere synes det er innafor å fly via Amsterdam når jeg skal til London | Norge Rundt På 14 Dager | Småprat | 14 | 01-05-2018 08:26 |
Norwegian legger ned Tromsø - London | willl | Flyforum | 23 | 16-01-2011 12:26 |
Skal du fly med Norwegian? | Spirit | Flyforum | 4 | 09-05-2009 22:33 |
Norwegian vil fly Bodø-London | CK | Flyforum | 58 | 03-11-2005 21:26 |