![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Posts: 546
|
![]()
Som de fleste som var på Rygge 2007 opplevde, er motlys innmari guffne greier! Men det jeg lurte på er om det er noen 'proffer' der ute som vet hvordan man kan gjøre det beste ut av situasjonen?
(1) Kan de være en ide å bruke punktmåling på objektet (dvs. flyet... ![]() (2) I motlys bør man undereksponere eller overeksponere? Jeg husker aldri dette... Det er jo det samme med snø...undereksponere eller overeksponere? Jeg tror det er slik at kameraets lysmåler måler lys utfra standard på 18% grå (?). Dersom det er lysere enn dette, vil kameraet blende ned og snøen blir grå og undereksponert? Så i snø og motlys bør man overeksponere? Seabee (Rettet skriveleif) |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Motlys, en utfordring. | ENGM 911 | Bilder & foto | 5 | 25-07-2011 00:59 |
Motlys,sideskudd og snøvær 11.12 | Vidar | Bilder & foto | 11 | 16-12-2010 21:44 |
LN-DYH i motlys | putzmeister | Bilder & foto | 7 | 27-09-2010 18:29 |
Motlys på OSL | findus | Bilder & foto | 5 | 22-03-2010 22:09 |
Boeing i motlys | sail4fun | Bilder & foto | 0 | 21-06-2009 19:15 |