![]() |
|
![]() |
#1 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,881
|
![]()
Alaska Airlines blir neste som setter Winglets paa 737NG, den eksiterende flaaten skal oppgraderes paa Everett, og nye maskiner vil bli levert med Winglets
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,443
|
![]()
Kilde? Det eneste jeg har sett er at de fire 738'ene som kommer fra februar skal ha winglets. AS har tidligere avfeid retrofitting som for dyrt, spesielt med tanke paa at deres flightlengder er relativt korte. 738'ene blir kjoept inn for aa ta seg av Florida ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,805
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,443
|
![]()
Orlando og Miami betjenes allerede av 737-700 og -900 ... men -700 er for liten og -900 har problemer med rekkevidden. Derfor bestemte de seg for aa anskaffe fire -800'er. Den foerste skal dukke opp i februar, tror jeg ..
Floey selv SEA-Orlando for et par uker siden med 739. Helt greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,443
|
![]()
OK .. da fant jeg bekreftelsen selv ... de maa ha gjort om regnestykket eller faatt bedre pris av APB. Tipper sistnevnte .... fire fra fabrikken (-800'ene) og ytterligere 21 som skal retrofittes av Goodrich paa -700'er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,342
|
![]()
Kommer eskimoen på wingletsene??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,881
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
OK Seattle team. Halenummer 134 sitter utenfor Goodrich i dag og skal bli den foerste B757-200 med winglets...
![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,443
|
![]()
Naar kommer den ut av garasjen ... ?????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Slutten av Januar... foersten av Februar. Den skal deretter ned til Tucson AZ for flight testing. Har du god forsikring LN-MOW... kan du jo bli med...
![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,443
|
![]()
Bruker de to virkelig maaneder paa aa sette paa de foerste??? Maa de skru av vingene foerst, eller????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Dette blir prototypen og det er en masse ting som maa sjekkes av tegninger, modifikasjons deler osv. Forward og aft wing spar maa forsterkes saa den ytre delen av vingen maa sprettes opp. Statisk og dynamisk testing, flutter osv. Senere saa regner de med mellom 2 til 3 uker totalt per fly. Paa de nyere B737-800 vaares er vingen allerede forsterket saa vi kan bolte paa wingleten i loepet av et par dager.
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
LN-NOQ med gul winglet?! | LN-TOS | Flyforum | 27 | 28-10-2011 21:27 |
AirBerlin med ny winglet? | LN-HVI | Bilder & foto | 19 | 22-08-2010 21:11 |
Neste medlem av Club Winglet | LN-MOW | Flyforum | 9 | 11-10-2006 23:01 |
Ice air med winglet's ? | ENGM RAMP | Flyforum | 1 | 09-01-2006 01:50 |
"Reverserte" farger paa neste Alaska 737-800 WG ? | dc-8-63 | Flyforum | 2 | 28-06-2005 08:01 |