![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Brolio Chianti Classico 2002
Basisutvalg (Grunnsortiment) Vurdering: Frisk men samtidig saftig og god vin. Verd prisen. NOK 159,- Farge og duft: Dyp mørk rød. Fin duft av mørke bør, skogsbær, vanilje og litt jord/skog. Smak: Godt anslag, litt vel høyt syrenivå, god og rik munnfølelse, fine tanniner. Laget av: 94% sangiovese, 6% canaiolo Da er det vel på tide å ønske god helg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og i posten i dag fikk jeg 500 vintips.
Boka "Norges beste vinkjøp 2005" kom endelig. Hendig lommeformat, så passer fint å ta med på polet. Kan f.eks kjøpes på interbok, libris eller direkte fra forlaget I kveld drikkes Fetzers Zin til hjort. Ikke drukket zin siden jeg var i USA, så på tide. Liker Chianti Classico godt, så blir nok til at jeg tester tipset ditt neste helg EB |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Slike boktips kan man like...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og hva passer så denne vinen til ???
Helst til ingenting , håper jeg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Mat, venner, en god bok og/eller foran peisen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
www.lch78.net
|
![]()
men hvilken type mat?
Skal man først gi et tips så kan man jo også skrive til hvilken type mat den evt passer til ![]()
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Kunne ikke ha spurt bedre selv ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ja det er en italiener...så italienske retter passer bra. Men her bør man prøve seg frem selv. Smak er forskjellig - og særlig m.h.t mat og vin. Mitt råd er drikk den vinen du liker til den maten du liker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Aperitif skriver:
Quote:
Det med å bestemme hva slags mat en vin passer til blir veldig generelt. Ofte er det tilbehøret til maten, som sauser ol, som bestemmer mye. Smaken er jo også som baken, så man må nesten prøve seg frem med hva man liker til hva. Polets små ikoner over passende mat kan likevel gi en liten pekepinn om vinens karakter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Sist lørdag ble jeg anbefalt en tysk hvitvin til taco på Vinmonopolet...og det er muligens riktig - men jeg hoppet glatt over rådet og tok en god rødvin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
EB gir deg ukens vintips på Scanair.no | EB | Flyforum | 0 | 15-06-2005 18:35 |
EB gir deg ukens vintips på Scanair.no: | EB | Flyforum | 2 | 16-12-2004 06:02 |
EB gir deg ukens vintips på Scanair.no | EB | Flyforum | 2 | 26-11-2004 06:21 |
EB gir deg ukens vintips på Scanair.no: | EB | Flyforum | 0 | 10-11-2004 18:41 |
EB gir deg ukens vintips på Scanair.no: | EB | Flyforum | 7 | 22-09-2004 10:38 |