![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Norwegian etterlyser helter
Flyselskapet Norwegian har bilder av norske helter på haleroret. Nå ber selskapet om hjelp til å finne fram til flere norske helter som flyene kan dekoreres med. Adm.dir. Bjørn Kjos mangler helter til de fem siste flyene. Han oppfordrer publikum til å komme med tips. Kjos synes flyene blir veldig flotte og særegne med disse heltene på haleroret. Det blir også veldig norsk, for det er nordmenn som virkelig har markert seg i innland og utland, fremholder han. Et krav er at det må være en død helt, ettersom man vil unngå at en nålevende helt kan forandre seg til det verre. Han nevner de personene som er avbildet på dagens fly, der den siste er Nils Henrik Abel. Kjos forteller at det blir trukket ut en vinner blant de som har foreslått en helt som blir brukt. Premien er en reise til to personer til Paris eller Berlin, opplyser Kjos. Send forslaget på SMS til: Glasset[mellomrom] ditt forslag til 1987. Programleder: Arild Opheim. Innslag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Her må det jo bli en storm av sms om en skal ta interessen for Norwegian sine haler på dette forumet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Marve Fleksnes bør være selvskreven
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Men Fleksnes er vel ikke død? Mener tvert imot å huske at St. Peter sendte ham tilbake til jorden fordi hans tid ikke var inne ennå.
![]() |
#5 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Hva med han som mente å kunne bevise at "Hurum-tåka" var svindel? Han "falt" jo ut av et vindu i København.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fleksnes brude får være med!
Disse forslagene ble nevnt i slutten av sendinga, og Kjos bemerket at de to første allerede var i bruk: Alf Prøysen Thor Heyerdahl Erik Bye Dronning Maud Torbjørn Egner Ivar Formoe .. vet ikke om man fortsatt kan sende inn forslag. Men synes det er rart at Norwegian brukte en døll NRK-sending til dette. Man kunne jo i større grad gjort det til en "nasjonal dugnad" (for å bruke en klisjé) som en markedføringsgimmick? Navn på vinner og navnene som velges blir presentert i morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Start heller en konkurranse av typen Lano-unge, leverpostei-unge eller lignende. Ingenting folk liker bedre enn å vise fram ungene sine. Send inn bilder av ungen, og få ett bilde av junior på haleroret ett år. Garantert suksess!:lightbulb
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
La oss nå holde det innen luftfarten.... Bernt Balchen er mitt forslag..!
En annen som burde kunne hedres på en slik måte er jo Viggo Widerøe, men det blir jo helt feil selskap i denne sammenhengen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Norwegian har jo brukt Gidsken Jakobsen før, men det skader ikke med flere med bakgrunn innen luftfarten.. Bare min mening. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Må vel være begrenset hvor mange døde nordmenn innen luftfarten som har gjort seg godt kjent i Norge og utlandet...tror nok en må spe på med andre nordmenn også..ellers blir det ganske mange hvite haler i Norwegian.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg sendte forslag til 1987 men var nok forseint. Fikk ikke noe kvittering. Hvilke mailaddresse kan jeg bruke for å nå Hr Kjos?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hørte noen skumle rykter om at Kirsten Flagstad og Helge Ingstad er sporløst forsvunnet fra DY halene. Stemmer dette eller?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Helge Ingstad (LN-KKI) har hvit hale, sist jeg så den, LN-KKP har jeg ikke sett på en stund, men da var fortsatt Kirsten Flagstad på halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Kjos betaler jo ikke et øre for denne markedsføringa, og det hadde blitt kostbart om han skulle nådd ut til "alle". Ellers er det vel dette et ganske uhøytidelig tiltak .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Poenget mitt er at man kunne gjort litt mer ut av dette - i realiteten var det bare lytterne til dette programmet som fikk en halvtime på seg til å sende inn forslag. De kunne jo f.eks. lage en konkurranse/kampanje på egen hjemmeside der man kunne stemme over ulike kandidater etc - dette kunne også muligens bidratt til at man fikk medieomtale på at en slik konkurranse foregikk. Jeg føler jeg meg litt snytt fordi jeg gjerne ville tenkt gjennom saken litt og komme med gode forslag. Sikkert noen møringer som fortjener å komme på halen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Skal vi snakke helter, synes jeg Max Manus er et godt forslag. En ekte norsk krigshelt!
Ellers er jo både Kong Håkon og Kong Olav gode kandidater! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Håper noen i Norwegian leser mitt forslag:
Ludvig G. Braathen Overgang til jetfly På 1950- og 60-tallet var situasjonen i norsk luftfart helt annerledes enn i dag. SAS hadde i realiteten monopol på ruteflyging i Norge. Etter hvert som markedet utviklet seg slapp også Braathens SAFE og Widerøes Flyveselskap til. I 1967 skjedde det to viktige ting i norsk luftfart: Prøveruta med kortbaneflyging mellom Trondheim og Bodø startet, og Braathens SAFE fikk konsesjon på forlengelse av ”Vestlandsruta” til Tromsø. Ludvig G. Braathen drev en meget aktiv lobbyvirksomhet. Han lovet bl.a. at Braathens SAFE skulle sette inn moderne jetfly i Nord-Norge hvis selskapet fikk konsesjon. Han mente at et bedre flytilbud på sikt ville gi stor økning i flytrafikken, i Norge og på chartermarkedet. Men som den foretningsmannen han var bygget han forsiktig ”stein på stein”. F-28 Fellowship ble kjøpt med innbakt tilbakeleveringsavtale på selskapets F-27 Friendship. I tiden før dette, - fra 1959 til 1969, var propellflyet Fokker Friendship Braathens arbeidshest i rutetrafikken, og på charterfronten dominerte DC-6B, en gammel 4-motors flytype. Så, - i 1969 kom to Boeing 737 og fire Fokker F-28, Fellowship; - nye moderne jetfly. I løpet av fire år skiftet Braathens SAFE ut alle sine gamle propellfly og framsto som et moderne flyselskap, kvalitetsmessig på høyde med de beste, og – de tjente penger. http://www.luftfart.museum.no/Restaurering/Olavkyrre.htm Han har betydd veldig mye for utviklingen av luftfarten i Norge på siden krigen, og fortjener hedersplass på et fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Frem med Randi Flesland!
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye Norwegian helter på halen | Airbus 330 | Bilder & foto | 143 | 28-03-2011 20:45 |
Norwegian åpner for danske og svenske helter på halene | Desk pilot | Flyforum | 53 | 25-08-2009 16:12 |
Norwegian leter etter nye helter | MartinL | Flyforum | 21 | 26-08-2008 19:17 |
LN-KKV har fått Niels Henrik Abel på haleroret | Trety | Flyforum | 9 | 30-01-2007 18:13 |
CK etterlyser... | EB | Flyforum | 6 | 19-06-2005 07:39 |