![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,936
|
![]()
Noen som sitter med en oversikt på det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 126
|
![]()
Delaykode står i margen til høyre. Klikk på den for å finne forklaring
er flyet i rute?
__________________
**************** Take Your seats... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,480
|
![]()
Forsinkelseskoder
11 Sen innsjekk av passasjer. Koden brukes når passasjer(er) møter etter publisert fremmøtetid og det skyldes: Forsinket tilbringerbuss Kø ved billettkontor 12 Sen innsjekk av passasjerer. 13 Feil innsjekk av passasjerer og/eller bagasje. 14 Oversalg og/eller feil booking. Koden benyttes også ved - Offloading/nekting av passasjer(er) med bekreftet plass. 15 Ombordstigning. Avvik og/eller søk etter passasjer(er). Koden omfatter ting som oppstår etter at avgang er annonsert. -Mangel på eller forsinket personale som følge av ikke planlagt samtidighet av avganger -Venting på passasjer(er) fra en innsjekket gruppe -Akseptering av stand-by passasjer(er) -Kontroll av boardingpass/billetter i utgang eller ombord som følge av avvik mellom loadsheet og aktuelt antall passasjerer ombord -Avgang forsinkes av passasjer(er) som trenger assistanse når disse er sjekket inn før publisert fremmøtetid -Feil innsjekk utført av personale i utgang -Pass og/eller visum kontroll i utgang -Overføring av passasjer fra oversolgt rute -Forsinket ombordstigning som følge av at ruten ankom med bevegelseshemmede passasjerer 16 Komersielle hensyn. Koden brukes når: - Sykdom/død rammer passasjer på ruten - Håndtering av VIP forsinker ruten - Media har spesielle ønsker vi ønsker å imøtekomme - Håndtering av store mengder bagasje 32 Lasting/lossing: - Lasting/lossing av kabinlast - For sent levert lasterapport - Forsinkede lastere/stuere som følge av ikke planlagt samtidighet av anløpende fly. 36 Flybunkring Koden brukes når forsinkelsen skyldes leverandør(fuelselskap). 37 (GB) Catering - Nødvendig serveringsutstyr ikke levert fra catering - Sen catering pga ikke planlagt samtidighet av anløpende fly - Teknisk feil ved cateringutstyr (cateringbil) - Forsinket eller en levering av catering - Mangel på eller for sent oppmøte av cateringpersonell - Catering for retur flyvning eller neste leg ikke levert fra foregående stasjon 41 Teknsik feil på fly. Koden omfatter alle tekniske feil på flyet som oppstår under flyging eller bakkeoperasjon i løpet av planlagt produksjon. 43 Ikke planlagt vedlikehold av fly. Koden brukes ved spesielle kontroller og arbeid utover normalt/planlagt vedlikehold. 44 Reservedeler og vedlikeholdsutstyr. - Mangel på reservedeler til fly - Mangel på eller feil ved vedlikeholdsutstyr 46 (TC) Flybytte av tekniske årsaker på egen stasjon 55 (ED) Datafeil. Koden brukes ved feil på datasystemer knyttet til avgangskontroll og medfører forsinkelse på fly. - Palco check-in - Feil på VDU/printer/boardingpass printer - CUTE - Lang responstid på dataterminal 63 Sen crew boarding. Prosedyrer ved avgang. Koden brukes når årsak til sen boarding er ukjent, og normale prosedyrer følges. Brukes også ved: Sen crew-transport fra hotell og innlasting av data i cockpit computer. 65 Cockpit crew har spesielle ønsker/krav som ligger utenfor normale operasjonelle krav. - Ekstra eller ikke planlagt levering av catering - Fartøysjefens signatur manler i A/C log (ved crew bytte) - Utvidede rutiner ved oppstart 66 (FL) Sen cabin crew boarding. Prosedyrer ved avgang. Koden brukes når årsak til sen boarding er ukjent, og normale prosedyrer følges. Brukes når: - Sen kontroll/klargjøring av kabin - Sen crew-transport fra hotell 68 Koden brukes når det gjøres feil av kabin crew eller kabincrew har spesielle krav som ligger utenfor normale operasjonelle krav. - Feiltelling av passasjerer ombord som resulterer i ekstra kontroll - Forsinket ombordstigning 71 (WO) Værforhold på avgangsstasjon under operative minima 72 Værforhold på bestemmelsessted under operative minima 75 Avising av fly før avgang 76 Fjerning av snø,is, vann og sand fra flyets operasjonsområde på flyplassen 81 Manglende klarering fra lufttrafikktjenesten. Restriksjoner på avgangsstasjon, underveis eller bestemmelsessted. 82 ATFM due to ATC staff/euipment en-route, reduced capacity caused by industrial action of staff shortage or equipment failure, extraordinary demand due to capasity reduction in neighbouring area 84 (AW) Restriksjoner i luftrommet og/eller rullebane grunnet dårlige værforhold 85 Pålagt sikkerhetskontroll. Koden omfatter kontroll av fly, passasjerer, bagasje, frakt og post. Omfatter også bombetrussel. - Kø ved sikkerhetskontroll - Manglende bemanning ved sikkerhetskontroll - Sen eller manglende passasjer(er) ved gate. Forårsaket av passasjerene selv. - Kontroll av store mengder bagasje 86 Forsinkelse skyldes kontroll pålagt av og utført av pass-, toll- eller helsemyndigheter. 87 (AF) Fasiliteter på lufthavnen - Mangel på flyparkering - Feil eller mangel ved belysning eller bygning på lufthavnen - Begrensing og/eller mangel på utgang (Gate) - Push-back forsinkes av annen trafikk - Feil eller magler ved bagasjesorteringsanlegg - Feil ved høyttaleranlegget ved lufthavnen 89 Klarering fra tårn og/eller bakkekontroll. Koden brukes når: Oppstart/push-back forsinkes Taxing/tauing av fly fra hangar forsinkes pga manglende klarering Ved arbeidskonflikt i tårn eller bakkekontroll på avgangsstasjon 91 Grunnet sent korresponderende fly. Koden brukes når vi venter på passasjerer og/eller last fra annet forsinket fly. 93 Flyrotasjon. Koden brukes når en avgang forsinkes fordi flyet kom forsinket inn på ruten eller fra en annen rute. 95 RC Crew rotasjon. Brukes når en avgang forsinkes fordi cockpit crew eller hele crew kommer fra annen forsinket rute, eller rute som har ankomsttid etter planlagt avgangstid for egen rute. 96 Operasjonell kontroll. Koden brukes i forbindelse med: - Rerouting - Overflyvning - Flybytte. (Gjelder ikke hvis teknisk årsak) - Sammenslåing av ruter AX ATFM due to ATC staff/ equipment en-route, reduced capacity caused by industrial action or staff shortage or equipment failure, extraordinary demand due to capacity reduction in neighbouring area. P Passasjer - bagasje AW Restriksjoner i luftrommet og/eller rullebane grunnet dårllige værforhold. PD Sen innsjekk av passasjerer. Koden brukes når passasjer(er) møter etter publisert fremmøtetid og dette skyldes: -Forsinket tilbringerbuss -Kø ved billettkontor -Passasjer(er) møter ved innsjekk/utgang etter publisert fremmøtetid PL Sen innsjekk av passasjer(er). Koden brukes når det oppstår kø ved innsjekk og dette skyldes: -Manglende bemanning på innsjekk -Passasjer(er) møter i utgang uten å være sjekket inn, og dette skyldes uregelmessigheter /forsinkelser -Kø ved innsjekk i avgang/transitthall -Kø ved innsjekk i utgang PE Feil innsjekk av passasjer(er) og/eller bagasje. Koden brukes også når det er: -Avvik mellom aktuelt antall passasjerer om bord og antall passasjerer på loadsheet. -Ved transittfeil brukes kode RT -Ombordstigning forsinkes pga feil eller manglende seating PO Oversalg og/eller feil booking. Koden brukes også ved: -Offloading/nekting av passasjer(er) med bekreftet plass PH Ombordstigning. Avvik og/eller søk etter passasjer(er). Koden omfatter ting som oppstår etter at avgang er annonsert. -Mangel på eller forsinket personale som følge av ikke planlagt samtidighet av avganger -Venting på passasjer(er) fra en innsjekket gruppe -Akseptering av stand-by passasjer(er) -Kontroll av boardingpass/billetter i utgang eller ombord som følge av avvik mellom loadsheet og aktuelt antall passasjerer ombord -Avgang forsinkes av passasjer(er) som trenger assistanse når disse er sjekket inn før publisert fremmøtetid -Feil innsjekk utført av personale i utgang -Pass og/eller visum kontroll i utgang -Overføring av passasjer fra oversolgt rute -Forsinket ombordstigning som følge av at ruten ankom med bevegelseshemmede passasjerer -Forsinket buss fra terminal til fly på fjernparkering (egen feil) PS Kommersielle hensyn. Koden brukes når: -Sykdom/død rammer passasjer(er) på ruten -Håndtering av VIP forsinker ruten -Media (avis/radio/TV) har spesielle ønsker som vi av kommersielle hensyn ønsker å imøtekomme -Håndtering av store mengder kabinbagasje PC Catering. Koden brukes når bestillingen er levert sent eller er feil. Brukes også når: -Ekstra catering er nødvendig NB! Hvis crew nekter å akseptere passasjerer uten ekstra catering skal kode FR brukes. PB Bagasjehandling. -Bagasje leveres etter publisert tidsfrist -Vekt/volum skaper problemer for bagasjehandling NB! Hvis forsinkelsen skyldes bagasjesorteringssystem på lufthavnen skal kode AF brukes. C Frakt og post CD Fraktdokumentasjon. -Feile opplysninger gitt fra fraktavdeling til lastekontroll -Fraktdokumenter mangler eller er forsinket til avgang CP Sen levering av frakt til flyside. Koden brukes også når det er: -Mangel på eller teknisk feil ved traktor/truck fra fraktavdeling til flyside CC Sen akseptering av frakt. Koden brukes kun når forsinkelsen er akseptert av BOOOPWF, og skyldes: -Frakt akseptert av kommersielle hensyn -Akseptering av stand-by frakt -Unormale mengder inn/utgående frakt CI Utilstrekkelig pakking av fraktsending. Koden brukes når det oppstår: -Lekkasje/søl fra fraktsending -Ubehagelig lukt nødvendiggjør lossing av fraktsending CO Oversalg frakt/booking feil. Koden brukes også når: -Forsinkelse oppstår pga volumbegrensninger -Vektproblemer oppstår som følge av akseptert frakt -Varsel om spesiell frakt ikke mottatt på forhånd CU Gjelder ikke WF. CE Postdokumentasjon. Koden brukes når forsinkelsen skyldes: -Volumproblemer ved lasting av post -Feile vekter på postlister -Manglende eller sendt leverte postlister CL Sen levering av post til flyside. Koden brukes også når det er: -Mangel på eller teknisk feil ved traktor/truck fra postavdeling til flyside CA Sen akseptering av post. Koden brukes kun når forsinkelsen er akseptert av BOOOPWF og skyldes: -Post akseptert av kommersielle hensyn Unormale mengder inn/utgående post G Fly og bakkeekspedisjon GB Catering - Nødvendig serveringsutstyr ikke levert fra catering - Sen catering pga ikke planlagt samtidighet av anløpende fly -Teknisk feil ved cateringutstyr (cateringbil) - Forsinket eller en levering av catering - Mangel på eller for sent oppmøte av cateringpersonell - Catering for returflyvning eller neste leg ikke levert fra foregående stasjon GD Dokumentasjon. Koden brukes når nødvendig dokumentasjon er sen eller unøyaktig, og i forbindelse med lastekontroll, passasjermanifest, general declaration, etc. -Mangel på eller sent lastekontrollpersonale. Også når dette skyldes ikke planlagt samtidighet av avganger -Forsinkelse som skyldes utfylling av general declaration eller passasjermanifest -Forsinkende eller manglende dokumenter som må følge flyvningen Gjelder ikke frakt eller postdokumenter -For sent utfylt lasteordre -Kontroll av loadsheet/lasterapport -Omplassering av passasjer(er) i kabinen pga balanse -Feildisponering gjort av støttefunksjon, og som påvirker ovennevnte årsaker eller deler av disse GL Lasting/lossing. -Lasting/lossing av kabinlast -For sent levert lasterapport -Forsinkede lastere/stuere som følge av ikke planlagt samtidighet av anløpende fly. Gjelder også for mangel på eller forsinkede lastere/stuere av andre årsaker GE Lasteutstyr. Koden brukes ved mangle på eller teknisk feil ved nødvendig laste/losseutstyr. -Transportbånd aller annet motorisert utstyr -Mangel på bagasjetraller -Mangel på utstyr til sikring av last -Mangel på personale til operasjon av laste/losseutstyr GS Flyservice-utstyr. Koden brukes ved mangel på eller teknisk feil ved nødvendig flyservice-utstyr. -Vann og toalettservice -Forsinket push-back -Mangel på personale til operasjon av flyservice-utstyr GC Flyrenhold. -Vann og toalettservice, hvis dette utføres av personale fra flyrenhold -Rengjøring av kabin og/eller utskifting av kabinutstyr -Mangel på eller forsinket personale fra flyrenhold, også ved ikke planlagt samtidighet av flyanløp GF Flybunkring (fueling/defueling). Koden brukes kun når forsinkelsen skyldes leverandør (fuelselskap). NB! Når operasjonelle forhold nødvendiggjør ekstra fueling eller defueling skal kode FF brukes. GB Catering. -Nødvendig serveringsutstyr ikke levert fra catering -Sen catering pga ikke planlagt samtidighet av anløpende fly -Teknisk feil ved cateringutstyr (cateringbil) -Forsinket eller sen levering av catering -Mangel på eller for sent oppmøte av cateringpersonale -Catering for returflyvning eller neste leg ikke levert fra foregående stasjon GU Gjelder ikke WF. GT Rampservice, bakkeutstyr. -Manglende/forsinket personale til oppstart av fly. Gjelder også ved ikke planlagt samtidighet av anløpende fly -Forsinket traktor for tauing av fly til/fra ramp/hangar. Gjelder kun når dette skyldes teknisk feil på traktor -Mangel på eller feil ved de-icing utstyr -Mangel på eller feil ved likeretter -Push-back forsinket pga ikke planlagt samtidighet av anløpende fly -Mekanikers signatur mangler i A/C log. Gjelder ikke ved tekniske baser -Installering av sykebåre og/eller kuvøse T Flyteknisk TD Teknisk feil på fly. Koden omfatter alle tekniske feil på flyet som oppstår under flyging eller bakkeoperasjon i løpet av planlagt produksjon. TM Planlagt vedlikehold av fly Koden omfatter forsinkelser som oppstår i forbindelse med planlagt vedlikehold: -Vedlikehold forsinket -Forsinket taxing/tauing av fly fra hangar til ramp/gate etter vedlikehold TN Ikke planlagt vedlikehold av fly. Koden brukes ved spesielle kontroller og arbeid utover normalt/planlagt vedlikehold. TS Reservedeler og vedlikeholdsutstyr. -Mangel på reservedeler til fly -Mangel på eller feil ved vedlikeholdsutstyr TA Reservedeler til fly på bakken (AOG). Koden brukes når en avgang må medbringe reservedeler og/eller mekaniker til et fly som står på annen stasjon. TC Flybytte av tekniske årsaker på egen stasjon. D Skade på fly DF Skade på fly som oppstår under flyvning eller taxing. Koden gjelder: -Kollisjon med fugl, lynnedslag, skade som følge av turbulens, skade som følge av tung landing og skade som følge av kollisjon under taxing DG Skade på fly under bakkeoperasjon. Koden omfatter all skade som skjer på bakken, unntatt under taxing. Dette gjelder uansett årsak. NB! Det er viktig at MVT inneholder en SI linje med kort forklaring av skaden. E Datafeil ED Datafeil. Koden brukes ved feil på datasystemer knyttet til avgangskontroll og hvor dette medfører forsinkelse på fly. -Palco check-in -Feil på VDU/printer/boarding pass printer -CUTE -Lang responstid på dataterminal EC Datafeil fraktavdeling. Koden brukes når datafeil forsinker utstedelse av nødvendige fraktdokumenter. EF Koden brukes hvis datafeil ved crew/flightplanning forsinker avgangen. EO Datafeil på andre systemer som ikke er knyttet opp mot WF. -Datafeil hos handlingagent. Brukes når WF kjøper handling av annet selskap, og feil oppstår på dette selskapets datasystem F Operasjonelle FP Flight plan. Koden brukes ved sen utfylling eller forandring av dokumentasjon. -Sen bestilling av drivstoff enten fra BOOOPWF eller crew -Fullstendig forandring av flightplan -Manglende eller sent rapportert flightplan FF Operasjonelle krav. Brukes ved endring av drivstoffvekt etter at opprinnelig bestilt drivstoff er levert, og etter ønske/krav fra fartøysjef. FT Sen crew boarding. Prosedyrer ved avgang. Koden brukes når årsak til sen boarding er ukjent, og normale prosedyrer følges. Brukes også ved: -Sen crew-transport fra hotell -Innlasting av data i cockpit computer NB! Hvis sen boarding kun omfatter kabin crew, skal kode FL brukes. FS Mangel på cockpit crew eller hele crew. Hvis kun kabin crew mangler skal kode FC brukes. -Sykdom -Venting på stand-by crew -Arbeidstidsbegrensning -Matpause for crew -Crew mangler nødvendig visum og/eller helsedokumenter -Feil disponering av crew (crewdisp) FR Koden brukes når cockpit crew har spesielle ønsker/krav som ligger utenfor normale operasjonelle krav. -Ekstra eller ikke planlagt levering av catering -Fartøysjefens signatur mangler i A/C log (ved crew bytte) -Utvidede rutiner ved oppstart FL Sen kabin crew boarding. Prosedyrer ved avgang. Koden brukes når årsak til sen boarding er ukjent, og normale prosedyrer følges. Brukes også når: -Sen kontroll/klargjøring av kabin -Sen crew-transport fra hotell FC Mangel på kabin crew. -Sykdom -Venting på stand-by crew -Arbeidstidsbegrensninger -Matpause for kabin crew -Kabin crew mangler nødvendig visum og/eller helsedokumenter -Feil disponering av kabin crew (crewdisp) FA Koden brukes når det gjøres feil av kabin crew eller kabin crew har spesielle ønsker/krav som ligger utenfor normale operasjonelle krav. -Feiltelling av passasjerer ombord som resulterer i ekstra kontroll -Forsinket ombordstigning av passasjerer som skyldes at kabin crew møter for sent i gate eller fly FB Fartøysjef krever ekstra sikkerhetskontroll. -Kontroll av bagasje -Fartøysjef ber om ekstra kontroll fordi man mangler innsjekket passasjer(er) W Værforhold WO Værforhold på avgangsstasjon under operative minima. WT Værforhold på bestemmelsessted under operative minima. WR Værforhold på ruten eller alternativ lufthavn under operative minima. WI Avising av fly før avgang. WS Fjerning av snø, is, vann og sand fra flyets operasjonsområdet på flyplassen. WG Værforhold forsinker/hindrer ekspedisjon av fly på bakken. A Flyplass- og andre utøvende myndigheter AE ( 83) ATFM - due to restriction at destination airport, airport and/or runway colsure due to obstruction, industrial action, staff shortage, political unrest.. AT Manglende klarering fra lufttrafikktjenesten. Koden brukes også når deler eller hele denne tjenesten er i arbeidskonflikt. -Restriksjoner på avgangsstasjon -Restriksjoner underveis -Restriksjoner på bestemmelsessted -Arbeidskonflikt AS Pålagt sikkerhetskontroll. Koden omfatter kontroll av fly, passasjerer, bagasje, frakt og post. Omfatter også bombetrussel. -Kø ved sikkerhetskontroll -Manglende bemanning ved sikkerhetskontroll -Mangel på utstyr/lokale for gjennomføring av sikkerhetskontroll -Sen eller manglende passasjer(er) i gate. Forårsaket av passasjeren selv (ICAO Annex 17) -Kontroll av store mengder bagasje (ICAO Annex 17) AG Koden brukes når forsinkelsen skyldes kontroll av pålagt og utført av pass, toll eller helsemyndigheter. Brukes også i fbm fangetransport og deportering. AF Fasiliteter på lufthavnen. -Mangel på flyparkering -Feil eller mangel ved belysning eller bygning på lufthavnen -Begrensning og/eller mangel på utgang (gate) -Manglende eller sen buss til fjernparkering. Brukes ikke hvis årsak finnes i eget selskap -Push-back forsinkes av annen trafikk -Feil eller mangel ved bagasjesorteringssystem -Feil ved høyttaleranlegget ved lufthavnen AR Restriksjoner ved avgangslufthavn. Koden brukes hvis terminal, taxibane, rullebane er stengt pga anleggsarbeide eller at annet luftfartøy blokkerer. Gjelder også ved arbeidskonflikt, politisk uro, støybegrensninger, nattforbud og når anløp av spesielle flyvninger (VIP, etc) krever det. AA Koden brukes når eget selskaps aktivitet gjør at plass ved gate eller flyoppstilling ikke er tilgjengelig. AD Operasjonelle begrensninger på bestemmelsessted. Brukes ikke når begrensningene skyldes værforhold eller lufttrafikktjenesten. AM Klarering fra tårn (ATC) og/eller bakkekontroll (Ground Movement Control). Koden brukes når: -Oppstart/push-back forsinkes -Ved arbeidskonflikt i tårn eller bakkekontroll på avgangsstasjon -Taxing/tauing av fly fra hangar forsinkes pga manglende klarering R Tilbakevirkende årsaker RL Forsinkelse grunnet sent korresponderende fly. Koden brukes når vi venter på passasjer(er) og/eller last fra annen forsinket rute. NB! Hvis publisert minimum connection mellom rutene overstiges skal annen kode brukes i tillegg til RL. RT Transittfeil. Koden brukes når antall passasjerer og bagasje fra foregående stasjon ikke stemmer med mottatt LDM, og kontroll fører til forsinkelse fra egen stasjon. Gjelder også når det er gjort feil i Palco Name Check-in fra annen stasjon (transfer pax). RA Flyrotasjon. Koden brukes når en avgang forsinkes fordi flyet kom forsinket inn på ruten eller fra en annen rute.NB! Hvis flyet på tross av sen ankomst er klar for avgang på rutetid, men allikevel blir forsinket, skal dette fremkomme på MVT med annen kode enn RA. RS Kabin crew rotasjon. Brukes når en avgang forsinkes fordi kabin crew kommer fra en annen forsinket rute, eller en rute som har ankomsttid etter planlagt avgangstid for egen rute. RC Crew rotasjon. Brukes når en avgang forsinkes fordi cockpit crew eller hele crew kommer fra annen forsinket rute, eller rute som har ankomsttid etter planlagt avgangstid for egen rute. RO Operasjonell kontroll. Koden skal kun brukes etter godkjenning fra BOOOPWF og i forbindelse med: -Rerouting -Overflyvning -Flybytte. Gjelder ikke hvis teknisk årsak -Sammenslåing av ruter M Forskjellig MI Arbeidskonflikt i eget selskap. Gjelder personale som deltar i eller påvirker bakketjenesten. MO Arbeidskonflikt utenfor eget selskap. Gjelder personale hos handlingselskap eller annet firma/selskap som påvirker WF. Gjelder ikke lufttrafikktjenesten. MX Årsak som ikke dekkes av andre koder SG Koden brukes når en rute ad-hoc blir planlagt med kortere bakkestopp enn hva som er publisert i standard tidtabell. Kanselleringskoder AUTH Authorities Luftfartsmyndigheter COMM Commercial Kommersiell CREW Crew Besetning EQUI Equipment Tilgjengelighet fly FUEL Fuel Drivstoff INDU Industrial action Arbeidskonflikt NODE No demand Etterspørsel OPCO Operational Control Operativ OPER Operational Flyoperativ POSI Positioning Posisjonsflyvning REPO Return to position Posisjonsflyvning RTNS Return to schedule Tilbake til rute TECH Technical Teknisk WEAT Weather Vær |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Gå inn på wideroe.no, klikk på linken for ER FLYET I RUTE. Om det er noen forsinkelser vil det være mulig å få opp årsak hvor forsinkelseskodene er dekodet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,936
|
![]()
Takk for informative svar! Hva skulle jeg gjort uten Scanairentusiastene
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Delaykoder varierer fra selskap til selskap også, selvom de i hovedsak er standarisert fra IATA. De numeriske fra 10-99 er felles, mens underkodene definerer selskapene selv.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Delay LionAir style | krølle | Småprat | 1 | 23-02-2015 14:37 |
DK811 delay | engm-w | Småprat | 6 | 16-09-2011 23:49 |
SK 4087- 4 timer delay | LN-TIB | Flyforum | 6 | 02-03-2009 13:25 |
WSJ - Another 6mth Delay To 787 | BOEING777 | Flyforum | 3 | 05-12-2008 09:12 |
IATA delay koder | LN-KKY | Flyforum | 18 | 08-04-2008 10:38 |