![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,378
|
![]()
Etter et fint opphold i Saga lounge på KEF gikk turen gjennom elektronisk passkontroll - som ble unnagjort på noen sekunder. Videre ned til underetasjen og buss gate.
Blåste skikkelig godt når vi gikk ut av bussen og vel ombord i 767`n så ristet det godt…på bakken. 767 er vel den flytypen jeg har fløyet mest til Seattle med - men nå begynner det å bli over 20 år siden sist. Ombord i Saga Class og setene 2 G og H ble vi raskt tilbudt bobler…og det funker superfin også i plastglass. Var også puter, oppgraderte pledd/dyner, vann og en liten kit det vanlige innholdet. Nesten full Saga Class og mindre enn halvfull Økonomiklasse. Ristet godt under og etter take- off så drikke serveringen startet ikke før vi nærmet oss Grønland. Nå ble det smak av sommer når vi prøvde den nye Aperol mix`n… Etter en liten stund kom de med duker til bordene og tok opp ønsker for middagen. Valget stod mellom en kald rett med 3 forskjellige smørbrød - alle med en smak av jul eller ande confit. Vi valgte det siste. Forretten var gravlaks og til den valgte vi champagne. Til anden tok vi en vintesting av en spansk rød og en argentinsk rød og valgte (ingen bombe) den argentinske. Både mat og drikke smakte meget godt…og det var nok av begge deler. Fikk med meg 5 episoder av The West Wing før det ble servert et lite måltid med parmaskinke, burrata og salat. Kaffe og sjokolade som dessert. Innflyvning i solnedgang over Everett og Seattale sentrum før landing på østre bane og parkert ved gate før annonseringen på islandsk var ferdig - effektivt. Landet 40 minutter før oppsatt ankomsttid. Effektivt var også ankomsten på bakken…fantastisk opplevelse med den nye sky bridgen hvor vi tok rulletrappen ned over en parkert A330-900 fra Delta. Bagasjen kom etter noen minutter og vi var ute i ankomsthallen på vei til Light Rail`n etter snaue 30 minutter. På vei vestover har ikke vi behov for seter som kan leges helt flatt ned…men hjem igjen kan det være en større forskjell…men prisene på Saga Class er også mye billigere enn de som tilbyr «flate seter» foran. Blir nok Icelandair neste gang også…men da gjerne med MAX som oppleves som mye mer moderne, friskere luft og helt klart en stillere opplevelse enn 767`n tilbyr. Last edited by EB; 29-11-2022 at 17:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,503
|
![]() Quote:
![]() Quote:
https://mynorthwest.com/3729606/rant...giving-travel/ Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,378
|
![]()
Kirkedør eller Kit…rettet nå:-)
Ja det er en lang gåtur - men det er både rulletrapp og heis i SkyBridge`n. Men usikker på hvor vennlig den er for eldre eller de som trenger assistanse. Enn så lenge fungerer det fint for oss i midten av 50 årene… utsikten er i alle fall noe jeg kunne ha betalt for. Videre skal man også gå veldig langt for å komme til Light Rail stasjonen…men da har man jo fått med seg over halvparten av dagens mål på minst 12000 skritt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,503
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,977
|
![]()
Makan. Nå fikk jeg plutselig lyst til å fly Icelandair. Men ikke hele veien over. Da må det være flatt.
Men det frister å gå halve veien. Takk for rapport!
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,903
|
![]()
Det flyet har nok tatt av naar det gjelder far. Foeler vel ogsaa at kritikken du har funnet (andre kilder har en noksaa anderledes beskrivelse - og er Konservative Talk Radio den enste kilden man skal bruke
![]() Naar man tenker litt, hadde man jo mange begrensninger - South Terminal hadde ikke mer kapasistet og kunne ikke bygges ut mer for Immigrasjon og Toll (og det var jo en treg gammeldags loesning nede i kjelleren - moerkt og trist). Saa en kunne enten bygge ut Terminal A med flere Gates, fort begrenset av Hangarer og mulighet til aa manøvere Wide Bodies. Neste alternativ ville ha vaert aa gaa under jorden med tunnel til det nye ankomst bygget, noe som neppe ville ha blitt kortere eller enklere (maa like dypt som den nye broen gaar opp). Saa hva har man oppnaadd med broen, naa kan man bruke 5 A-Gates i tillegg til de eksisterende S-Gates, det aapner mulighet for aa kunne modernisere S terminalen paa linje med North Terminalen (som har blitt veldig flott). Ja det er nok ting som ennaa maa falle paa plass, men det er en utrolig forbedring fra tidligere.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,503
|
![]()
Usj da, trist å høre.
![]() Ja, jeg så at nettsiden så litt tvilsom ut, men temaet er jo relativt upolitisk. Men tanken slo meg allerede sist jeg var der og så 'prøvekaniner' krysse over der oppe. Det er jo langt åkkesom ... PoS (altså Port of Seattle) har heller aldri imponert meg heller .. ihvertfsll ikke da jeg var der og satt i stasjonssjefmøter. Men de har jo vokst ut av det meste uten egentlig å fokusere på kundevennligheten .. Men flinke til å skylde på andre er de, det skal de ha! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,903
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,378
|
![]()
Helt galt kan det ikke være i SEA…det tok altså like lang tid fra vi landet på OSL og til vi var ute gjennom tollen som det tok i SEA hvor immigration også var en del av tidsbruken. Om 30 minutter er forlang tid på nye SEA så er det i alle fall for lang tid på OSL hvor det er kortere avstander og mindre høydeforskjell.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,207
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 4,244
|
![]()
Om du faktisk leser tråden så vil du se at ordene "KEF", "Saga Class" og "Icelandair" nevnes flere ganger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,207
|
![]()
Det vet jeg og det er til SEA.
Men hvordan kom de seg fra SEA til OSL?? For han snakker om "...altså like lang tid fra vi landet på OSL og til vi var ute gjennom tollen..." Jeg tror jeg misforstår, de er enda i SEA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,172
|
![]()
Det EB forsøkte å formidle var nok om tiden det tar på å gå gjennom toll/bagasjeutlevering på både SEA og OSL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,650
|
![]() Quote:
https://forum.flyprat.no/showpost.ph...9&postcount=16 Om man tenker litt logisk: De fløy OSL-KEF-SEA den ene vegen. Da har han med ekstremt stor sannsynlighet fløyet sånn hjem igjen også. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,207
|
![]() Quote:
Men hvis de reiste direkte fra USA til OSL da må de igjennom tollen på OSL. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,503
|
![]()
Jo. (fyllepåmedtørrprat)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,650
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,207
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,207
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Seattle - Vancouver - Seattle med leiebil | akira | Reiseforum | 5 | 24-06-2014 21:57 |
TK til BKK og videre til USM med PG - gjennomsjekking av bagasje | Molinari | Reiseforum | 7 | 20-03-2012 19:11 |
767 lever videre - Ny ordre på 5 fra LAN | Someone | Flyforum | 2 | 11-05-2011 11:48 |
Og 767-linja toeffer videre ... | LN-MOW | Flyforum | 1 | 10-03-2007 19:18 |
767-produksjonen trygg inntil videre | LN-MOW | Flyforum | 1 | 14-06-2005 21:36 |