![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
God advent !
Jeg tillater meg å åpne en kalender med blanding av nytt og "gammelt" igjen og håper det kan gi litt glede. Når vi snart kan se tilbake på året som er gått, så falt valget på luke 1 ganske lett: Et bilde av flyselskapet Flyr. Rett og slett fra den første ankomsten dirkete fra Shannon som kom allerede 4.juni, og når jeg husker tilbake tror jeg at dette var eneste gangen i år jeg har stått sammen med ganske mange flyspottere. Flyet bar fortsatt registeringen EI-GUK, men innen 5 dager var den blitt LN-FGA som jeg hadde gleden av å fly til og fra Tromsø i september. Flyet hadde first flight 13.desember 2012 og fly som TC-CPI for Pegasus fra januar 2013 til mars 2020. ![]()
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,550
|
![]()
Endelig er du tilbake med julekalender igjen
![]() ![]() Sent fra min SM-N986B via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
God torsdag, idag er det 2.desember
For to år siden var livet slik vi trodde det alltid skulle være, og Oslo lufthavn blomstret med stadig nye og store fly. Da Thai åpnet sin daglige rute fra Bangkok i 2009, var det et løft for oss som liker å se litt andre ting enn 737 og 320. De startet med A340-500, med A340-600 og B747-400 som backup på trafikkerte dager. Så vekslet de en vinter til B777-200, før B777-300ER ble fast. Og med ankomst i 7 tiden på morgenen og avgang ca 13:30, var det ganske enkelt for en flyspotter å blinke ut når det var viktig å ta seg en tur. Det siste året begynte de av og til å komme med A350-900. 1.august 2019 sto jeg på jordvolden i nordvest for å ta avgangen på bane 01L Vi var vel noen få som sto der sammen og pratet. Da var det det slo meg hvor stor forskjellen er fra jeg vokste opp og kunne nyte en sjelden avgang med DC-8 eller B707 når de tok av med full kraft og skulle langt av gårde. Den som ikke holdt seg for øra den gangen, har øresus mange år etterpå. HS-THL hadde first flight i januar 2018 og ble levert til Thai en knapp måned seinere. Den er vel et av noen fly som forsatt flyr for Thai. Men om Thai kommer tilbake til OSL, vet vi svært lite om nå "A beautiful and quiet departure", var det, der den tar av med full kraft for en 11 timers flight, mens vi står og prater uanfektet sammen. ![]() Enjoy!
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
God fredag, idag er det 3.desember
1986 var et fint år å være flyspotter på Fornebu, da det var mange ulike selskap som enten skiftet farger, eller fikk nye fly, noen startet nye ruter og så var det noen som rett og slett startet opp ny virksomhet. Fred Olsen hadde kun et nytt fly på den tiden, men de skiftet fargeskjema på de tre Electraene de hadde, ved at hele flyet minus vinger ble hvitt, og at den blå stripen ble lagt under vinduslinjen (som ikke var der..), og det ble nok også plass til en større font på "Fred.Olsen" LN-FOH ble malt om først, og det var alt i 1985, LN-FOG ble malt om på våren 1986 og LN-FOI fulgte neste vinter. Her er LN-FOH fotografert på sin vante nye plass foran den nye fraktterminalen på gamle Fornebu på nyttårsaften 1986. Flyet ble bygget i 1961 og fløy som L-188A for Western Airlines med reg N9646C. I 1969 ble det bygd om til fraktfly men fløy fortsatt for Western med samme reg. I august 1972 kom det til Fornebu med orange farger for Nordic Air som LN-MOI. I september året etter ble det kjøpt av FOF og fikk ny reg LN-FOH, ble satt rett inn i fraktrafikk for SAS, og fløy over et halvt år med ex-Nordic Air farger, tror ikke det fikk FOF farger før andre halvår 1974. Tidlig i 1988 ble -FOH valgt ut til å få de svarte "Air de Cologne" fargene som var SAS Cargo sin nye satsing til og fra Køln... det falt i fisk ganske fort, og logoene ble borte men flyet forble svart i to år til. Tilbake til standard FOF farget slik bildet viser i 1990, så fløy det med TNT sticker i 1991, men etter at de året etter begynte å samarbeide med DHL, fløy det i FOF farger resten av sitt flyliv med selskapet. Parkert og wfu på FBU alt i januar 1997. Fra september det året begynte det å fly for Amerer Air. I mars 1998 ble det overtatt av Amerer Air som OE-ILA, og i juli 2007 fløy det jammen videre for Buffalo Airways som C-GLBA. Hvor lenge det fløy vet jeg ikke, men at flyet kan ha vært flydyktig i over 50 år er ikke umulig. Nok prat, her er luke 3: ![]()
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,631
|
![]()
Takk for at du tar jobben med julekalenderen i år også, Ole Johan!
Dette er ikke et "kuppforsøk", men ble litt fascinert av Electra'en som var en kjent og kjær maskin på Fornebu. Fant dette bildet på nettet, tatt av Kevin Porter på Red Deer i Canada 33 år etter bildet ditt fra Fornebu. Da hadde maskinen sett sine beste dager, men fremdeles i relativt god stand, minus motorer. Ikke dårlig for et fly på 58 år! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,172
|
![]()
Takk for en flydelig start på desember. Denne adventskalenderen er gull!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
God lørdag, det er 4.desember i dag
Takk for gode tlbakemeldinger ![]() Luke 4 får meg til å skrive litt om det å begynne å kjenne seg litt gammel. Jeg har lest Flight International siden jeg var ca 17 år gammel, og har dermed vært ganske informert om alle diskusjonene rundt utviklingen av nye passasjerfly. I 1975 var B747-100 og -200, L-1011 og DC-10 de nye store flyene, og A300 var helt ny, Concorde var på vei inn i trafikk. Og med unntak av den siste, var alle disse nye litt mindre "bråkete" enn DC-8 og B707. Så gikk det et tiår til, og DC-10 ble utviklet til å bli MD-11. Poenget med å skrive alt dette, er at det som var helt nytt i det jeg fylte 30 år, nå er "gammelt" og utdatert, MD-11 ble den siste 3.motors langdistanse maskinen. Jeg kjente folk som jobbet på OSL, og fikk et tips om at World Airways var på veit til Gardermoen, jeg kjørte oppover og hadde på en måte ikke mer en "tiden og veien". Jeg kjørte inn veien til østre rullebane, det var innflyging fra sør, og idet jeg parkerer bilen der man kan gå rundt radaren for å komme til søndre del av jordvollen i øst så ser jeg at MD-11 ligger på Final Apporach. Jeg løp alt jeg orket, nærmet meg og tok kameraet opp og hang rundt halsen de siste 20 meterne, rakk akkurat å skyte to bilder mens den bremset og et da den takset tilbake. (Lysbildefilm, og da var 3 bilder av samme fly "luksus"). N271WA hadde first flight i 1993, ble bestilt av ILFC og leid ut til World Airways fra 1993 til 2014, de første fire årene ble den leid ut og fløyet for Malaysia Airlines i deres farger, og et par andre svært korte utleier, men fra 25.spetember 1997 til 30.mars 2014 fløy den i disse fargene til World Airways. Flyet endte sine dager i april 2015, på Tupelo Regional Airport i USA etter ca 20 år i lufta Dagen var 17.juli 2000, det var mandag og jeg hadde sommerferie, og i almanakken min sto det bare en ting: "N271WA MD-11 !" Men hvor den kom fra og hvorfor den kom, skrev jeg ikke opp... Den parkerte i hvertfall på sivil terminal, og innredningen var visstnok Y355 For min del var det første gang jeg så MD-11 på norsk jord, og det var et hyggelig gjensyn med World Airways som jeg hadde sett på FBU i 1972 med DC-8 og B707 i 1969/70. Nok prat, men det er vel også en fortelling som forklarer litt av hvorfor bildet ikke er 100% sylskarpt. ![]() Enjoy! ![]()
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
God 2.søndag i advent, idag er det 5.desember
I mai 1985 streiket de svenske flygelederne, og det gjorde at det i ca tre ukers tid kom flere og større fly både til Fornebu og Gardermoen. 10.mai var jeg utom Fornebu på formiddagen for å sjekke opp status, dette var før vi kjøpte vårt første speilreflekskamera, så jeg lånte min kones instamatic med negativ film i, og vandret langs gjerdet rundt Storøya for å komme nært nok. SAS hadde nymalt de fleste flyene sine på denne tiden, og da de sendte en DC-8-62 på ruta fra CPH så var det viktig å rekke ut til avgangen, og det gjorde jeg. DC-8-62 LN-MOW "Roald Viking" ble levert til SAS i februar 1970 og fløy for SAS i nesten 18 år. Ble antakelig malt om i mars 1984. 23-12-1987 gikk den til United Air Leasing som N772CA, og fra juni 1988 fløy den for Tropical Airways med korte utleier til andre selskap. I april 1990 kom den som N772CA til Rich International Airways som fly den i 7 år fra til wfu på Miami 1997, og skrotet i januar året etter. Den fløy vel i ca 27 år ![]() Her er den idet den entrer bane 06 for å gå tilbake til CPH, og glede beboerne på Bygdøy underveis ![]()
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
God mandag, det er 6.desember!
Jeg har vel tidligere sagt at en Fellowship-kalender ikke kan være uten en Fellowship, men det holder ikke helt hvert år. Så da tillater jeg meg for en gangs skyld å vise arvtakeren, Fokker F70 ![]() OE-LFG fløy første gang i mai 1995 (som PH-EZW) og ble levert til Tyrolean Airways samme måned. I september 2003 ble Tyrolean-flåten overført til Austrian arrows, slik bildet som er tatt 4 og et halvt år seinere, viser. Under vinduene står to stickere: "operated by Tyrolean" og "Member of Austrian Airlines Group". 1.juli 2012 ble flyene innlemmet i Austrians egen flåte, og ordet "arrows" ble borte.. I november 2013 ble OE-LFG wfu, etter 18 år i drift. I mai 2014 fløy det videre for Alliance Airlines som VH-NKH, men hvor lenge vet jeg ikke, annet enn at flyet ble skrotet i Brisbane i august 2017, så 22 år ble det nok totalt. Austrian åpnet sin rute til Oslo på Fornebu i juni 1995 med MD-87. Det ble ganske fort Tyrolean som fløy ruten, og med CRJ-200 som standardfly. Så kom Fokker F70 mer og mer inn, seinere Fokker F100 før de har gått over til å benytte ERJ-195 som er dagens fly, nå de da kommer. Her er luke 6: ![]()
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,507
|
![]()
Synes jeg kan snike inn et bilde av samme maskin fra FBU. Det ble tatt i 1998 en gang ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
God fredag, 17.desember
En uke igjen, og kalenderen går litt bakover i tid mht årstall, og langt bakover mht innhold og alder på flyet. Dette er et fly som ble bygget i 1945, og som er blitt tatt vare på og visstnok skal være gjort i stand slik at det er søkt om at en skal få Certificate of Airworthiness igjen. Vi var fire nordmenn som i 2007 var på besøk på North Weald, UK. Dette var en RAF base der de norske jagerskvadronene var basert under 2.verdenskrig. En gammel brite som ønsket oss velkommen fikk oss til å føle oss som lenge etterlengtede gjester med tilhørighet til luftforsvaret. Det var en helt unik erfaring, etter at vi hadde vært en runde ute og fotografert alt som sto i kriker og kroker. Flyet ble bygget som en Douglas C-54D Skymaster etter bestilling fra USAF, men i mars 1945 bre det overført til US Navy og fikk typebetegnelse Douglas R5D-2 og merket "56498". I 1962 fikk den ombygging til C-54Q, og fra 1975 ble den sivilisert som N44914 og fløy for Biegert Aviation. Fra 1996 tilhørte den "Atlantic Warbirds of Montana", det var nok i den perioden den fikk nåværende fargeskjema, visstnok var det planlagt et filmopptak om luftbroen til Berlin, men det ble aldri noe av opptaket, men flyet bærer fortsatt disse fargene, og da vi var der i 2007, sto den sammen med en annen, som har blitt hugget opp i 2015, mens denne maskinen derimot er blitt holdt vedlike, og i 2018 ble det altså søkt om Luftdyktighetssertifikat igjen. Den som ønsker å se en blank og fin DC-4, (flyet som var med på oppbyggingen av det vi kjenner som norsk langdistansetrafikk fra starten av) ta deg en tur til North Weald, nord for London sentrum. nok prat,. her er luke nr 17: ![]()
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
God lørdag, 18.desember!
Juryen har diskutert og landet på noen lukeforandringer, derfor litt sein luke idag ![]() Luke 18 er en "fotballcharter!" Ja, det har vært alt fra Skøyte-VM til Fotball som av og til bringer spennende fly til Oslo, men jeg synse vel at denne topper det jeg har opplevd. Iberia sin A340-642 EC-JLE fløy første gang i september 2005, og har hatt hele sitt "yrkesliv" i Iberia. Den ble malt om til det siste IB skjemaet i januar 2019, og fløy til det ble wfu i august 2020, og har stått lagret i Castillón siden det. 8.august 2015 kom det seilende over Eidsvoll og inn mot landing på bane 19L, der vi var non som sto og ventet på den utenfor den gamle hovedporten til Trandum, og den var vel ikke helt full(?), da oppdragsgiver var fotballklubben Real Madrid. Her er luke 18: ![]()
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly Last edited by Fellowship; 19-12-2021 at 10:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
God 4.søndag i advent!
![]() Kalenderen er i ferd med å løpe ut på oppløpssiden.. Luke 19 er viet det største flyet som gikk i daglig rute på Fornebu. TWA kom inn på ruta fra JFK til Gardermoen med B767-200 i 1988, men da rullebanen skulle asfalteres og GEN stengte fra 2.mai til 15.september 1989, fikk TWA tillatelse til å flytte til Fornebu og konkurrere med den ferske SK907 som startet 1.mai 1989. TWA valgte da å sette inn Lockheed L-1011 TriStar på Fornebu, og det var stor stas for oss flyspottere. Det nye P-huset hadde et tak hvor det var lett å komme til og stå og følge trafikken fra morgenen av, og 8.mai var en slik dag jeg kunne være der og se TrisStar 100 N7035T som var gjort klar til å taxe ut til avgang på bane 24. Flyet fløy første gang i februar 1982 og var i TWA fra mars 1982 til wfu i desember 1992. Fra januar 1993 fløye det som SE-DPR for Air Sweden frem til det i november 1997 ble TF-ABT for Air Atlanta Icelandic. I mai 1998 leide de den ut til Caledonian Airways, til en gang i 2000 tilbake til Air Atlanta. I januar 2002 fle det 9L-LDC for Air Universal, og det siste som er notert om flyet er at det sto wfu i Teheran i 2006, og skal muligens ha blitt en del av "Tehran Aerospace Exhibition Centre"... Bildet er scannet fra negativ film, Fuji HR 200, det ingen photoshoppet finne over skroget foran, men toppen av halen på en BU 737-200 som taxer ut for en charter avgang fra "charter-terminalen" på FBU nord den sommeren. Her er luke 19: ![]()
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,055
|
![]()
Takk, en av mine større `fly-religiøse opplevelser, se en TWA L-1011 komme inn for landing på FBU mens vi stod ute på tarmac, sommeren -89 eller så. Et helt nytt fly for meg, og det flotteste jeg noengang hadde sett
![]() Det ble den, knipset det der i 2009. Last edited by Eirik; 19-12-2021 at 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
God mandag, det er 20.desember
I dag jagde rådgivergruppa/juryen for julekalenderen, fotografen ut i kulda, for å vise at kalendere ikke er bare gamle bilder. Luke 20 er rett og slett blitt first arrival at OSL for Norse Atlantic Airways, og dette er en Dreamliner fra 2019 som ble levert til Norwegian som SE-RXY og ble parkert direkte på Prestwick uten motorer, så den fikk aldri fly noen pax for Norwegian. I 2021 har den blitt malt på Shannon og gjort klart i Warzsawa, og i dag kom den som første fly til OSL registrert OE-LNY, og blir nok snart LN-FNB. Lowpass er gøy ![]() Her er luke 20: ![]() ![]()
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly Last edited by Fellowship; 20-12-2021 at 17:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
God tirsdag, i dag er det 21.desember
Vintersolverv ![]() Luke 21 viser et bilde som er tatt i nærheten av vårjevndøgn.. Norwegian Air Shuttle var et regionalselskap som startet opp i april 1993 med 3 ex Busy Bee Fokker 50, hovedsakelig for å fly commuter serivces for Braathens SAFE, så øket de med et fly til i 1995 og to i 1998. Flyet fløy første gang i september 1991 som PH-JXF. Det ble levert til Rio Sul som PT-SLR i juli 1993. I september 1998 kom til NAS som LN-KKD og fløy i 5 og et halvt år til wfu i februar 2004. Det ble SE-LTS for Swe Fly i juni 2004, før det ble 5B-DCB for Freedom Airlines i mai 2006, der sto det på bakken til de fløy det i 9 måneder i 2008. i mai 2009 fløy det videre som 5B-DCB for Euro Aviation før det i august samme år ble SX-BRT for Free Airways. I januar 2011 ble det parkert for godt i Maastricht, og hugget opp i juli 2017 samme sted. Jeg hadde vært en uke på videreutdanning på Nærbø, og skulle hjem denne fredagen, 24.mars 2000 og bildet er tatt fra veien forbi den gamle Braathens hangaren der LN-KKD står parkert, og LN-BRI sees i bakgrunnen. Her er luke 21: ![]()
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly Last edited by Fellowship; 21-12-2021 at 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2012
Location: Borre
Posts: 106
|
![]()
Siden du gleder oss med mange detaljer,må jeg legge til noe(kilde egen logbok):NAS var i full drift på Braathens vestlandsruter fom 28 januar 93.Alle tre flyene i forskjellige farger!
BBA widerøe,BBB KLM og BBC Busy Bee.Første dag med NAS-farger var 1.feb(BBC) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
God onsdag, det er 22.desember
Luke 22 er tatt 22.januar 2000, det er et vinterbilde tatt i snøvær en søndag, første gangen jeg fikk se Icelandairs nye farger. TF-FII "Fanndis" fløy første gang i april 1990, og var 757 nr 2 inn i Icelandairs flåte, der de erstattet de to siste DC-8-63 som var i bruk. TF-FII var kanskje det første flyet de malte om vinteren 1999/2000. Det ble i 5 år fra 204 til 2009 leiet ut til ulike selskaper på kortidskontrakter, men fra mai 2010 var den fast i FI flåten igjen, men nå med nytt navn; "Eyafjallajökull". I mai 2011 fikk den ettermontert winglets, og var i bruk helt til mars 2019. Etter det har den fløyet som D4-CCG for Cabo Verde Airlines, "Baia de Tarrafal". Fra mars 2020 sto den lagret et år på Miami Opa Locka flyplassen. Så har den fløyet i tre måneder fra mars til juni 2021, men nå står den lagret på Espargos, Cap Verde. 30 års fartstid har det i alle fall blitt ![]() Bildet er tatt en søndag og på den tiden sto det ingen fraktfly der på søndager, så jeg sto og tok bilder gjennom en port ved cargorampen når de taxer sørover for avgang på bane 01L. Bildet er scannet fra negativ Fuji 200ISO film. Her er luke 22: ![]()
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly Last edited by Fellowship; 22-12-2021 at 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyprats adventkalender | Fellowship | Bilder & foto | 37 | 29-12-2020 14:35 |
Tanker om Flyprats julebord | Fnate | Småprat | 30 | 05-10-2014 00:21 |
Avstemning for Flyprats fotokonkurranse | gilera | Bilder & foto | 1 | 31-05-2012 10:30 |
Flyprats julebord - Oslo 1. desember | Someone | Flyforum | 91 | 02-12-2011 14:44 |