![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
|
![]()
Det må jo ha vært pga at det er for trangt mellom seteradene på et charterfly. Selv tynne mennesker sliter jo med å få plass til bena på charterfly.
Selv ikke en person på 300 kg ville vært for bred til en normal 3 seter på monkeyclass. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
Har aldri blitt så ydmyket før!!! Har ikke mannen speil?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,739
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 73
|
![]()
Litt på kanten kanskje, men jeg husker en episode fra gamle GEN, hvor vi hadde en WCHC som var ubeskrivelig stor. Vi måtte jo løfte dem selv den gangen (med hjelp fra stuerene), men med denne passasjeren måtte vi melde pass. Vi hentet highloaderen til catering, trillet personen inn på denne, og løftet opp til bakre dør på Premiair DC-10.
Var nok ydmykende for denne personen og, og tenk hvordan det blir ved evakuering? Hvem skal ta ansvar for så store personer? Ikke tror jeg de vil komme seg ut av alle nødutgangene heller.... Hva sier instruksen til CAene? Tenker ikke bare på feite folk, men også avganger hvor det er ekstremt mange WCHC (eks. DK til Lanzarote og Casas Heddy). Blir de overlatt til seg selv, eller skal CAene hjelpe dem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 166
|
![]() Quote:
Når det gjelder CA-instrukser for evakuering av WCHC, sier boka at det forventes at vi er ombord og hjelper pax ut så langt det er mulig. Det betyr at "brenner det under føttene dine", forventes det ikke at man ofrer livet for å hente WCHC, UM eller hva det måtte være. Har vi en flight som f.eks Solgården, så er crew forsterket med 1, samt at WCHC må ha med seg ledsagere til å assistere seg. Max antall PRM (Person with Reduced Mobility) uten ledsagere er 3. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
Det positive med denne opplevelsen for han må vel være at han endelig kan gå i seg selv og ta av de kiloene han trenger å ta av for å kunne leve et normalt liv.
En kan ikke forvente at flyselskapene skal chartre inn en Antonov-frakter for å få en brite fra England til Spania. Han får slanke seg og komme tilbake senere. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Fet" leiebil i Miami | SQ321 | Reiseforum | 16 | 05-01-2023 08:55 |
Fet Royal Jordanian | FlightDeck | Bilder & foto | 4 | 15-05-2010 01:18 |
Fet uke på OSL? | Trash2000 | Flyforum | 11 | 13-11-2007 22:06 |
Fet bot | Savipix | Flyforum | 1 | 01-08-2007 23:08 |
OT: En fet femtiaaring .... | LN-MOW | Flyforum | 1 | 15-04-2005 05:53 |