Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-12-2017, 01:05   #1
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default God fredag fra Hong Kong

Siterer Fnate - om at det alltid er en eller annen tulling i Asia som starter disse god morgen trådene før EB og Concorde98. I dette tilfellet er denne tullingen meg. Snart går ferden videre til Guangzhou. Havna bak en del thaier i immigrasjonen - de fikk en del spørsmål. Jeg fikk ingenting og fyren i skranka skrev bare ut den standardlappen for Hong Kong. Satte meg bare ned på en kafe for å surfe litt usensurert internett før tar bussen mot Hung Hom tenkte jeg. Har ikke tatt buss i Hong Kong før så det blir en ny opplevelse. Ellers ok overfart med SK963.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 01:24   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: God fredag fra Hong Kong

God fredag fra fergekaia i Seattle, med hjemme kontor i morgen blir det Fredags IPA i ettermiddag. Lørdag setter man avgårde på en god Fnate inspirert ekspedisjon - skal ta vare på Gigi nå som Fnate har gått over til overeiendomshussheriffmester og neppe kan fly annet enn Ryanair til Kaunas
Old 08-12-2017, 05:01   #3
Concorde98
ScanFlyer Silver

God fredag fra Lillestrøm! Ja det er liksom aldri feil med fredag, rart det der. God tur til de som er på farten og skal reise. Hjemmehelg venter oss. Ingenting er jo som Lillestrøm, regner med at han med snabeldyret borti her ikke forlater denne flotte deltabyen?
Vi skulle egentlig til Ålesund i helga. Men været gjorde at vi avlyste mens hotellet ennå kunne avbestilles kostnadsfritt. Litt stang ut med reisene i det siste, men Japan kommer jo etterhvert i forskjellige etasjer. Arlanda tur i romjula kommer også først.
Nuvel, ha en strålende fredag alle sammen, og ikke blås bort!
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 06:37   #4
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Glad fra fredag fra hjemmekontoret. Noen timer her før kundemøter i Asker og lunsjmøte i Oslo. Utpå juletrefangst i ettermiddag og så skal treet pyntes og huset julifiseres. Ha en digg fredag du også. Ho ho ho
EB is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 06:56   #5
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

God morgen fra Groruddalen, det blæs godt og yr.no melder om plussgrader, litt solglimt og denne forbanna vinden skal løyne etterhvert.

God helg spesielt til som er midt oppe i stormen på kysteområdene, fjellet nord i landet.

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 07:11   #6
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

Morn fra BGO.

Her ser det ut som alt går som normalt. Gleder meg litt til turen med WF når det er slikt vær. Metaren sier bl.a vindkast på 77knop i 1200fot.

Ja ja, det er uansett jobb som kaller og julen er over for min del. Glemte dessverre å kjøpe julegaver i år og nå er julen over. Så enkelt kan det gjøres.

God helg og god jul

Sent from my iPhone using Tapatalk

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 07:17   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra trikken. Ut på noen møter fra lunsj og utover, og det blir vel fort til at jeg drar rett hjem etter det, så ligger an til en kort dag. Kona drar til hjemtraktene for julebord, så da får arvingen og jeg styre hjemme i kveld. Har alt solgt inn is til dessert. Ha en fin dag
Old 08-12-2017, 07:24   #8
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

God morgen fra Bergen. I dag turen til ORD via ARN. Skal videre til Denver i morgen på kamp. Blir stas.

Sent fra min SM-T530 via Tapatalk

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 07:36   #9
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Bleh fra en T-banen. Her er man på vei til tannlegen, time bestilte jeg i går så ser ikke for meg at dette blir et morsomt besøk...
Ikke kan man glede seg så mye til helg heller da denne jula gjør at man skal jobbe søndag også...

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 09:46   #10
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

God natt fra LA!

Siden aller tjater om Fnate så skal jeg sørge for at champagnen drikkes standsmessig både i lounge og ombord i morgen! SK940 hjem til mas og tjas, bytte bag, og ny tur 16 timer etter hjemkomst. Handla stor (SVÆR) reisegave til kona, som er misfornøyd med at stornissen reiser hele julestria mens hun må fikse alt...

Jaja, sier til meg selv for 23 år på rad at jeg IKKE skal reise like mye neste år. Rundt 200 dgn på tur hvert år sliter på en aldrende skrott...

God helg folkens!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 10:36   #11
ForeverSAS
ScanFlyer Gold

God formiddag fra Snillfjord.

Oppe og klar til dyst her også. Dagen står i vaskebøttens tegn da siste del av julevasken forhåpentligvis skal i mål etter hvert. Ellers ikke andre planer enn å satse på en spennende kamp for våre håndballjenter i kveld og deretter er fin tv-kveld. Lønnslipp fikk man denne uken også, og det er faktisk min første i livet under lengre arbeidskontrakt.

Helgens planer er ikke spikret akkurat, men ikke umulig en burde begynne å planlegge gavehandel og andre innkjøp etter hvert. Vi får ta et lite familieråd på denne saken.

Ja, og så er 100,- sendt til forumet, like Ulovlig sent som alltid. Blir mitt nyttårsforsett å betale til rett tid i 2018. Så sen som jeg er på avtrekkeren var det ikke akkurat rart jeg ble avvist av forsvaret..........

Nåvel, ha en fortreffelig en!
ForeverSAS is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 10:49   #12
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
Siden aller tjater om Fnate
Som seg hør og bør, egentlig

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Siterer Fnate - om at det alltid er en eller annen tulling i Asia som starter disse god morgen trådene før EB og Concorde98.
God tur i HK! Issuet med Asia er at man nesten må være der for å stå opp tidligere enn Concorden og Storslomsen fra Ris

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Lørdag setter man avgårde på en god Fnate inspirert ekspedisjon - skal ta vare på Gigi nå som Fnate har gått over til overeiendomshussheriffmester og neppe kan fly annet enn Ryanair til Kaunas
He he. Hils Gigi!!!!

Quote:
Originally Posted by Concorde98 View Post
Hjemmehelg venter oss. Ingenting er jo som Lillestrøm, regner med at han med snabeldyret borti her ikke forlater denne flotte deltabyen?
Snabeldyret våknet nettopp på Scandic Stavanger Sola Airport hotell. Hadde en event i Stavanger i går.

Nå bærer det straks hjemover med SK. Men først må man trene litt og så få seg litt mat. Frokosten her stenger jo kl 09.30... Latterlig tidlig, så det var uaktuelt.

I kveld er det julebord på Ekebergrestauranten. 5 retters julemenyen synes alle ser så innmari god ut, så jeg har bestilt den. I mine øyne ser det imidlertid helt for j***lig ut. Gresskarsuppa med bacon ser bra ut. Samme med isen til dessert. Men krabbe og hjorteplomme og sånt er ikke menneskemat.

Så jeg skal spise godt før jeg drar, og satser på at Mia bytter tallerken og spiser opp mitt også. Hun er et matvrak.

Ha en fin en!!!

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 11:05   #13
Concorde98
ScanFlyer Silver

He he! Fnate du er virkelig god til å skrive, beskrive situasjoner på reise og sånn...
Har trukket på smilebåndet mer enn en gang ja! Du skulle skrevet bok en gang!
Tenk deg når jeg våkner i Japan da kan det bli tidlig morgentråd da...
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 11:13   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Concorde98 View Post
He he! Fnate du er virkelig god til å skrive, beskrive situasjoner på reise og sånn...
Har trukket på smilebåndet mer enn en gang ja! Du skulle skrevet bok en gang!
Tenk deg når jeg våkner i Japan da kan det bli tidlig morgentråd da...
Det blir vel helst en god natt tråd for alle andre

Kos deg i Deltabyen. Ich komme gleeeich

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 11:27   #15
Bergern
ScanFlyer Dusty

Jolly good day fra tre stopp på riktig side!
Av alle ting som ikke rimer på pølse, mener jeg bestemt at seksnetterpårad er værst. Med barnebursdag som en god nummer to.
Halvveis gjennom, og det hjelper å ha et lutefiskmåltid på mandag å se frem til. Tror jammen jeg skal unne meg en ørliten knert til ølkoppen da ja.
Tekkelig marinert ukeslutt ønskes
Old 08-12-2017, 13:41   #16
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Balle. Det sner. Dermed har alle tv-stasjonene avbrutt sine vanlige sendinger og det står et tv-crew på annenhvert gatehjørne og får kollektiv orgasme. Det er imidlertid godt over null så ingenting legger seg på veiene og selv skolene her opererer som normalt.

Her skal jeg imidlertid bare opp trappa ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 15:37   #17
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Balle. Det sner. Dermed har alle tv-stasjonene avbrutt sine vanlige sendinger og det står et tv-crew på annenhvert gatehjørne og får kollektiv orgasme. Det er imidlertid godt over null så ingenting legger seg på veiene og selv skolene her opererer som normalt.

Her skal jeg imidlertid bare opp trappa ...
Mens i Norge bare meh. Jaja får være grenser for mye Kina sensurerer. Får ikke brukt Google Play på dette Wi-Fi på en bar en gang. Det må jo bety at Android telefoner ikke brukes. Trenger å laste ned WeChat. Vpn hjem fungerer ikke på mobil. Fungerer på pc på hotellet.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Old 08-12-2017, 15:41   #18
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Satte meg bare ned på en kafe for å surfe litt usensurert internett før tar bussen mot Hung Hom tenkte jeg. Har ikke tatt buss i Hong Kong før så det blir en ny opplevelse. Ellers ok overfart med SK963.
Pass på å ikke forveksle A21 med 21A eller E21.

God fredag fra flytoget på vei ut til nye eventyr. Sitter i stillesone så folk roper så høyt de kan i telefonen og en luring gikk akkurat av på Lillestrøm. Alt ved det vsnlige altså. Har ikke tid til lounge heller nå og søndag er det igjen varslet mye vind ved retur fra tyskerland. Jeg kan altså igjen få kanselerte tog og styr. Men først litt julemarked.

Ha en god en alle som vil gjennom mye styr for å kose seg litt.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 16:10   #19
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Usj, har glemt solbrillene. Det er varslet både sol og 43km/t vind i helgen og da er solbriller et mist.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 17:11   #20
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Pass på å ikke forveksle A21 med 21A eller E21.

God fredag fra flytoget på vei ut til nye eventyr. Sitter i stillesone så folk roper så høyt de kan i telefonen og en luring gikk akkurat av på Lillestrøm. Alt ved det vsnlige altså. Har ikke tid til lounge heller nå og søndag er det igjen varslet mye vind ved retur fra tyskerland. Jeg kan altså igjen få kanselerte tog og styr. Men først litt julemarked.

Ha en god en alle som vil gjennom mye styr for å kose seg litt.

Har lest din tripreport. Ja jeg tok A21, men synes bussen var irriterende treg når den kom inn til byen. Stoppet på annethvert gatehjørne liksom. Men samtidig en ny opplevelse å ta bussen - ser en del ting man ikke ser fra toget.
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules