![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Mar 2014
Posts: 23
|
![]() https://m.youtube.com/watch?v=I-5ZvTgc3F4
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Old
![]() Join Date: Sep 2008
Location: Oslo
Posts: 2,126
|
![]()
Det er mer gøy å høre på hva kontrollørene i tårnet sier
https://www.youtube.com/watch?v=M-bZaghb1CU
men frykt ikke, det Tyske moropolitiet er allerede på saken.... http://www.aero.de/news-27712/LBA-un...esseldorf.html Scooter01 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 838
|
![]()
En finale med stil!
![]() I marinen kalder man en lignende manøvre for en 'steam past'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2010
Location: København
Posts: 569
|
![]() Quote:
https://www.bt.dk/udland/klar-laest-...ejt-det-er-for |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
一期一会
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Trondheim
Posts: 202
|
![]()
Haha, bra tower buzz der altså..!
__________________
Ja til mer Heavy! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,206
|
![]()
Et par piloter som er på Twitter er ikker helt imponert over dette her. For eksempel en 320-kaptein hjå BA:
https://twitter.com/mmsBA/status/920583010596073472 Quote:
Last edited by OttoL; 20-10-2017 at 08:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2012
Posts: 76
|
![]()
Har det noen betydning at man blir suspendert/mister jobben i et firma som uansett er konkurs? Resultatet er vel det samme, og ny jobb får man vel uansett
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,644
|
![]()
Konsekvensene vil være avhengige av hva resultatet av undersøkelsene myndighetene startet blir. At selskapet har suspendert de vil neppe få noen større betydning, de fleste “riktige“ AB pilotene har fått høre at de blir sagt opp om kort tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 838
|
![]() Quote:
et andet selskab, evt. Lufthansa, hvis det var planen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
Location: Oslo
Posts: 1,540
|
![]()
Jeg skjønner ikke problemet her. De hadde jo fått tillatelse fra tårnet...
Når det gjelder videre ansettelse i et annet selskap, er det vel ikke sikkert at det er så lett hvis de får "en flekk på rullebladet sitt"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,206
|
![]()
Pøh. Reckless er en god beskrivelse på det her. Han kunne fint holdt seg til en "vanlig" go-around.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,644
|
![]()
En tillatelse fra tårnet er ingen carte blanche ift. regelverk. Jeg vet heller ikke hva klareringen fra tårnet innebar. “missed/low approach, left turn out“? Mulig tårnet heller ikke regnet med en så tidlig sving over terminalen? Tårnet sin rolle vil også bli belyst i
undersøkelsen |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,305
|
![]()
Jeg synes nå det var et verdig farvell for AirBerlin i Düsseldorf. Og med alle de filmene som finnes av oppstusset, har jeg vanskelig for å tro at ikke dette var godt planlagt på forhånd.
Og om man blir suspendert dagen før man er oppsagt betyr vel ingenting...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,519
|
![]()
Litt stusselig hvis de inndrar flysertifikatet ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,305
|
![]()
Sandt nok. Men jeg synes jo det er litt rart at man ikke har sørget for de riktige tillatelsene til stuntet når det så åpenbart er godt planlagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,565
|
![]()
... det hele får en til å tenke på da Boeings testpilot gjorde en roll med 707. Senere, på sjefens kontor blir det litt spørsmål om hvorfor og slikt, og piloten påpeker at det var en helt trygg 1G manøver. Hvorpå sjefen i følge historien svarer "You know that and I know that. Just don't do it anymore."
Men det er vel desverre slik i dag at alt en pilot gjør som er "utenfor normalen" skal ansees som utrygt av menigmann.
__________________
Mvh Gunnar |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,631
|
![]()
Liten korrigering; det var ikke 707, men 367-80 prototypen. Barrel roll'en ble dessuten tatt to ganger. Jeg har det berømte bildet som ble tatt av motoren med bebyggelsen over signert av Tex Johnston liggende et sted.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,644
|
![]()
Det er forøvrig en myte at roll er en 1G manøver. Du er nødt til å enten ha mere G ved begynnelse og slutt, eller negativ G gjennom deler av figuren. Belastingen ute ved vingene vil også være en annen enn den du kjenner og måler i midten av flyet. Det var heller ikke en ren barrel roll han fløy, men mere en blanding av barrel og aileron roll, som forøvrig var en god ide.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Old
![]() Join Date: Sep 2008
Location: Oslo
Posts: 2,126
|
![]() Quote:
https://www.youtube.com/watch?v=V9pvG_ZSnCc
Scooter01 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
C-130 Hercules tar farvel i juli | TCAS | Flyforum | 79 | 03-06-2023 02:57 |
Air Berlin tar over FlyNiki | Boeing_fan | Flyforum | 4 | 25-10-2012 19:28 |
Alitalia tar farvel med MD80 ... | LN-MOW | Flyforum | 9 | 01-10-2012 04:41 |
Til Berlin med Air Berlin, DUS-TXL-CGN | WF-380 | TripReports | 14 | 13-04-2009 16:26 |
Condor tar opp kampen mot Air Berlin | CK | Flyforum | 3 | 02-02-2006 21:15 |