![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]()
Delta, som vel er største aktør på La Guardia (LGA) i New York investerer 4mrd dollar, ca 32mrd kroner med dagens kurs, i nye terminaler og gater.
Dette skal ta over for terminal C og D på flyplassen. Av dette betaler Delta $3,4 mrd, mens Port Authority of New York and New Jersey betaler $600 mill Store summer, men flyplassen er også moden for oppgradering. Forrige visepresidenten i USA, Joe Biden, kalte jo flyplassen "A third world airport". https://www.flightglobal.com/news/ar...-termi-440095/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,607
|
![]()
Spennende. Flyplassen er ganske sliten ja. De burde satse på subway/annen skinnegang dit da biltrafikken er en x-faktor.
__________________
Upcoming flights: APR ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]()
Er det heilt anna organisering av eigarskapet der, sidan eit flyselskap går inn med så store summar på infrastruktur? Kunne SAS og DY spandert på seg nye gater på OSL til dømes?
__________________
none.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]() Quote:
I USA så eier (eller langtidsleier) ofte flyselskapene hver sin terminal. Slik at de selv da har et større ansvar for driften Vi så jo noe av dette i MUC nylig hvor Lufthansa deltok i utvidelsen av satellitten på T2, da de jo er deleier i den og disponerer den I Norge er det jo i praksis ingen flyplasser med flere terminaler og alt eies og drives av Avinor. Derfor har jo ikke selskapene initiativ til å investere i så mye utenom lounge og litt annet teknisk. For ikke snakke om at hverken SAS eller Norwegian akkurat renner over av kapital til å bruke på sånt Og kostnaden blir jo mer eller mindre den samme uansett |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,912
|
![]()
Var ikke det valgflesk fra Trump at "third world" flyplasser i USA må oppgraderes kraftig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Guvernør Pence's 737 av banen på La Guardia | LN-MOW | Flyforum | 19 | 03-06-2017 00:31 |
Delta-fly av rullebanen på La Guardia | kimpe | Flyforum | 20 | 10-03-2015 22:14 |
La Guardia- JFK | rampen | Reiseforum | 7 | 29-09-2009 18:06 |
Southwest til La Guardia | LN-MOW | Flyforum | 1 | 19-11-2008 10:13 |
Slitsom surfing på La Guardia... | Falcon | Flyforum | 3 | 11-01-2005 14:43 |