![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
I formiddag kom jeg over en et tips om Garuda first class fra London til Singapore for GBP2290. Det var ikke superaktuelt, men spennende. Så jeg begynte å søke. 24.000,- er for mye til at man besvimer og kjører på, sant? Men Garuda F skal jo være bra og jeg vet jeg trenger en jobbtur til området.
Søker... WOW!!!!! På mine datoer koster det bare 11.600 GBP... det er... hmmmm... ca 12.500,- NOK. Kjør på. Jeg moser igjennom bookingen og fyller ut kort info. Trykker "betale". - ERROR! AmEx kan kun brukes på betalinger i Indonesiske Rupi. - Det var da som svarte, tenkte jeg. Så blir jeg stoppende og tenke. 11.600 GBP... vent nå et liiiiiiiite øyeblikk... Noen som har gjort, eller holdt på å gå på tilsvarende smeller?
![]() |
#2 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Må vel være peanuts for storkar vel? ![]() Ha, jeg fløy på kontrakt for Garuda en stund og hadde gode tider på hotel Borobudur i Jakarta. Anbefales. Om valutakrise, har følt det på kroppen de siste årene men andre veien. Vil dog ikke publisere hemmeligheten, men hvis noen lurer på, send PM. (I won't spill the beans on a public forum) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Var på ferie på Koh Samui for noen år siden. Skulle reise sammen med et vennepar som skulle ankomme noen dager før oss. De var ikke spesielt reisevante og heller ikke booket så mye på nett før. De var bare middels fornøyd med hotellet jeg hadde foreslått, og han ringte en kveld stolt som en hane og hadde booket et "dritfett hotell" med privat strand for 40.000 baht for en uke på hotels.com. Jeg ante ugler i mosen, og ba han sende over bekreftelsen fra hotellet. Prisen var riktignok på THB 40.000,-, men pr natt...
Sent from my iPad using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hotel Boropodur i JKT? Der var jeg og spise for mange herrens år siden!
Jeg husker svagt, at i baren kom servitricen krybende på sine knæ med drinksbakken (no. drinksbrettet?) i hænderne! Mændene i selskabet var tilpas imponeret! Og kære Fnate, selv om Garuda er godkendt til at flyve på Europa, så ville de ikke være mit førstevalg til Fjernøsten. Uanset billetpris! Det er nok et traume fra min luftfartstid. Valget er dit, og du kan selvfølgelig være så heldig, at der sidder en skipper af LN-RTPs format bag 'spakene' Viv |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Mine Garuda flygninger var på Haj i 1990 eller så. Jeg var styrmann på 747-200 for Evergreen som hadde kontrakten å fly Muslimer til Mekka. Var mye rart der som egentlig ikke tåler dagens lys. Fest, sex og flyging. Var fint som snus for en 31 år gammel annenflyger som var ungkar. Nå er man ingen av delene lenger og kunne trengt en tidsmaskin for å dra tilbake dit. Fløy endel på Garuda i C klasse frem og tilbake, men det teller ikke lenger, for mange år siden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kanskje ikke noen smell på valutakursen akkurat, men jeg ble litt paff da jeg skulle ha ut en halv mill. won på ICN, og fikk beløpet i form av 50*W10 000. Kan love at funksjonærene på billettkontoret til Korail fikk kjørt seg når vi kom 4 stk. og skulle kjøpe hvert vårt JR Pass - hovedsakelig med 10 000-lapper
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Haha been there done that - dog så trodde jeg jo at verdien på Won og Yen var omtrent lik. Prøvde å ta ut like mange yen på minibanken som jeg hadde tatt ut av won i Sør Korea... Det var jeg glad at minibanken ikke kunne...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Holdt på å gå på noen mindre slike når Europa hadde en miks av priser i lokal valuta og Euro. Restauranter og barer opererte med lokal valuta, mens betalingsterminaler var i EUR.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Lærte (etter et par forsøk) at betalingsterminalene om bord hos DFDS ber deg legge til tipsen, og IKKE taste totalbeløpet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor mange andre reiser med bamser og andre dyr? | Utflyttet | Reiseforum | 53 | 11-12-2023 21:02 |
Nesten 20 år med magasinet Airways... | EB | Samlerhjørnet | 4 | 06-05-2018 17:25 |
Har oljeplattformer noe tilsvarende til IATA-koder? | flyKSU | Flyforum | 14 | 03-04-2009 00:19 |