Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-07-2014, 15:29   #1
Embraer
Newcomer
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 22
Default Hvorfor mellomlandet DK 775 27.juli?

Noen som vet hvorfor DK775 mellomlandet på vei til LPA idag?
Embraer is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2014, 16:03   #2
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7,598
Default Re: Hvorfor mellomlandet DK 775 27.juli?

Ekstra påfylling av fuel kanskje? Mye motvind?
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2014, 16:05   #3
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
Default Re: Hvorfor mellomlandet DK 775 27.juli?

Kan virke som noe teknisk. Ser de har gått ned til 28000 fot sør for Irland, og fortsatt på denne høyden til de startet innflygningen til Faro.
__________________

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2014, 17:41   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,516
Default Re: Hvorfor mellomlandet DK 775 27.juli?

Ned til 28.000 pga teknisk gjør ikke så mye mening .. jeg tipper de fant mye motvind og gikk ned for å unngå den, Det kan da godt hende at de brant mer fuel en beregnet ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2014, 18:07   #5
Stone
ScanFlyer Molded
 
Stone's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,651
Default Re: Hvorfor mellomlandet DK 775 27.juli?

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Ned til 28.000 pga teknisk gjør ikke så mye mening .. jeg tipper de fant mye motvind og gikk ned for å unngå den, Det kan da godt hende at de brant mer fuel en beregnet ..
Det er mulig. Det første som slo meg var at de muligens hadde trykkabin- eller airconditioningproblemer, men jeg kjenner ikke max level for single-pack operasjon på Airbus. Vi har vel noen "bussjåfører" her som kan svare på det...
Single pack på 737 gir jo max FL250, eller 25000 fot om du vil.
Stone is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2014, 18:46   #6
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,516
Default Re: Hvorfor mellomlandet DK 775 27.juli?

Godt poeng - tenkte ikke på packs .. Men etter hva jeg kan se landet den nokså nøyaktig en time sen på LPA, så bakkeoppholdet var av kort varighet ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2014, 18:52   #7
Stone
ScanFlyer Molded
 
Stone's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,651
Default Re: Hvorfor mellomlandet DK 775 27.juli?

Det tar jo ikke så lang tid å fylle på litt fuel og gjøre en MEL-release. Forbruket i FL280 er jo en del høyere enn f.eks i FL350, så hvis de hadde finregnet på fuel'en kan det jo stemme.
Men jeg vet ikke om de fortsatte i FL280 videre til LPA, da...
Stone is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2014, 19:24   #8
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
Default Re: Hvorfor mellomlandet DK 775 27.juli?

Quote:
Originally Posted by Stone View Post
Men jeg vet ikke om de fortsatte i FL280 videre til LPA, da...
De fortsatte i FL410, så om det feil på packs som var årsaken, så har de i så fall fått fikset dette.

Forøvrig kan det se ut til at de tok en "piruett" før de startet nedstigningen. Så det er vel heller tvilsomt at det er motvind som var årsaken. Farten er jo nermere 500kt rett før.

http://www.flightradar24.com/data/fl...dk775/#3eaf734
__________________

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2014, 20:04   #9
Starling
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 661
Default Re: Hvorfor mellomlandet DK 775 27.juli?

Nei, vi hadde noe problemer med noe greier i cockpit. Noe som ikke fungerte som det skulle. Altså, vi gikk ned på grunn av tekniske problemer
Starling is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2014, 00:45   #10
LN-TAL
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2005
Posts: 561
Default Re: Hvorfor mellomlandet DK 775 27.juli?

FL280 gir veldig god mening om du har snag som gjør at du ikke lengre er RVSM godkjent.

Last edited by LN-TAL; 28-07-2014 at 00:54.
LN-TAL is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SK7735 (BLL-LPA) mellomlandet i Faro, noen som vet hvorfor? KHANSEN Småprat 12 04-11-2012 15:41
Andre LYR - Jetairfly 8. juli / Titan 9. juli Polaris Spotteralerts 4 08-07-2011 14:04
Statsministerfly mellomlandet i Alta Jack Flyforum 9 15-06-2010 18:27
Hvorfor? LN-KRF Register- og ATC-Forum 4 04-11-2007 11:39


All times are GMT +2. The time now is 08:44.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.