Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-05-2006, 20:05   #1
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Default Jørgen Lindegaard svarer på læsernes spørgsmål i svenske DI

Jørgen Lindegaard svarer på en lang række læserspørgsmål i Dagens Industri - herved er spørgsmålene naturligvis med tydeligt svensk fokus. Der er dog også en del om SAS i almindelighed - herunder EWR-OSL og CPH som hub...

Spørgsmål og svar kan læses på følgende link:

SAS vd Jörgen Lindegaard i Heta stolen (del 1)

Bemærk link til del 2 i slutningen af del 1!

Nu har jeg ikke tænkt mig at starte en ny nordisk-krig, men det er da glædeligt at Hr. Lindegaard deler de synspunkter omkring CPH som hub (og især for Asien linjerne) som jeg ofte har fremført i dette forum (med større eller mindre succes/forståelse).


Spørgsmål:
Långlinjerna österut flygs från CPH (Köpenhamn) fast vi alla vet att det är närmare från Stockholm samt att marknaden finns här. Samtidigt ser vi svenskar hur Finnair utnyttjar detta genom en grym expansion på långlinjerna österut. Hur kan du pedagogiskt förklara hur detta gynnar Sverige? (För det ska väl SAS-samarbetet göra?)
/Nabucco


Svar:
Spørgsmålet om langlinierne fra STO går igen mange steder. Men for at forstå sagen, må du dels acceptere, at Sverige ikke bare er Stockholm og at vi må fylde alle langliniefly med passagerer fra bl.a Tyskland. Derfor ligger København pr. definition bedre i det totale opsamlingsområde. Vi flyver desuden med fulde fly ud af København så at flytte fly til STO ændrer ikke noget ved SAS' økonomiske situation, for de vil ikke i sig selv generere mere omsætning, hvis de fløj fra STO. Men vi kunne flyve mere, bl.a fra STO, hvis vi havde flere fly, og det er det, der er problemet. Vi taber markedsandele i de fly, vi IKKE har og ikke i de bestående. Og vi kan ikke købe/lease nye fly før det vi producerer nu er lønsomt – og det er det ikke.



__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2006, 20:39   #2
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Replying to Topic 'Jørgen Lindegaard svarer på læsernes spørgsmål i svenske DI'

likte denne da, Jørgen er på glid....

Hej Richard

Tak for de pæne ord. Vi vil meget gerne flyve mere langt fra Oslo (også) men mangler store fly, og vi fylder jo dem, vi har nu. Nye fly kræver investeringer og det kræver igen aftaler med personalet, som muliggør, at vi kan operere lønsomt – hele tiden.

Vi vil meget gerne flyve mere fra Oslo
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 07:28   #3
ATC
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 187
Default Replying to Topic 'Jørgen Lindegaard svarer på læsernes spørgsmål i svenske DI'

Quote:
Originally posted by PP


Jørgen Lindegaard svarer på en lang række læserspørgsmål i Dagens Industri - herved er spørgsmålene naturligvis med tydeligt svensk fokus. Der er dog også en del om SAS i almindelighed - herunder EWR-OSL og CPH som hub...

Spørgsmål og svar kan læses på følgende link:

SAS vd Jörgen Lindegaard i Heta stolen (del 1)

Bemærk link til del 2 i slutningen af del 1!

Nu har jeg ikke tænkt mig at starte en ny nordisk-krig, men det er da glædeligt at Hr. Lindegaard deler de synspunkter omkring CPH som hub (og især for Asien linjerne) som jeg ofte har fremført i dette forum (med større eller mindre succes/forståelse).
Kanske inte så konstigt att Lindegaard håller en dans linje. SAS international är ju danskt. Så ser danskarna på det och så ser danskarna i SAS på det. O SAS har väl aldrig haft en norsk eller svensk linje, det har väl alltid varit danskar som på det ena aller andra sättet styrt SAS.
Och kommentaren att Sverige inte bara är Stockholm borde Finnair jubla åt. I mälarregionen bor 3 milj människor och det bor ju faktiskt några norr om stockholm också, och stockholm är fortfarande nordens största ekonomiska centrum, så att ge den kommentaren i Dagens industri är ju inte direkt att ta hand om den största delen av Sveriges businesskunder.
Och kommentaren om att SAS måste fylla sina långdistanskärror i Köpenhamn med tyskar!!?? Skulle vilja veta hur många dom egentligen är??? Och är inte norden SAS hemmamarknad som man ska värna om och som man kan vinna!!
Och om Lindegáard har rätt så får nog Finnair snart lägga ned sina Asienlinjer!!!!!!! Dom borde ju inte lyckas få en enda tysk i sina kärror för tänk vad bra Kastrup ligger i förhållande till Helsingfors!!!! och det är ju tydligen tyskar som står för resandet!!

Nej bäst för både Arlanda och Gardemoen vore om SAS delades upp i tre HELT separata bol,ag som kan hantera all trafik själva även långdistans. Finnair klarar ju tydligen det, och både Stockholm och Osla kan nog hitta sin nisch=specialité när det gäller långdistans.
ATC is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 07:29   #4
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,361
Default Replying to Topic 'Jørgen Lindegaard svarer på læsernes spørgsmål i svenske DI'

Godt poeng at man flyr fullt og flytting ikke nødvendigvis vil gi bedre resultater - dette glemmer man ofte i de nasjonale debattene. Men det kommer vel ruter fra ST til Asia i fremtiden...
EB is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 09:13   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
Default Replying to Topic 'Jørgen Lindegaard svarer på læsernes spørgsmål i svenske DI'

He he dagens av Store Jørgen
Quote:
Jeg oplever Norge som mere og mere norsk
Uansett så virker det som om det er flåtekapasiteten og dagens lønnsomhet som er problemet. Så det skjer nok ikke noe før SAS IC får flere fly.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 11:37   #6
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Replying to Topic 'Jørgen Lindegaard svarer på læsernes spørgsmål i svenske DI'

Endelig en som deler mine tanker her, takk ATC!

Jeg synes Lindegaard går så på trynet i det her at jeg ikke får sagt det!

Grattis Finnair og KLM, dere har nå fått bekreftet fra høyeste hold at veien er mer åpen enn noen gang for dere i Skandinavia!
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 11:45   #7
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Default Replying to Topic 'Jørgen Lindegaard svarer på læsernes spørgsmål i svenske DI'

Quote:
Originally posted by ATC


Quote:
Originally posted by PP


Jørgen Lindegaard svarer på en lang række læserspørgsmål i Dagens Industri - herved er spørgsmålene naturligvis med tydeligt svensk fokus. Der er dog også en del om SAS i almindelighed - herunder EWR-OSL og CPH som hub...

Spørgsmål og svar kan læses på følgende link:

SAS vd Jörgen Lindegaard i Heta stolen (del 1)

Bemærk link til del 2 i slutningen af del 1!

Nu har jeg ikke tænkt mig at starte en ny nordisk-krig, men det er da glædeligt at Hr. Lindegaard deler de synspunkter omkring CPH som hub (og især for Asien linjerne) som jeg ofte har fremført i dette forum (med større eller mindre succes/forståelse).
Kanske inte så konstigt att Lindegaard håller en dans linje. SAS international är ju danskt. Så ser danskarna på det och så ser danskarna i SAS på det. O SAS har väl aldrig haft en norsk eller svensk linje, det har väl alltid varit danskar som på det ena aller andra sättet styrt SAS.
Och kommentaren att Sverige inte bara är Stockholm borde Finnair jubla åt. I mälarregionen bor 3 milj människor och det bor ju faktiskt några norr om stockholm också, och stockholm är fortfarande nordens största ekonomiska centrum, så att ge den kommentaren i Dagens industri är ju inte direkt att ta hand om den största delen av Sveriges businesskunder.
Och kommentaren om att SAS måste fylla sina långdistanskärror i Köpenhamn med tyskar!!?? Skulle vilja veta hur många dom egentligen är??? Och är inte norden SAS hemmamarknad som man ska värna om och som man kan vinna!!
Och om Lindegáard har rätt så får nog Finnair snart lägga ned sina Asienlinjer!!!!!!! Dom borde ju inte lyckas få en enda tysk i sina kärror för tänk vad bra Kastrup ligger i förhållande till Helsingfors!!!! och det är ju tydligen tyskar som står för resandet!!

Nej bäst för både Arlanda och Gardemoen vore om SAS delades upp i tre HELT separata bol,ag som kan hantera all trafik själva även långdistans. Finnair klarar ju tydligen det, och både Stockholm och Osla kan nog hitta sin nisch=specialité när det gäller långdistans.
Undskyld mig men det virker som om du ikke har læst hvad Hr. Lindegaard siger og argumenterer for. Du læser det med din egen agenda, hvilket naturligvis er fair nok, men at SAS er styret af danskerne og kun handler i danske interesser er vist en gammel svensk skrøne som vi vel efterhånden godt kan begrave. (SAS International er forresten ingen dansk enhed vil jeg lige bemærke).

På mig virker det lidt som, at du mener at have større indsigt i markedet og derved hvad der bedst for SAS end Lindegaard og SAS selv - i såfald vil jeg opfordre dig til en sende en uopfordret ansøgning til SAS som koncerndirektør...
__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 12:01   #8
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Default Replying to Topic 'Jørgen Lindegaard svarer på læsernes spørgsmål i svenske DI'

Quote:
Originally posted by MartinL


Endelig en som deler mine tanker her, takk ATC!

Jeg synes Lindegaard går så på trynet i det her at jeg ikke får sagt det!

Grattis Finnair og KLM, dere har nå fått bekreftet fra høyeste hold at veien er mer åpen enn noen gang for dere i Skandinavia!
Måske i skulle indsende en ansøgning sammen Just kidding - håber i kan ta' det...
__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 13:09   #9
ATC
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 187
Default Replying to Topic 'Jørgen Lindegaard svarer på læsernes spørgsmål i svenske DI'

Quote:
Originally posted by PP


Quote:
Originally posted by ATC


Quote:
Originally posted by PP


Jørgen Lindegaard svarer på en lang række læserspørgsmål i Dagens Industri - herved er spørgsmålene naturligvis med tydeligt svensk fokus. Der er dog også en del om SAS i almindelighed - herunder EWR-OSL og CPH som hub...

Spørgsmål og svar kan læses på følgende link:

SAS vd Jörgen Lindegaard i Heta stolen (del 1)

Bemærk link til del 2 i slutningen af del 1!

Nu har jeg ikke tænkt mig at starte en ny nordisk-krig, men det er da glædeligt at Hr. Lindegaard deler de synspunkter omkring CPH som hub (og især for Asien linjerne) som jeg ofte har fremført i dette forum (med større eller mindre succes/forståelse).
Kanske inte så konstigt att Lindegaard håller en dans linje. SAS international är ju danskt. Så ser danskarna på det och så ser danskarna i SAS på det. O SAS har väl aldrig haft en norsk eller svensk linje, det har väl alltid varit danskar som på det ena aller andra sättet styrt SAS.
Och kommentaren att Sverige inte bara är Stockholm borde Finnair jubla åt. I mälarregionen bor 3 milj människor och det bor ju faktiskt några norr om stockholm också, och stockholm är fortfarande nordens största ekonomiska centrum, så att ge den kommentaren i Dagens industri är ju inte direkt att ta hand om den största delen av Sveriges businesskunder.
Och kommentaren om att SAS måste fylla sina långdistanskärror i Köpenhamn med tyskar!!?? Skulle vilja veta hur många dom egentligen är??? Och är inte norden SAS hemmamarknad som man ska värna om och som man kan vinna!!
Och om Lindegáard har rätt så får nog Finnair snart lägga ned sina Asienlinjer!!!!!!! Dom borde ju inte lyckas få en enda tysk i sina kärror för tänk vad bra Kastrup ligger i förhållande till Helsingfors!!!! och det är ju tydligen tyskar som står för resandet!!

Nej bäst för både Arlanda och Gardemoen vore om SAS delades upp i tre HELT separata bol,ag som kan hantera all trafik själva även långdistans. Finnair klarar ju tydligen det, och både Stockholm och Osla kan nog hitta sin nisch=specialité när det gäller långdistans.
Undskyld mig men det virker som om du ikke har læst hvad Hr. Lindegaard siger og argumenterer for. Du læser det med din egen agenda, hvilket naturligvis er fair nok, men at SAS er styret af danskerne og kun handler i danske interesser er vist en gammel svensk skrøne som vi vel efterhånden godt kan begrave. (SAS International er forresten ingen dansk enhed vil jeg lige bemærke).

På mig virker det lidt som, at du mener at have større indsigt i markedet og derved hvad der bedst for SAS end Lindegaard og SAS selv - i såfald vil jeg opfordre dig til en sende en uopfordret ansøgning til SAS som koncerndirektør...
Att SAS känns mer danskt än svenskt och norskt erkänner ju Lindegaard själv om du läser artikeln noggrant (danskarna bryr sig mer om SAS) och att SAS international inte är danskt är jag väl insatt i, men det är en fråga om hur det drivs. Insikt i marknaden har säkert Lindegaard, men vilken marknad bryr han sig om!!!

O visst har jag läst vad Lindegaard säger vid alla frågor om t.ex. långdistanstrafik från ARN och OSL, men alla argument han lägger fram kan man sticka hål på förutom ekonomin.
O vad som är bäst för SAS är tydligen inte det bästa för kunderna i Norge och Sverige!!!

ATC is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 18:37   #10
tosfreight
ScanFlyer Silver
 
tosfreight's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 628
Default Replying to Topic 'Jørgen Lindegaard svarer på læsernes spørgsmål i svenske DI'

Hvordan klarer SAS å tape penger på langdistanse, når alle flyene er fulle???

Eivind
tosfreight is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 21:08   #11
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
Default Replying to Topic 'Jørgen Lindegaard svarer på læsernes spørgsmål i svenske DI'

Quote:
Originally posted by ATC



Och kommentaren om att SAS måste fylla sina långdistanskärror i Köpenhamn med tyskar!!?? Skulle vilja veta hur många dom egentligen är??? .
De er mange. Og revenuen er hoeyere enn fra Norden. Og ikke glem Storbrittania, hvor prisene trolig er de hoeyeste i Europa.
Saa jeg har stor forstaaelse for argumentet. Det ville vaere daarlig business aa flytte kapasitet til et markedssegment som betaler daarligere for seg. Og saa lenge SAS ikke har kapasitet til aa betjene 'hele' markedet, maa man prioritere der man faar best betalt og la konkurrentene ta 'smulene', i den grad man kan kalle dem det....

Saa kan man som tosfreight spoerre seg om hvorfor ikke SAS kan tjene penger naar flyene er fulle ... IMHO er det to aarsaker - og det er:
1. Daarlig styring av revenue i store deler av markedet. Hva hjelper det aa fylle paa med godt betalende tysker og briter saa lenge lokalkontorene formelig gir bort billetter de lett kunne solgt for dobbel pris?
2. Proratering. SAS Interkont blir sittende med en uforholdsmessig liten del av billettinntektene.

Jeg har ingen tro paa noen konspirasjon her. JL gjoer sine valg etter hva som er mest fornuftigst oekonomisk sett. Men pa den annen side er jeg ikke sikker paa at han faar presentert den bakgrunn og de fakta han trenger for aa treffe rett avgjoerelse ...

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 21:26   #12
Alf
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 360
Default Replying to Topic 'Jørgen Lindegaard svarer på læsernes spørgsmål i svenske DI'

Tycker mest att han rabblar samma drabbel som vanligt. Personligen tror jag att många av de svar han ger endast är en fasad.

Han säger iaf några vettiga saker, bl a. att man inte vinner något på att flytta ett flyg till ARN från CPH. Detta eftersom att planet redan är fullt i CPH, och det går ju inte av naturliga själ att fylla ett plan mer än fullt, även på ARN. Så på det tjänar man inga pengar, snarare plus minus noll.

Men han säger att man tappar pengar på att inte flyga från ARN därför att man inte har tillräckligt med flygplan. Enligt honom själv så ligger ARN-PEK och ARN-NRT högst på önskelistan, följt av CPH-HKG, CPH-DEL, ARN-BKK och eventuellt CPH-SFO.
Alf is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 21:32   #13
Alf
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 360
Default Replying to Topic 'Jørgen Lindegaard svarer på læsernes spørgsmål i svenske DI'

Quote:
Originally posted by PP
en for at forstå sagen, må du dels acceptere, at Sverige ikke bare er Stockholm
Nej, men Skandinaven är inte bara Köpenhamn heller.

ehh.. Han verkar i det här fallet prata bort sig själv en aning. Han vet väl vad anslutningsflyg är väl? Kan man byta i CPH så kan man det på ARN?
Alf is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 22:24   #14
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
Default Replying to Topic 'Jørgen Lindegaard svarer på læsernes spørgsmål i svenske DI'

Quote:
Originally posted by Alf


Tycker mest att han rabblar samma drabbel som vanligt. Personligen tror jag att många av de svar han ger endast är en fasad.

Fordi han ikke sier det som du oensker aa hoere?


Quote:
Originally posted by Alf

Kan man byta i CPH så kan man det på ARN?
Problemet er at man har et langt mindre tilbud av tilslutningsfly inn til ARN .....

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 23:13   #15
Jörgen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 209
Default Replying to Topic 'Jørgen Lindegaard svarer på læsernes spørgsmål i svenske DI'

Tycker det är fantastiskt hur Finnair kan bedriva sin trafik så långt från de stora marknaderna i europa

ARN kan säkert få någon tröst linje till asien om några år...

OSL kan nog glömma långlinjer under nuvarande ledning de närmsta åren.. Om jag får fel och en ny linje dycker upp de närmsta 3 åren, då ska jag fotvandra till Trondheim och bjuda alla medlemmar på detta forum på en rejäl brakmidag

Jag bor i Sundsvall så det är en bit att gå
Jörgen is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2006, 01:21   #16
jikswoboB
Qwerty
 
jikswoboB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
Default Replying to Topic 'Jørgen Lindegaard svarer på læsernes spørgsmål i svenske DI'

Ja visst vore det smutt om SAS kunde överge CPH för ARN. Men det kommer inte hända av flera orsaker (praktiska som marknadsmässiga). Därför är det bara till att gilla läget, acceptera att Kastrup är och förblir bolagets primära nav, och istället hoppas på att det satsas på ARN där det finns förutsättningar för det, dvs ytterligare nån linje till PEK eller NRT. Kalla det "tröstlinje", det duger i alla fall åt mig.
jikswoboB is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2006, 13:45   #17
Alf
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 360
Default Replying to Topic 'Jørgen Lindegaard svarer på læsernes spørgsmål i svenske DI'

Quote:
Originally posted by LN-MOW


Quote:
Originally posted by Alf


Tycker mest att han rabblar samma drabbel som vanligt. Personligen tror jag att många av de svar han ger endast är en fasad.

Fordi han ikke sier det som du oensker aa hoere?


Quote:
Originally posted by Alf

Kan man byta i CPH så kan man det på ARN?
Problemet er at man har et langt mindre tilbud av tilslutningsfly inn til ARN .....
Nu är du bara trångsynt. NEJ, tror du att han får säga vad som helst??

på den andra; Du har helt enkelt missuppfattat. Han säger att "Sverige inte bara är Stockholm", med det menar han att det finns fler städer i i Sverige än Stockholm. Vad jag då försöker säga är att svenskar lika gärna kan byta på ARN som CPH.
Alf is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2006, 14:00   #18
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
Default Replying to Topic 'Jørgen Lindegaard svarer på læsernes spørgsmål i svenske DI'

Du snakker om svensker - jeg mener totalt sett. Hvorfor skal man ta bryet og kostnaden med aa switche langruter fra CPH til ARN hvis man a/ikke tjener penger paa det og b/faar ekstra kostnader paa flyttingen?

Jeg er norsk, ergo burde jeg kanskje argumentert for flytting til OSL, men jeg har tatt paa meg den blaa russelua og tenker business.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 15-05-2006, 14:43   #19
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
Default Replying to Topic 'Jørgen Lindegaard svarer på læsernes spørgsmål i svenske DI'

Synes utsagna til jørgen presenterer situasjonene ganske bra jeg. Det man derimot bør stille spm. med er hvorfor de absolutt må bringe IC i balanse før de innvisterer mer. Det er jo ikke utenklig at det vil være lettere å få ned kostnadene med flere fly. Og ikke minst vil det føre til nye inntektere og produktere som vil kunne styrke hele IC delen.
storg is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2006, 14:59   #20
Alf
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 360
Default Replying to Topic 'Jørgen Lindegaard svarer på læsernes spørgsmål i svenske DI'

Quote:
Originally posted by LN-MOW


Du snakker om svensker - jeg mener totalt sett. Hvorfor skal man ta bryet og kostnaden med aa switche langruter fra CPH til ARN hvis man a/ikke tjener penger paa det og b/faar ekstra kostnader paa flyttingen?

Jeg er norsk, ergo burde jeg kanskje argumentert for flytting til OSL, men jeg har tatt paa meg den blaa russelua og tenker business.
Jag menade svenskar i mitt ursprungliga inlägg, som du sedan tolkade till att gälla hela norden. Vad jag gav "svar" på var J.L kommentar.

Om du läser lite högre upp så skrev jag att man INTE bör flytta enkilda linjer, detta för att de redan är fulla och går inte att fylla mer. Vad J.L själv har sagt så förlorar man pengar på att inte ha fler flyg så att man kan flyga från ARN.
Alf is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS svarer på konkurranse Concorde Flyforum 12 29-02-2008 20:10
Ryanair svarer på Norwegians bursdagskampanje Trety Flyforum 9 04-09-2006 13:55
Kapteinen svarer......................... LN-FHU Flyforum 1 27-01-2005 16:46


All times are GMT +2. The time now is 13:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.