![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,548
|
![]()
Air New Zealand endret sin bestilling til 787-9 og vil ta levering fra 2010.
http://www.boeing.com/news/releases/2006/q2/060511d_nr.html ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,398
|
![]()
Hva skiller 787-9 og 777-200 rent passasjermessig (antall)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
772 tar 305 pax i Boeing sin standar layout med tre klasser, med ni i bredden i Y. Til sammenligning har mange flyselskaper rundt 240-280 seter i 772. For å sammenligne areal: 772 sin kabin er på ca 279kvm, kabinen i en 789 er på ca 257,4kvm. En 787-10 vil derimot ha en kabin på ca 291kvm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,398
|
![]()
Lurer på hvorfor Air New Zealand og i og for seg Air Canada kjøper begge...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
En -9 har lengre rekkevidde enn -8, og tar 35 ekstra pax (med Boeing sin konfig.) Noen trenger rett og slett ikke denne kapasiteten. Hvorfor fly rundt med tomme seter, når en heller kan fylle flyet, og heve prisene? Det blir jo omtrent å spørre om hvorfor AF, NH og JL både har 772 og 773. De har rett og slett enkelte ruter der de passer best, og andre de passer dårligere på. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,398
|
![]()
Men AC bestiller 777 og 787 samtidig - noe vel NZ også gjorde...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
ANZ bestilte fire 772ER samtidig som de la inn ordre på to av deres fire 787. I tillegg har de tre eller fire til på vei gjennom ILFC (tror det er via dem.) Disse maskinene kan leveres tidligere, og kunne dekke ANZ sitt behov for større kapaistet. Som vist tidligere, så er 772ER fremdeles noe større enn 789. Vil tro at ordren som kommer fra ANZ senere i år vil erstatte deres flåte av 763ER, samt at de tre (eller fire) 772ER som leases mest sannsynlig blir returnert til ILFC når de mottar 789 fra desember 2010. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air New Zealand bestiller 787-10 | Someone | Flyforum | 1 | 27-05-2019 09:11 |
Ny 787-kunde | Blubird | Flyforum | 1 | 14-03-2006 14:57 |
Air New Zealand dobler 787-bestillingen... | Trety | Flyforum | 0 | 03-11-2005 09:59 |
US/HP-deal gir foerste US-kunde for A350 | LN-MOW | Flyforum | 0 | 20-05-2005 16:59 |
A350 har faatt sin foerste kunde | LN-MOW | Flyforum | 3 | 17-12-2004 20:03 |