Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-09-2013, 11:29   #1
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
OBB 19 Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Hei lurer på om noen av disse typene fortsatt flyr og isåfall hvor og for hvem?

B707
B727
B747 (Den varianten med bar i 2 etg)
DC8
DC10
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2013, 11:39   #2
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,551
Default Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Quote:
Originally Posted by Stabæk_fan View Post
Hei lurer på om noen av disse typene fortsatt flyr og isåfall hvor og for hvem?

B707
B727
B747 (Den varianten med bar i 2 etg)
DC8
DC10
Tiden er vel ute for både B707 og DC8
B727 og B747 100/200 kan vel fremdeles flys i Iran, det er vel lenge siden det har vært noen bar i de maskinene og særs tvilsomt hos Iranair!
DC10 opereres av Biman Bangladesh.

Lykke til
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2013, 11:42   #3
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,946
Default Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Quote:
Originally Posted by VC-10 View Post
Tiden er vel ute for både B707 og DC8
B727 og B747 100/200 kan vel fremdeles flys i Iran, det er vel lenge siden det har vært noen bar i de maskinene og særs tvilsomt hos Iranair!
DC10 opereres av Biman Bangladesh.

Lykke til
Saha flyr vel enda B707 domestic Iran, ellers får man smiske seg innpå Travolta
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2013, 11:42   #4
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
Default Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Quote:
Originally Posted by VC-10 View Post
Tiden er vel ute for både B707 og DC8
B727 og B747 100/200 kan vel fremdeles flys i Iran, det er vel lenge siden det har vært noen bar i de maskinene og særs tvilsomt hos Iranair!
DC10 opereres av Biman Bangladesh.

Lykke til
Takk skal du ha. 747-200 har vel heller aldri hatt bar?

Vet du om Tristar fortsatt oppereres av sivile eller er det kun militære som nå bruker den?
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2013, 13:09   #5
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 3,066
Default Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Saha flyr vel enda B707 domestic Iran, ellers får man smiske seg innpå Travolta
Nope, Saha la inn årene i april.

Biman har sine siste DC-10 turer i starten av desember.

Det har vært snakk om å chartre ATI's siste DC-8-72 før den pensjoneres i høst, men tror nok det toget er gått nå.

Iran Aseman er eneste Iranske selskap med 727-200 nå, mulig det flyr en maskin eller to i Bolivia og.
Mulig 'Classic JetTours' får stablet på bena en 727-100(VIP-konfig)-charter neste år.

Last edited by Eirik; 11-09-2013 at 13:27.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2013, 13:58   #6
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,633
Default Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Quote:
Originally Posted by Stabæk_fan View Post
Vet du om Tristar fortsatt oppereres av sivile eller er det kun militære som nå bruker den?
Barq Aviation opererer fortsatt tre stykker for Hajj .. så ikle deg laken og mumle dramatisk and you're in!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 11-09-2013, 14:07   #7
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 3,066
Default Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Barq Aviation opererer fortsatt tre stykker for Hajj .. så ikle deg laken og mumle dramatisk and you're in!
Hehe, vet om en kis som har en forespørsel inne om en entusiastcharter her og, men kanskje ikke så veldig sannsynlig at det blir noe av.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2013, 15:45   #8
Solguden
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2009
Location: Sun City
Posts: 274
Default Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

FedEx flyr jo fortsatt rundt med DC-10, så du kan jo håpe på en tur på jumpseat der ;-)
Solguden is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2013, 16:38   #9
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
Default Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Tusen takk for svar folkens
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2013, 16:48   #10
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,633
Default Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Hehe, vet om en kis som har en forespørsel inne om en entusiastcharter her og, men kanskje ikke så veldig sannsynlig at det blir noe av.
Ville isåfall vært forsiktig med å forskuddsbetale .. hørt en del historier om piloter som har hatt problemer med å få betalt osv ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 11-09-2013, 18:22   #11
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,187
Default Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Saudia flyr med Boeing 747-300 i Saudi Arabia. Benytter sjansen til å poste en flott rapport jeg kom over i går.

http://www.airliners.net/aviation-fo...d.main/227070/
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2013, 18:29   #12
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 3,066
Default Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Saudia flyr med Boeing 747-300 i Saudi Arabia. Benytter sjansen til å poste en flott rapport jeg kom over i går.

http://www.airliners.net/aviation-fo...d.main/227070/
Deres siste 747-300 ble visstnok WFU i 2012, etter´ at vår mann her var på tur.
Takk for link til TR.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2013, 18:31   #13
L-1011
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
Default Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Orient Thai flyger Boeing 747-300 på linjen BKK-HKG-BKK
Biljetterna brukar vara billiga
L-1011 is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2013, 18:35   #14
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 3,066
Default Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Quote:
Originally Posted by L-1011 View Post
Orient Thai flyger Boeing 747-300 på linjen BKK-HKG-BKK
Biljetterna brukar vara billiga
Yepp, men det er vel så ofte en 747-400 som møter deg, så en bør være fleksibel/ha satt av god tid hvis en ønsker å `fange´en -300.
Mener jeg betalte ca. NOK 1.200 for BKK-HKG (B744) t/r, som er billigere enn en´vei (kastet returen og fløy TG A380 i F tilbake).

Last edited by Eirik; 11-09-2013 at 23:34.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2013, 23:24   #15
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Quote:
Originally Posted by L-1011 View Post
Orient Thai flyger Boeing 747-300 på linjen BKK-HKG-BKK
Biljetterna brukar vara billiga
Transaero bruker vel stadig 747-300 på tunge sydenruter? Så får man vurdere om 4 timer med 300 russiske utgaver av charter-svein er verdt det
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2013, 00:20   #16
Glean EBG
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
Default Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Transaero bruker vel stadig 747-300 på tunge sydenruter? Så får man vurdere om 4 timer med 300 russiske utgaver av charter-svein er verdt det
Det kan vel muligens bli en prøvelse av de sjeldene.
Glean EBG is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2013, 00:57   #17
L-1011
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
Default Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Har inte Transaero fortfarande även kvar några classic 747-200B?
L-1011 is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2013, 13:11   #18
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 3,066
Default Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Barq Aviation opererer fortsatt tre stykker for Hajj .. så ikle deg laken og mumle dramatisk and you're in!
Traff to personer i helgen som hver for seg hadde klart å `haike´med Barq´s L-1011 nå i vår. Begge to jobber riktignok i bransjen, men har lovet å ringe hvis det oppstrår en ny mulighet.
Flyene (2 sk.) er visstnok parkert nå i påvente av omregistrering, Peru ble nevnt som nytt register og mulig utgangspunkt for nye oppdrag. Tristar´ene flys av amerikanske kapteiner og jordansk flight crew forøvrig, og fraktet i vinter pakistanske soldater som deltar i FN fredsbevarende styrker til og fra oppdrag.

Det kan ellers være en ørliten tjangs for en aller siste DC-8-72 charter (det vil i alle fall bli tatt en telefon), selv om det viste seg i ettertid at ATI ikke var så veldig begeistret for at vi hadde et aldri så lite champagneparty i den tomme cargokabinen på deres DC-8-62 combi underveis til Long Beach i fjor ...
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2013, 13:58   #19
bardf
ScanFlyer Blue
 
bardf's Avatar
 
Join Date: Jan 2011
Location: OSL
Posts: 261
Default Re: Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Transaero bruker vel stadig 747-300 på tunge sydenruter? Så får man vurdere om 4 timer med 300 russiske utgaver av charter-svein er verdt det
Ville heller hatt ståplass hos Ryanair anyday.
bardf is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2013, 13:12   #20
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 3,066
Default Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Yepp, men det er vel så ofte en 747-400 som møter deg, så en bør være fleksibel/ha satt av god tid hvis en ønsker å `fange´en -300.
Oppdatering fra BKK:
Orient Thai (OX) rute til Hong Kong går kun med 747-300 nå, innsjekkingspersonalet sa at de hadde to -300 maskiner i drift, ingen -400.

BILLIG: ca. 1000-lappen for Bangkok-Hong Kong t/r, avgang 17.00 hver dag, retur fra HKG formiddagen etter.
Eirik is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvor langt unna Norge kan man komme? Tur med SQ/NZ til AKL fluxie TripReports 8 12-11-2017 19:17
Hvor kan man lande med sjøfly uten å søke kommunen? Sveinmk General Aviation og sjøfly 2 31-03-2015 16:54
Hvor langt frem i tid kan man bestille EB-billetter med Star Alliance? erlendag Reiseforum 4 02-09-2013 08:32
Nettside hvor man kan søke på reiserute med flere stopp panerai Reiseforum 9 04-06-2011 11:42


All times are GMT +2. The time now is 01:49.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.