![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
http://www.check-in.dk/newselement.c...rticleID=72185
Quote:
![]() - ATR 72 bruker mindre drivstoff, - har mer cargo-plass - billigere å kjøpe. -ATR er litt treigere enn Q400, men ikke noe som er veldig utslagsgivende på korte strekker. - Pluss at den bråker litt mer enn Q serien. Så da lurer jeg på om vi i fremtiden kommer til å se enda flere ATR i SAS farger operert av Cimber? Der er jo noen ruter fra CPH til f. eks Nord Tyskland som er rimelige korte og som i dag blir operert av CRJ200 (Sluker drivstoff etter hva jeg har skjønt). Og for å ta et eksempel til. Hva med ATR på ruten KRS-CPH? Widerøe opererer jo den i dag, men nå forsvinner jo WF fra SAS konsernet snart og SAS vil kanskje overta noe av utenlands-produksjonen selv? Pluss at ruten ikke kommer fra eller går til noen WF base. Kunne økt til 4 ganger daglig for å demme opp for KLM, og samtidig for en mer cargo plass som det sårt trengs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]() Quote:
Ang KRS så er vel situasjonen litt annerledes; Det er en WF rute, og hvis WF forsvinner fra SAS så har ihvertfall ikke SAS noen rett til å "ta ruten tilbake". I så fall må de starte opp i konkurranse med WF, og håpe på at WF gir seg... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,362
|
![]()
KRS kan fint fortsette med WF som selvstendig selskap og codeshare eller en annen form for samarbeid. Ruten i seg selv er trolig isolert lite lønnsomt da verdien ligger i feeden som den bidrar med
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,557
|
![]()
Ingen vits i å spekulere på dette før eierskapet er avklart. SAS har klart uttalt at de ønsker at samarbeidet fortsetter som i dag, og med tanke på økonomien i dagens drift vil neppe de nye eierne gjøre noen særlige endringer i ruteopplegget. Why change a winner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]()
Man kunne vel også forestille sig et frasolgt WF som en endnu stærkere underleverandør til SAS på fx ruter som Cimber beflyver i dag - på rent markedsøkonomiske vilkår?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
Hvor ligger nye QI lønnsmessig?
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Om det derimot er snakk om å utvide kapasiteten i WF for å håndtere dette så ser jeg vel ikke helt hvordan et selskap med betydelig høyere personellkostnader skal klare å konkurrere (om de nå ikke er veldig mye mer effektiv i administrasjonen og dermed har lavere overhead enn QI). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,557
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Hvordan vil normalt sett slike avtaler mellom selskapene se ut? Er det slik at WF får en andel av billettprisen, får de en fast betaling eller en kombinasjon av disse to elementene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]() Quote:
Det nye Cimber er slik jeg har forstått det gearet på å kun fly for SAS, med tilhørende minimale administrasjon, ingen salg, ingen marketing etc etc... Når alle ansatte i tillegg er nyansatt på ltr 0 på en allerede billig lønnsskala så har jeg ingen tro på at noe slikt vil skje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Og så er det jo dette med Danmark og Dash da...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Newcomer
Join Date: Jul 2011
Posts: 43
|
![]()
Vil man opptjene grunnpoeng på QA operert flyvning med SAS?
Og vil man ha tilgang til lounge i CPH med Plus-billett? Håper noen kan hjelpe meg med dette ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,362
|
![]() Quote:
Ja og ja, det er på alle praktiske måter en SAS flight |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Newcomer
Join Date: Jul 2011
Posts: 43
|
![]()
Takk for ekstremt raskt svar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Intensjonsavtale mellom SAS og Avinor varsler flere nye IC-ruter fra OSL | Blubird | Flyforum | 51 | 24-01-2019 09:01 |
Flere nye SAS ruter i 2013? | Dash | Småprat | 29 | 07-10-2012 09:00 |
Cimber åbner 7 nye ruter | Bll spotter | Flyforum | 18 | 29-01-2010 00:41 |
SAS EuroBonus-poeng på flere Cimber Sterling-ruter | FlightDeck | Reiseforum | 0 | 22-11-2009 19:41 |
SAS' Cimber Air-opererte ruter | FlightDeck | Flyforum | 1 | 25-01-2008 20:28 |