![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]()
http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=206994&cat=66
pga daarlig lonsomhet legger BA ned sin osl-man rute. Det maa isaafall vaere en av faa gode nyheter for SAS denne uken som da blir kvitt sin eneste konkurent paa denne ruten (hvis man ser bort fra FR og trf-liverpool) Hvorfor finnes det forresten ikke noe BA ikon? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Sist jeg fløy ruta var den ikke full, men de som var ombord var fulle. Det var en gjeng totninger som skulle se fotballkamp og de ble ekstatiske da en viss sunnmøring fra Hareid også var med.
Jeg bøyde hodet og leste aviser... Men det var lite folk. Det har aldri vært mye folk med de flyene.
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() Quote:
Hilsen, Laurenz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,321
|
![]()
BA sliter med Londonruten også... Nå merkes det nok at de ikke har kontor eller selgere basert i dette landet... KOM TILBAKE BA!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,912
|
![]()
Merkelig at BA ikke satser mer på Norge. De burde ha flygninger fra Sola og Flesland til Heathrow.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,321
|
![]()
Ba har vel lagt ned flere ruter til Norge enn det man har beskyldt SAS for å ha gjort... Jeg håper ledelsen i Skandinavia tar tallene til etterrettning og starter opp igjen fra sommeren 06...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 73
|
![]() Quote:
Har ikke BA eget "by-kontor" a? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,321
|
![]()
Det ble lagt ned sommeren 2004...og da forsvant også de norske selgerne...selv om en flyttet med til København og skal dekke Norge fra vårt naboland i sør...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 265
|
![]() Quote:
Fra Flesland var det vel British Midland som prøvde seg uten suksess. Skal nok noe til for et utenlandsk flyselskap å ha lønnsomme ruter til lille Norge i konkurranse med SAS. Unntaket er Ryanair som konkurrerer på pris og KLM som flyr de fleste av sine ruter alene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,321
|
![]()
De fløy også B737 på Sola uten at det gikk bedre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
det er vel lenge siden BA fløy OSL-MAN 2xdaglig med ERJ-145? De byttet vel tilén avgang midt på dagen - og dermed oppgav de det lille som var av businesstrafikk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 396
|
![]()
Dumt, men det er nok bare plass til et flyselskap mellom Oslo og Manchester. BA startet vel opp i de dager da SAS ikke var tilstede på ruten.
Husker forresten også de dager da BA hadde B767 på ruten mellom OSL - LHR. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]()
Egentlig er det rart ikke BA greier aa gjore det bedre til og fra Norge. De burde jo ha gode muligheter for aa feede nordmenn til London ogsaa ut i verden paa samme maate som KLM greier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
BA pleide da å være smekkfulle før da de brukte 757.
Nå har de problemer med å fylle langt mindre A319-maskiner? Hva har skjedd? Er det Norwegian og Ryanair som stjeler passajerene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Tror det er snarere KLM som rapper pax fra BA enn Norwegian og Ryanair. De aller fleste som benytter seg av BA er vel transfer pax?
Med KLM som flyr direkte til sin HUB fra 6 byer i Norge må utvilsomt gå på bekostning av andre (selv med stor generell vekst). Jeg tror personlig dette er mye av årsaken.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 452
|
![]()
Norwegian må jo også stjele en del pax, i tillegg til at de utvider markedet! Norwegian flyr tross alt 4X daglig fra Norge til London.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Mulig det er KLM som stjeler transfer-pax og lavprisselskapene de fritidsreisende til London da?
Men BA har et utrolig bra produkt, også på economy, så de burde iallefall være istand til å konkurrere med SAS. SAS har jo et economy-produkt som ikke er bedre enn lavpsisselskapenes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Tror de kunne klart seg meget bra med mindre maskiner fra flere norske byer til Heathrow, men så var det dette med slots da.....
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Jeg fløy BA FBU-LHR-FBU med B767-300. Smekkfull maskin. Med GE motorer fresa vi over Oslo by før kursen ble lagt sydvest. Moro ![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS legger ned OSL-WAW | Someone | Flyforum | 15 | 19-01-2009 22:50 |
Legger ned base OSL | MD11 | Flyforum | 23 | 22-08-2008 16:13 |
Servisair OSL legger ned | learjet | Flyforum | 116 | 04-08-2008 19:41 |
BA legger om på MAN-OSL for sommersesongen | LN-KGL | Flyforum | 6 | 20-02-2005 15:03 |
Widerøe legger ned BGO-MAN | MD90 | Flyforum | 11 | 23-09-2004 20:50 |