Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-05-2009, 18:54   #21
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Business class i fritt fall

Quote:
Originally Posted by 3cseat View Post
Her tror jeg vi må skille mellom IC og Europa. På IC har du nok kanskje rett, men ikke for resten. Som eksempel kan jeg nevne min arbeidsgiver hvor kravet at vi til enhver tid skal velge den billigste billetten som er tilgjengelig. Det betyr at i alle tilfeller hvor for eks DY har lavere pris enn for eks SK, BA eller LH, skal DY velges. Jeg har også hørt at andre selskaper har nå samme policy
Les hva jeg skriver (som var et svar til MD11). La meg ta det en gang til: Det er ikke noe business class innenriks Norge, Sverige eller Danmark og med frekvensen DY har til destinasjoner utenlands, blir ikke DY ett alternativ for forretningsreisende som nedgraderer fra business. Man flytter rett og slett fra business til economy hos legacyselskapene, ikke til LCC.

Igjen, i Europa går ikke bedrifter til lavprisselskapene fra Norge, dette rett og slett fordi DY ikke har frekvenser som tilfredsstiller bedrifter som krever god produktivitet og frekvens.

Det finnes bare to destinasjoner i Europa der DY flyr mer enn EN daglig rundtur, London (3) og Berlin (2). De er likeså kun to destinasjoner til man flyr til daglig, resten har man ikke daglig frekvens til.

Jeg tviler sterkt på at din arbeidsgiver synes det er greit at man blir liggende noen dager for å vente på at DY skal fly deg hjem fra ditt møte...

Som du ser er det en kraftig nedgang på business innen Europa, poenget mitt var at mange bedrifter nedgraderer til economy nå. Men at det er forbudt å fly biz tviler jeg på. Dersom det er eneste alternativ, kjøper nok også din bedrift biz
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2009, 19:05   #22
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Business class i fritt fall

Quote:
Originally Posted by 3cseat View Post
Nei. Min arbeidsgiver har ca 400.000 ansatte totalt, og godt over 10.000 i Norden, så vi kan knappt kalles et lite firma. Biz er ikke tilllat for noen. Ingen unntak!

Og vi har avtalepriser med svært mange carriers, inkl DY. I våre DY priser er setereservasjon on bagasje inkludert, så det er ikke i DY's disfavør.
Vi er en organisasjon paa 3500 og vaare kontraktspriser med UA, NW og AS er alle langt lavere enn Southwest sine priser. Jeg ser ogsaa av de kontraktene min bedre halvdel er i ferd med aa underskrive paa vegne av VS at Business Class lever meget godt her borte....men saa har jo VS igjen et overskudd i Q1 - hovedsaklig, paa grunn bedre salg i Premium Economy og Upper Class en forventet....

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules