![]() |
|
![]() |
#21 |
Flyjunkie
![]() Join Date: Sep 2009
|
![]()
Det ble mumlet noe om det, men han som skulle si noe om det gjorde ikke det. Pga all tilbakemeldingen fra salen ble det betydelig kortet ned på slutten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Burde være en attraktiv for fordel EBG/EBD som ikke koster noe ekstra for SAS, kanskje bortsett fra EBS vil bli noe mindre verdifullt - men desto større motivasjon til å fly nok til EBG/EBD. Alternativt kun en fordel EBD, da forskjellen mellom EBG og EBD er for liten til å godtgjøre de 45000 poengene som skiller i opptjening.
![]() |
#23 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Da ser det ut som det blir EB poeng på flytoget igjen!
Forutsetter kjøp av billett i app, ifølge Aftenposten, så gjør flytoget dette for å bremse fallet i passasjerer.. http://www.aftenposten.no/article/id-8337417.html
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Joker
|
![]() Quote:
Jeg tar som regel Flytoget uansett, så for meg er dette utelukkende positivt. Edit: Ser antallet var skjult i en faktaboks. Last edited by KristianSk; 31-01-2016 at 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
50 poeng som student. 30 kroner ekstra (må ha #Ruter til sentrum først) for 50 poeng, nja skeptisk. Som voksen er det vel enda mer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Har man fått EuroBonus-poeng på Flytoget før? 100 poeng er jo ikke akkurat noe folk bryr seg om da, men får sikkert flere til å bruke appen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bra av flytoget, men de kunne vært litt rausere med poengene. Jeg har de siste årene brukt NSB mer og mer, og det fungerer bra. Har man ruterbillett (24t eller mer) holder det med et tillegg på 60 kr. NSB har nå også tre avganger i timen og tar noen minutter mer. Flytoget er fortsatt meget bra, men NSB skal ha for et forbedret tilbud. En annen grunn til å velge NSB er at man slipper å gå igjennom billettsperrene ved ankomst Gardermoen, noen fomler veldig der.
Det burde være mulig å ha en avtale med Norwegian også. I Sverige kan man, ikke toget men Flygbussarna, velge mellom SAS Eurobonus og Norwegian Reward ved billettkjøp på nett/i app.
![]() |
#29 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Veldig forenklet koster de 100 EB poengene Flytoget ca 7,20 kroner (tatt trumf beregningen som utgangspunkt).
Virkelig ikke utslagsgivende for min del, og jeg tror at de kundene som har forlatt flytoget til fordel for NSB ikke kunne brydd seg mindre...
![]() |
#30 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
De burde heller sette ned prisen!
Det koster 92 kroner med NBS til Oslo S, du sparer bare et par minutter med Flytoget. Flytoget koster 180 kroner. Hvis man i tillegg har en gyldig billett i Oslo med Ruter eller NSB blir togbilletten enda billigere. Da er det kun 60 kroner for en tilleggsbillett. Når jeg drar på private reiser så bruker jeg aldri flytoget lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Superflyer
|
![]()
For å si det sånn; de 100 poengene forsvarer ikke dobbel pris!
Har ikke brukt flytoget de siste årene ..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Du kan også kjøpe 1000 ekstrapoeng på sas.no for EUR 25. Med dagens kurs betyr det at 100 poeng koster litt over 23 kroner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Da har jo også SAS profitt på det de selger for poengene. Slik at strengt tatt burde regnestykket gå i pluss for SAS så lenge de får mer enn 5 øre - ish per poeng. 100 poeng får meg neppe til å velge flytoget, men når jeg allikevel bruker det, så hvorfor ikke?
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Hvor mange poeng får man på SAS flybussen?
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tidligere tok jeg bare flytoget, men etter at NSB gikk opp til tre avganger har de fått mer av min trafikk. Unngår NSB til OSL om morgenen pga fulle tog og kun ståplass, samt lavere prioritet ved uregelmessigheter. Hjem fra OSL blir det som regel NSB, siden forskjell i pris ikke gjenspeiler forskjell i produkt når man reiser den retningen.
Bonuspoeng vil ikke ha noe å si, jeg tror at prisen må ned 20% hvis folk skal føle at merkostnadene er verdt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Etter tre turer med Flytoget har man 300 poeng.
Etter tre turer med NSB (mellom Oslo S og OSL) har man spart inn 264 kroner (88 per tur). For de pengene kan man kjøpe seg 1000 poeng hos Eurobonus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vel, nå er vel poenget også her at det er et incentiv for folk, ikke et direkte kjøpsargument. En hel haug folk vil jo bare ha noe enkelt og greit, alle ting som kan trekke de mot det blir jo i tillegg bare et pluss.
Flytoget går 10min før NSB og i tillegg får jeg poeng? Done deal Jobben betaler og jeg får ekstra poeng? Done deal etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Men det er bare meg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? | chaglen | Reiseforum | 2 | 20-07-2011 17:00 |
Eurobonus | S. Holberg | Reiseforum | 33 | 20-09-2009 13:19 |
EuroBonus på LH | kristian | Flyforum | 5 | 12-05-2008 15:38 |
EuroBonus | SQ 777 | Flyforum | 2 | 13-01-2007 09:11 |
Eurobonus | storg | Flyforum | 3 | 07-10-2005 12:43 |